WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Silne Uwierzytelnianie Klienta (SCA) w naszych bramkach płatności

Czym jest Silne Uwierzytelnianie Klienta (SCA)?

Silne Uwierzytelnianie Klienta SCA – Strong Customer Authentication zostało wprowadzone przez organy Unii Europejskiej w odpowiedzi na liczne oszustwa internetowe oraz kradzieże informacji o kartach płatniczych. Zmieniona dyrektywa unijna, znana jako PSD2, nakazuje operatorom płatności stosować mechanizmy podwójnej weryfikacji dla płatności bez obecności karty płatniczej (tzw. płatności internetowe).

Pewnie wielu z was już korzystało ze standardu 3D Secure w trakcie przeprowadzania operacji kartowej w internecie. Byliście wtedy proszeni np. o wpisanie kodu otrzymanego SMS-em. Po nowych zmianach osoby płacące kartami w internecie będą musiały potwierdzić, że są właścicielami środków płatniczych używając dwóch z trzech wymienionych sposobów (3D Secure 2):

Silne Uwierzytelnianie Klienta (SCA)

Dlaczego poruszamy temat SCA

14. września nowa dyrektywa wejdzie w życie, a Strong Customer Authentication stanie się obowiązkowe dla wszystkich transakcji powyżej 30 Euro (ok. 125 zł).  Poniżej tej kwoty będzie dostępnych 5 transakcji miesięcznie, pod warunkiem że ich łączna wartość nie przekroczy 100 Euro (ok. 425 zł).

Warto podkreślić że w przypadku płatności cyklicznych, silne uwierzytelnianie będzie wymagane tylko podczas pierwszej płatności. Kolejne będą już pobierane automatycznie.

Czy wtyczki WP Desk wspierają Silne Uwierzytelnienie Klienta?

Wszystkie wtyczki do płatności WP Desk wspierają SCA.

Jakie są konsekwencje dla właścicieli sklepów?

Jeśli używacie naszych wtyczek do obsługi płatności w najnowszych wersjach – nie ma powodu do obaw. Od strony sklepu wszystko będzie działało tak jak dotychczas. Warto jednak przygotować kupujących na nowe zmiany i informować o dodatkowym uwierzytelnieniu SCA. Zwłaszcza że w pierwszym etapie klienci mogą być nieco zdezorientowani.

Jeśli oferujecie w swoich sklepach transakcje kartowe, warto poinformować klientów że proces dokonywania płatności będzie wymagał dodatkowych działań weryfikacyjnych, aby nie spadł wskaźnik konwersji.

Zachęcamy do zapoznania się z porównaniem naszych bramek płatności, które znajdziesz na tej stronie.

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.