WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Stworzyliśmy potwora! (czyli jak opóźnić i zaplanować każdy e-mail WooCommerce)

Setki godzin w laboratoriach, dziesiątki prototypów oraz hektolitry wypitej kawy (lub yerba mate) i udało się nam. Stworzyliśmy prawdziwego potwora i dzielimy się nim, żeby pożerał nie tylko naszą, ale i Waszą konkurencję. Cóż to za bestia i co potrafi?

Przyszło-czaso-manipulator dla WooCommerce

Nie będę Was już dłużej trzymał w niepewności, szkoda paznokci ;) Część z naszych użytkowników pewnie wie, że wtyczka ShopMagic ma możliwość opóźniania wysyłki maili o określoną ilość minut, godzin, dni lub tygodni.

Powinienem właściwie napisać – miała, bo to już nieaktualne informacje. Znacząco rozbudowaliśmy jej wachlarz możliwości manipulowania czasem, tak by dać Wam jeszcze więcej opcji, odnośnie do tego, kiedy dany e-mail ma pojawić się w skrzynce odbiorczej klienta.

Jakie zatem opcje opóźniania wysyłki e-mail w WooCommerce oferuje obecnie ShopMagic? Lista poniżej. Po kliknięciu na konkretny link, można przejść do szerszego omówienia danej funkcjonalności:

Prawda, że wygląda to groźnie, żeby nie powiedzieć przepotężnie? A wszystko to, bezpośrednio z panelu administracyjnego Twojego WordPressa.

ShopMagic kontra WooCommerce

Zieew… czytaliśmy to już dziesiątki razy”.

To prawda, lubię podkreślać zalety i przewagi ShopMagic nad standardowymi e-mailami z WooCommerce. Jednak ciągle przybywa nam nowych czytelników (i użytkowników wtyczki!), więc krótkie podsumowanie nie powinno nikomu zaszkodzić.

ShopMagic to nasza wtyczka do maili typu follow-up i alternatywna dla powiadomień z WooCommerce. Tych, które są wysyłane np. po zakupie, czy zmianie statusu zamówienia. Oto 5 szybkich przewag ShopMagic nad wiadomościami z WooCommerce:

  • Wtyczka ShopMagic ma logi. Dzięki nim zobaczysz, co się dzieje z Twoimi e-mailami.
  • ShopMagic wspiera niestandardowe statusy zamówień.
  • Wsparcie dla szablonów HTML.
  • Możliwość skorzystania z pola UDW i wysłania kopii wiadomość np. do księgowości lub magazynu.
  • Możliwość dodania załączników PDF do wiadomości.

Jeśli chcesz poczytać nieco więcej o możliwościach ShopMagic, odsyłam Cię bezpośrednio do wpisu, który pokazuje jak wdrożyć strategię marketingową przy użyciu naszej wtyki.

Jak opóźniać i planować maile w WooCommerce?

Przechodząc jednak do meritum. Omówię pokrótce, czym różnią się poszczególne rodzaje opóźnienia/planowania wysyłki e-maili oraz spróbuję pokazać, kiedy poszczególne rodzaje opóźnień mogą okazać się najbardziej przydatne.

Dodam tylko, że wdrożenie niżej wymienionych scenariuszy wymaga wtyczki ShopMagic Delayed Actions w wersji minimum 3.0.

ShopMagic Delayed Actions 199  (244,77  z VAT)

Opóźniaj i precyzyjnie zaplanuj każdy e-mail wychodzący z Twojego sklepu WooCommerce

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 250 059 klientów WP Desk
Ostatnia aktualizacja: 21.03.2024
Działa z WooCommerce 8.4 - 8.7.x

[NOWOŚĆ] Pomijanie poszczególnych dni przy wysyłce e-maili

Zaczniemy jednak od… końca. Czyli pomijania poszczególnych dni, a to dlatego, że obecnie każdy rodzaj opóźnienia, daje taką możliwość.

Standardowo ShopMagic będzie działał i wysyłał maile zgodnie z harmonogramem, każdego dnia. Natomiast może zdarzyć się tak, że jako administrator sklepu możesz nie chcieć, by Twoje maile były wysyłane w weekend, lub w środę. Albo odwrotnie, chcesz, by maile były wysyłane w poniedziałek, środę i piątek.

ShopMagic aktywne dni

Nic prostszego. Wystarczy, że zaznaczysz odpowiednie dni, a ShopMagic uwzględni je w planie wysyłki. Jeśli checkbox będzie odznaczony (pusty) – wtyczka pominie je.

Opóźnianie o określoną wartość minut, godzin, dni oraz tygodni

Innymi słowy, klasyczny rodzaj opóźnienia. Można je zaaplikować do każdego rodzaju zdarzenia, w tym także manualnej wysyłki e-maila dla zamówienia.

Opcja ta jest bardzo często używana, gdy chcemy (jako właściciele sklepów) np. podpytać klienta o opinię o zakupionym towarze, a wiemy, że klient będzie potrzebował trochę czasu, aby zapoznać się z produktem. Dlatego ustawiamy automatyzację na status Zamówienie Zrealizowane i dodajemy do niego opóźnienie 14 dni. Dodatkowo odznaczamy sobotę oraz niedzielę, bo w weekend nasz klient pewnie odpoczywa ;)

Dynamiczne opóźnianie z wykorzystaniem placeholdera

Oczko bardziej zaawansowana opcja. Umożliwia odwołanie się do placeholdera, a następnie dodanie do niego odpowiedniego modyfikatora.

Można tu wykorzystać każdy placeholder, który wspiera datę, przykładowo dodanie do automatyzacji:

{{ order.date_created | modify: ‘+ 2 days’ }}

Spowoduje wysłanie wiadomości e-mail 2 dni po stworzeniu zamówienia w sklepie WooCommerce:

ShopMagic placeholder

[NOWOŚĆ] Uruchomienie o określonej godzinie

Są takie chwile ????, gdy nie myślisz o konkretnej dacie, ale wolisz nie wysyłać e-maili do klienta w środku nocy. Wybierając uruchomienie o określonej godzinie, masz pewność, że automatyzacja będzie wykonywana, nie częściej niż raz dziennie, o wybranej godzinie. Czyli ShopMagic, przez cały dzień „napakuje do wora” wszystkie kwalifikujące się zdarzenia, a następnie wyśle je o określonej godzinie.

I tak każdego dnia. Chyba że wyłączysz jakiś dzień z wysyłki, zgodnie z tym, o czym pisałem nieco wyżej ;)

ShopMagic opóźnienie na godzinę

To ustawienie świetnie współgra z aktywnymi dniami, przykładowo umożliwiając konfigurowanie wykonywania akcji nie częściej niż raz w tygodniu.

[NOWOŚĆ] Uruchomienie w określonej dacie

Na koniec, creme de la creme, czyli uruchomienie automatyzacji o określonej dacie. Innymi słowy, ustalasz dokładny dzień oraz godzinę, kiedy ShopMagic ma wysłać e-mail, a nasza wtyczka to właśnie robi.

Niesamowicie przydatna funkcjonalność, która pozwala na zaplanowanie przyszłej komunikacji z klientami. Przykładowo, jeśli wiesz, że będziesz organizować promocję np. na Walentynki. Możesz kilka dni wcześniej, w dogodnym dla siebie czasie, stworzyć e-mail oparty o manualną akcję. Dodać filtry, tak by wysłać wiadomość tylko do określonej grupy odbiorców, ustawić datę i godzinę uruchomienia automatyzacji i gotowe! Wystarczy tylko uruchomić taką akcję, a ShopMagic „zakolejkuje” ją i wyśle we wskazanej dacie.

ShopMagic planowanie wysyłki

Nie taki diabeł potwór straszny, jak go malują

Mam nadzieję, że ten wpis pozwolił Ci oswoić się z dodatkiem Shopmagic Delayed Actions.

Opóźnione Akcje (jak je czasem nazywamy) są potężnym narzędziem, które w odpowiednich rękach potrafią ustawić całą komunikację z klientami i to bezpośrednio z panelu administracyjnego WordPress.

Jeśli jednak poczujesz, że mnogość funkcji Cię przytłacza lub nie wszystko jest dla Ciebie jasne, a chcesz skorzystać z ShopMagic – po prostu do nas napisz. Chętnie pomożemy.

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.