WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Jak zrobić piękny sklep internetowy w 15 minut

Sklep internetowy na WordPress i WooCommerce w kilka minut

Jeżeli czytasz ten artykuł, to znaczy, że zastanawiasz się nad założeniem swojego własnego sklepu w Internecie. Pewnie nurtują Cię pytania i szukasz na nie odpowiedzi. Jak dużo to kosztuje? Ile czasu trwa założenie sklepu? Jakie są ukryte koszta? Jak poprawnie wybrać szablon? Na te i wiele innych kwestii odpowiem w tym artykule. Zaczynajmy!

 

Krok 1. Określ swój cel
Zanim zaczniesz sprzedawać, konieczne zdefiniuj cel swojego przedsięwzięcia. Dlaczego ten towar? Dlaczego w takiej ilości? Dlaczego do tej grupy docelowej? Jeśli na tym etapie wykonasz porządną pracę, to w przyszłości zaoszczędzisz nie tylko czas, ale i pieniądze. Możesz zrobić analizę SWOT, wykonać badanie rynku, sprawdzić popyt na swój produkt. Możliwości jest dużo, wystarczy tylko trochę przemyśleć sprawę i zacząć działać.

Jeśli jednak nie masz pomysłu, albo nie umiesz wybrać, przeanalizuj własne umiejętności i preferencje: czym się interesujesz? Na czym się znasz? W jakiej niszy czujesz się najlepiej? Kiedy masz jakąś wiedzę albo pasję, będziesz w stanie dać kupującemu coś więcej niż tylko towar. Zastanów się: czego najbardziej brakuje twoim przyjaciołom i znajomym? Jeśli znalazłeś odpowiedzi na te pytania, to wiedz, że warto na to zwrócić uwagę.

 

Krok 2. Utwórz portret swojego klienta
Sprzedając wszystkim, nie sprzedajesz nikomu. Przeprowadź analizę swojego produktu i spróbuj określić problemy, które rozwiązuje. Pamiętaj, że ludzie nie kupują “innowacyjnego odkurzacza robota”, ale dobry nastrój w czystym domu i więcej wolnego czasu. Nie “materac ortopedyczny z funkcją podgrzewania i masażu”, ale komfort i relaks po długim dniu pracy. Natomiast żeby trafić z przekazem i mówić językiem korzyści Twoich klientów, musisz najpierw ich zdefiniować.

Najważniejsze cechy grupy odbiorców, które musisz wiedzieć:

  1. Płeć. W zależności od towaru grupa docelowa może bardzo się różnić. Jeżeli sprzedajesz dziecięce ubrania, to zdecydowanie kobiety będą robiły zakupy częściej. Natomiast jeśli prowadzisz sprzedaż części samochodowych, możesz spodziewać się większego odzewu płci męskiej.
  2. Wiek. Każde pokolenie charakteryzuje się swoimi priorytetami i zachowaniem w Internecie. Starsze pokolenie wybiera z namysłem, boi się przepłacić i ogólnie nie ufa tym e-sklepom. Zakup staje się wydarzeniem, co oznacza, że klient będzie musiał go prowadzić długo i ciężko. Natomiast młodzież jest bardziej mobilna i spontaniczna: kupowanie w sklepie internetowym nie jest dla nich czymś nowym, a więc częściej dokonują zakupów i mniej się zastanawiają. Czynniki behawioralne również są powiązane z naszym towarem — jeżeli produkt nie jest drogi, rozwiązuje codzienne problemy i ktoś potrzebuje go „na już”, to decyzja zakupowa nie trwa długo. Natomiast gdy chcemy sprzedać nowy model telefonu, lodówkę czy drogi obraz — musimy pokazać klientowi wartość, którą zdobywa wraz ze złożeniem zamówienia.
  3. Zdolność finansowa. Osoby o niskich dochodach wybierają to, co jest tańsze, szukają wyprzedaży i promocji. Ludzie o średnim dochodzie zwracają uwagę przede wszystkim na jakość, a dopiero potem na cenę. Natomiast ludzi bogaci mogą być zainteresowani czymś niezwykłym i ekskluzywnym — najprawdopodobniej mają już resztę. A więc musisz dobrze się zastanowić, do której z tych trzech grup sprzedajesz, ponieważ dla każdego typu klienta oferta musi być inna.
  4. Inne cechy. Istnieją również inne charakterystyki Twoich odbiorców, m.in. posiadanie / nieposiadanie dzieci, własne mieszkanie, wykształcenie, a nawet szczegółowe zainteresowania. Aby stworzyć dokładny portret, przeprowadź analizę konkurencji, obserwuj zachowanie odbiorców w sieciach społecznościowych sklepów o podobnej ofercie, zapytaj znajomych.

Jak widzisz, stworzenie portretu docelowego klienta nie jest szybkie. Natomiast jest bardzo opłacalne, ponieważ wiesz do kogo sprzedajesz i na co musisz zwrócić szczególną uwagę przy zakładaniu swojego sklepu internetowego.

 

Krok 3. Znajdź dostawców

Następnie musisz znaleźć dostawców towarów, z którymi będziesz współpracować w przyszłości. W dobie Internetu wyszukać kogoś nie jest problemem. Sztuką jest znaleźć dobrego dostawcę z jakościowym towarem. Zwróć uwagę na następujące kryteria:

  1. Jakość towarów. Niektórzy dostawcy mają niższe ceny kosztem jakości produktów. Tak, możesz zaoszczędzić i kupić trochę gorszy towar, ale bądź gotów na reklamacje i niezadowolenie klientów. W przypadku nowo otwartego sklepu internetowego nawet jedna negatywna opinia może odegrać złą rolę;
  2. Warunki współpracy. Wielu dostawców współpracuje tylko hurtowo. Jeśli dopiero się rozkręcasz, możesz nie pociągnąć dużych partii towaru;
  3. Cena zakupu. Nie daj się zwieść zbyt niskim cenom — w końcu skąpy płaci podwójnie. Zbyt wysokie ceny też nie zawsze wskazują na dobry towar. Poza tym pamiętaj, że nadal musisz tworzyć własne marże, aby osiągnąć zysk.

Poszukaj więc złotego środka, przeczytaj recenzje, skontaktuj się z osobami, które już współpracują lub współpracowały z jakąś hurtownią. Nie bój się pytać — tylko w ten sposób możesz poznać branżę od środka.

 

4 Krok: Wybierz nazwę sklepu internetowego

Już wiesz co, do kogo i jak będziesz sprzedawał. Najwyższa pora wybrać nazwę Twojego sklepu internetowego! Jeśli już masz jakiś pomysł, to świetnie — wystarczy, że sprawdzisz, czy taka domena jest wolna. Natomiast jeżeli nie wiesz, albo ktoś już zajął nazwę przed Tobą, przeczytaj i zastosuj poniższe wskazówki:

  1. Domena powinna być łatwa do zapamiętania.
  2. Domena nie musi być bardzo długa.
  3. Domena powinna być łatwa do zrozumienia dla osób nieznających języka angielskiego.
  4. Używaj słów zbliżonych do Twojej dziedziny działalności.
  5. Nie kombinuj ze znakami specjalnymi — z reguły nikt ich nie zapamiętuje.

 

5 krok: Utwórz swój sklep internetowy w 15 minut

A więc przechodzimy do tego najciekawszego kroku, który w sumie nie zajmie więcej, niż 15 minut. 

Wejdź na stronę WP Store i w okienku wpisz swój adres mailowy. Pamiętaj, że musi być prawdziwy, ponieważ tam wyślemy link do Twojego sklepu! 

Poniżej wpisz domenę, którą wybrałeś w poprzednim kroku.

Kliknij „Zacznij korzystać za darmo”:

Gotowe! Twój sklep internetowy w WP Store został założony. Teraz możesz dokładnie przyjrzeć się panelowi i poznać jego funkcje.

System pokieruje Cię i podpowie, od czego zacząć. Możesz zaprojektować swój sklep klikając przycisk „zaprojektuj swój sklep”. Otworzy się zakładka, w której będziesz mógł edytować kolory/czcionki/widżety itd.

Natomiast jeżeli chcesz zmienić szablon, musisz wrócić do poprzedniej zakładki i kliknąć „zobacz szczegóły konta”:

Przejdziesz do zakładki, w której znajdziesz wszystkie informacje o Twoim koncie WP Store. Nie zapomnij wprowadzić danych do faktury. Tutaj również możesz podpiąć własną domenę. W okienku „Plan” znajdziesz informacje o aktualnym planie abonamentowym. W trakcie 14-dniowego okresu próbnego masz okazję, by przetestować nasz najbardziej rozbudowany plan, a mianowicie — Expert. Później to Ty decydujesz, czy chcesz na nim zostać, czy plan Starter bądź Pro są wystarczające dla Twojego sklepu.

Szczegóły planów oraz ich cennik znajdziesz tutaj:

Sprawdź Cenę →

Natomiast wracając do wyboru szablonu, kliknij „zmień szablon sklepu”, aby móc zobaczyć inne szablony WP Store. Przy wyborze odpowiedniego szablonu sugeruj się towarem, który sprzedajesz. Jeśli masz tylko jeden produkt, na którym się skupiasz, warto przejrzeć szablon „One Product”. Natomiast jeżeli masz rozbudowany sklep, zalecamy szablony „Modern” lub „Moda Low Light”.

Wybierz odpowiedni dla Ciebie szablon. Możesz je podejrzeć klikając „zobacz szablon”:

Jeśli chcesz zobaczyć panel zarządzania produktami kliknij „Produkty” w bocznym menu po lewej stronie. Otworzą się towary, które masz na swoim sklepie. Możesz je edytować klikając „edytuj”. Natomiast „szybka edycja” pozwala na szybką zmianę nazwy produktu, daty publikacji oraz jego widoczności w sklepie.

 

Podsumowując

Jak widzisz, założenie sklepu internetowego na WP Store jest bardzo łatwe, proste i wygodne. Dłużej trwa analiza rentowności Twojego przedsięwzięcia, badanie grupy docelowej, poszukiwanie porządnego dostawcy. 

Jeszcze kilka lat temu, aby otworzyć swój sklep internetowy, konieczne było posiadanie umiejętności programowania lub zatrudnienie profesjonalisty, który mógłby to zrobić. Jednak czasy się zmieniają. Teraz, aby otworzyć sklep internetowy, nie potrzebujesz specjalnej wiedzy technicznej, potrzebujesz tylko chęci i determinacji w dążeniu do sukcesu. Resztą zajmujemy się my.

Jeśli posiadasz sklep i chcesz go przenieść do WP Store, żeby usprawnić jego funkcjonalność — napisz do nas. Przeniesiemy Cię z każdej platformy! Chcesz założyć sklep od 0 i potrzebujesz wsparcia? Również się odezwij! Nasz zespół składa się z profesjonalistów, którzy kochają to, co robią. Sukces Twojego biznesu — to nasz sukces. WP Store został stworzony po to, by wspierać Cię w prowadzeniu sklepu internetowego. Jesteśmy po to, byś miał dobrze prosperujący biznes i więcej czasu dla siebie. 

To jak, zakładasz swój pierwszy sklep na WP Store?

Testuj za darmo przez 14 dni →

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Cookies preferences

Others

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Necessary

Necessary
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Advertisement

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analytics

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Functional

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Performance

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.