WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Paragony fiskalne w WooCommerce

W styczniu 2021 kolejna grupa przedsiębiorców została objęta obowiązkiem posiadania kasy fiskalnej online. W niniejszym wpisie dowiesz się, kogo nowy obowiązek obejmuje, czy jest możliwość uniknięcia prowadzenia ewidencji za pomocą kasy fiskalnej online w sklepie internetowym i wreszcie w jaki sposób wystawiać paragony fiskalne w WooCommerce.

Z artykułu dowiesz się:

  1. W jakich sytuacjach musisz posiadać kasę fiskalną prowadząc sklep internetowy
  2. Jak wystawiać paragony fiskalne w WooCommerce

Czy kasa fiskalna jest konieczna w e-commerce?

Na pozór sprawa wydaje się być oczywista, gdyż przedsiębiorcy zajmujący się transakcjami B2B, nie mają obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej online. Łatwo jednak możesz dojść do wniosku, że sklepy internetowe są w dużej mierze nastawione na sprzedaż klientom detalicznym, a więc konsumentom nieprowadzącym działalności gospodarczej.

Oznacza to, że właściciele sklepów online, także Wy drodzy klienci, powinniście sprawdzić, w jaki sposób dostarczacie produkty, jak dokumentujecie sprzedaż, jakie są w sklepie dostępne formy płatności. Prowadzenie kasy fiskalnej online będzie wiązać się z nowymi obowiązkami, wzrostem kosztów, co wiąże się z mniejszą ilością czasu na obserwowanie konkurencji oraz rozwój własnego sklepu.

Warto więc sprawdzić, czy faktycznie w naszym przypadku konieczność posiadania kasy fiskalnej online będzie przykrym, kolejnym obowiązkiem. Czy da się jednak w jakiś sposób to obejść? Zacznijmy od kwestii podstawowej. Przy sprzedaży stacjonarnej obowiązuje limit wysokości 20000 złotych, po przekroczeniu, którego sprzedawca ma obowiązek prowadzić kasę fiskalną. Na szczęście dla sprzedaży online, tego typu limit nie obowiązuje. Oznacza to, że nawet po jego przekroczeniu, obowiązek przy sprzedaży online nie powstaje.

Wysyłka czy odbiór osobisty?

Przejdźmy zatem do form dostawy, czyli sprzedaż wysyłkowa a kasa fiskalna. Nowe prawo podatkowe, rozporządzenie Ministra Finansów z 2020 roku, wprowadza wyjątek dzięki któremu, sklep internetowy nie będzie mieć obowiązku prowadzenia kasy fiskalnej online. Chodzi o dostawę produktów za pomocą wysyłki.

W zasadzie większość sprzedaży w każdym sklepie online, odbywa się za pomocą wysyłki. Wydaje się, że ten punkt łatwo dotrzymać. Warto przy okazji pamiętać, aby z form wysyłki wyeliminować odbiór osobisty. Lepiej, aby klient korzystał z kuriera, paczkomatu, nawet jeśli mieszka kilka ulic dalej.

Gotówka czy e-przelew?

Płatność gotówkowa będzie teraz wiązała się z dodatkowymi obowiązkami. Specyfika branży e-commerce jest o tyle dobra w tym przypadku, że większość transakcji odbywa się za pomocą bramek szybkich płatności. Jak sprawa ma się z kolei z płatnościami za pobraniem? Jest wciąż grupa klientów, która preferuje zapłacić kurierowi w drzwiach.

W tym przypadku również nie trzeba będzie ponosić dodatkowych kosztów z tytułu prowadzenia kasy fiskalnej, gdyż podczas płatności przy odbiorze firmy kurierskie po otrzymaniu pieniędzy, wpłacają je na rachunek bankowy sprzedawcy. Nie jest to płatność gotówkowa, ale warto pamiętać, aby kurierzy wpisywali w przelewie listę towarów wraz z ich cenami i nabywcami. To w zasadzie wszystko, o czym trzeba pamiętać w zagadnieniu sprzedaż za pobraniem a kasa fiskalna.

Czy dokumentacja pozwoli uniknąć nowym obowiązkom?

I wreszcie trzeci warunek zwalniający z obowiązku, czyli dokumentacja wskazująca jakiej czynności zapłata dotyczy oraz dla kogo została wykonana. Tutaj przydadzą ci się nasze wtyczki księgowe, które wystawiają rachunki, faktury vat, bez vat, paragony fiskalne w WooCommerce zgodnie z obowiązującym prawem podatkowym.

Taka dokumentacja będzie doskonale sprawdzać się w potwierdzaniu warunków transakcji. Dokumenty księgowe zawierają bowiem informacje o produktach, cenie oraz nabywcy, a te elementy są decydujące przy rozstrzyganiu o obowiązku.

Które branże mają obowiązek?

Są jednak specjalizacje, które mimo chęci oraz spełnienia powyższych warunków będą musiały zaopatrzyć się w kasy fiskalne. Przedsiębiorcy, którzy prowadzą następującą sprzedaż:

  • gaz płynny,
  • części do silników, nadwozia, przyczepy, naczepy i akcesoria do pojazdów silnikowych,
  • sprzęt radiowy, telewizyjny i telekomunikacyjny z wyłączeniem lamp elektronowych i innych,
  • części do aparatów i urządzeń do operowania dźwiękiem oraz obrazem, sprzęt fotograficzny z wyłączeniem akcesoriów do sprzętu i wyposażenia,
  • wyroby z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali, których dostawa nie może korzystać ze zwolnienia,
  • nośniki danych cyfrowe i analogowe,
  • wyroby tytoniowe, napoje alkoholowe,
  • perfumy i wody toaletowe z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów.

Jaka kasa fiskalna do sklepu internetowego?

Jeśli chcesz drukować paragony fiskalne w WooCommerce, powinieneś pomyśleć o licencji programu IdoSell Printer oraz drukarce fiskalnej online. W serwisie wFirma kwestie te zostały szeroko opisane, podobnie jak integracja drukarki online z tym serwisem księgowym. Niezbędna będzie nasza wtyczka wFirma WooCommerce, która integruje sklep WooCommerce ze wspomnianym serwisem księgowym.

wFirma WooCommerce 229  (281,67  z VAT)

Wtyczka integrująca WooCommerce z platformą wFirma. Automatycznie wystawiaj rachunki, faktury i paragony w serwisie wFirma dla zamówień WooCommerce.

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 251 657 klientów WP Desk
Ostatnia aktualizacja: 27.06.2024
Działa z WooCommerce 8.7 - 9.0.x

Sama wtyczka umożliwia wystawienie w sklepie paragonu, faktury lub faktury proformy. Dokumenty te są wysyłane do klienta drogą e-mail, a co najważniejsze są ewidencjonowane w serwisie księgowym wFirma. Właśnie w ten sposób, z poziomu wFirmy można drukować paragony fiskalne w WooCommerce, korzystają z odpowiedniej funkcjonalności.

Jak wystawić paragon fiskalny w WooCommerce?

Zainstaluj w sklepie wtyczkę i skonfiguruj zgodnie z dokumentacją. Określ, w którym momencie obsługi zamówienia, paragony mają być wystawiane w sklepie. Do wyboru masz trzy ustawienia:

  • ręcznie,
  • zawsze (automatycznie),
  • automatycznie, jeśli kupujący nie chce faktury

 

Nie zapomnij o rodzaju paragonu, który wtyczka ma wystawiać. Upewnij się, że wybrałeś i zatwierdziłeś opcję fiskalny. Jeśli chcesz, aby sklep WooCommerce wystawił paragon za pomocą naszej wtyczki, pamiętaj również o konfiguracji wystawiania faktur tylko wówczas jeśli Twój klient tego chce. Jeśli w zamówieniu klient nie zaznaczył opcji Chcę otrzymać fakturę, wówczas będzie to sygnał dla obsługi sklepu, że należy wystawić paragon.

Na ekranie edycji zamówienia masz możliwość wystawienia paragonu. Wystawiony dokument jest widoczny w metaboksie. Pamiętaj, że paragon fiskalny nie ma formy cyfrowej i nie możesz go pobrać:

No dobrze, paragon jest już wystawiony, jak go w takim razie wydrukować? Pamiętaj o tym, że wszelkie dokumenty wystawione za pomocą wtyczki, będą znajdować się w serwisie księgowym wFirma, w którym wydrukujesz paragony fiskalne. Wystarczy że przejdziesz do sekcji Przychody. Zaznacz dokument, który chcesz wydrukować. W zakładce wybierz czy chcesz go wydrukować za pomocą zwykłej drukarki, czy też drukarki fiskalnej, którą już wcześniej skonfigurowałeś.

 

Szybki start

Podsumowując, aby wystawiać paragony fiskalne w WooCommerce, wykonaj poniższe kroki:

    1. zainstaluj wtyczkę wFirma,
    2. skonfiguruj ją zgodnie z dokumentacją,
    3. podłącz drukarkę fiskalną zgodnie z dokumentacją,
    4. skonfiguruj drukarkę fiskalną zgodnie z opisem w wFirmie

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Cookies preferences

Others

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Necessary

Necessary
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Advertisement

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analytics

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Functional

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Performance

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.