WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Pierwsze kroki w WP Desk

Wiemy, że początki w nowej pracy mogą być stresujące. Z tego powodu przygotowaliśmy dedykowany proces onboardingu dla nowych członków naszego zespołu. Przeczytajcie czego można się spodziewać podczas pierwszych dni pracy w WP Desk.

WP Desk rozrasta się w tak dynamicznym tempie, że właściwie cały czas prowadzimy rekrutację nowych pracowników. Stały wzrost sprawił, że bardzo często potrzebne są nowe ręce do pracy. Postanowiliśmy maksymalnie uprościć i przyspieszyć proces wdrożenia w szeregi firmy. Usystematyzowaliśmy proces onboardingu, który znacząco ułatwia rozpoczęcie pracy w WP Desk.

Czym jest onboarding?

Według literatury onboarding to proces aklimatyzacji początkującego pracownika w nowym środowisku pracy. Określenie pochodzi z języka angielskiego “on board” i oznacza “na pokładzie”.

Według nas onboarding to po prostu wsparcie pracownika. Doświadczenie wskazuje, że dzięki okazywanemu wsparciu na początku wspólnej drogi, nasi pracownicy dość szybko osiągają pełną samodzielność w pełnieniu obowiązków i zostają z nami na długie lata.

Pierwsze spotkanie

Nasz proces onboardingu rozpoczynamy już podczas rekrutacji. To właśnie wtedy staramy się przedstawić nasz model pracy oraz najważniejsze informacje o firmie. Chcemy, by kandydaci od samego początku wiedzieli, jakie mamy zasady oraz zwyczaje. Staramy się odpowiadać na wszystkie pytania stawiane podczas rozmów rekrutacyjnych bądź wykonywania zadań. Pozwala nam to na sprawdzenie nie tylko czy kandydaci pasują do stworzonego przez nas profilu, ale także umożliwić aplikantom sprawdzenie, czy również my pasujemy do nich! Doskonale zdajemy sobie sprawę, iż obie strony muszą czuć, że współpraca będzie układała się jak należy.

Oczekiwanie na start

Po wyborze osoby która ma do nas dołączyć, przychodzi pora na oficjalne powitanie na pokładzie! Chcemy, by nowi współpracownicy mieli poczucie przynależności do drużyny od samego początku.

Już od momentu wysłania zgłoszenia rekrutacyjnego można polegać na stałym kontakcie z nami. Nie pozostawiamy pytań bez odpowiedzi, zgłoszeń bez feedbacku czy wątpliwości bez rozstrzygnięcia.

Nowe obowiązki, nowa kultura organizacyjna i nowi ludzie. Nic dziwnego, że przed pierwszym dniem pracy można odczuwać dyskomfort. Zazwyczaj obawy budzi to, co nieznane. Postanowiliśmy temu zaradzić i od razu przedstawić jak będzie wyglądał pierwszy dzień pracy oraz z kim nowi członkowie zespołu będą mieli przyjemność go spędzić.

Przed formalnym przejęciem obowiązków, uzgadniamy wszelkie sprawy księgowe i administracyjne. Przekazujemy także kilka dodatkowych informacji o firmie, które są zazwyczaj dobrą podstawą do wzbudzenia ciekawości i przygotowania pytań na pierwsze spotkanie.

Pierwszy dzień w WP Desk

Tego dnia zapraszamy na spotkanie zapoznawcze z jednym z pracowników, przeprowadzane na Zoom. Nowi pracownicy mają możliwość zadania wszystkich pytań, które pojawiły się do tej pory. Przedstawiamy także kilka informacji, dzięki którym dowiedzą się, co ich czeka. Godziny pracy, komunikacja w firmie, historia, benefity, wartości, jakimi się kierujemy, urlopy, dobre rady – wszystkie informacje “od kuchni” podane jak na tacy.

Reszta dnia jest spędzona na zapoznawaniu się z instrukcjami umieszczonymi w naszej bazie wiedzy w sekcji onboardingu. Początek to kilka prostych zadań organizacyjnych mających na celu przedstawienie naszej organizacji pracy oraz drużyny.

Również tego dnia, przedstawiamy wszystkich pracowników WP Desk i witamy w drużynie!

Wdrożenie do zespołu

Reszta tygodnia to onboarding do jednego z naszych 4 zespołów produktowych. Postanowiliśmy całość wiedzy rozdzielić na kilka dni, by była ona łatwa do przyswojenia, a także by mieć czas na jej zastosowanie w praktyce.

Każdego dnia przydzielone zostają zadania do wykonania w różnych narzędziach, których używamy – Nozbe, Slab, HelpScout i innych, w zależności od zespołu. Dostępy przyznajemy sukcesywnie, w miarę zdobywania nowych umiejętności, aby nie przytłoczyć zbyt dużą ilością wiedzy na raz.

Podczas całości procesu nie tylko uczymy i nadzorujemy, ale także słuchamy pracownika. To właśnie on decyduje, czy możemy przejść do kolejnego etapu wdrożenia, podczas którego przyswoi nowe umiejętności, czy powinniśmy zwolnić tempo. Doceniamy umiejętność przejęcia inicjatywy i komunikowania nam swoich potrzeb i oczekiwań.

Poznawanie tajników pracy w teamie odbywa się pod okiem Lidera oraz dedykowanego opiekuna.

Buddy dla nowego pracownika

Buddy to osoba z konkretnego teamu, która ma za zadanie wparcie nowego współpracownika. Zostaje on przydzielony jako asysta podczas pierwszego miesiąca pracy. To do niego można kierować pytania, które być może nie padną wśród wszystkich członków drużyny na ogólnym kanale komunikacji. Nie chcemy, by osoba rozpoczynająca pracę, poczuła się skrępowana, ale mogła swobodnie zadawać pytania. Wiemy, że początki w nowej pracy mogą być trudne i chcielibyśmy jak najbardziej w tym pomóc.

Buddy sprawuje także kontrolę nad wykonywanymi zadaniami. Nie chodzi o wytykanie błędów, lecz o konstruktywne opinie i rady, które mogą okazać się pomocne na początku wspólnej drogi.

Pierwszy tydzień to wspólna praca, ale przez cały pierwszy miesiąc współpracy Buddy jest do dyspozycji, by nowa osoba nie musiała w pojedynkę zmierzać się z problematycznymi kwestiami.

To co słychać?

Podczas onboardingu niezwykle istotna jest dla nas informacja zwrotna. Chcemy wiedzieć, jak pracownik czuje się w nowej roli oraz czy możemy jeszcze jakoś ułatwić mu wdrożenie do firmy.

W pierwszym tygodniu dość często wysyłamy tzw. pulse check, czyli systematyczne, dynamiczne i krótkie badania pulsowe. Mają one na celu sprawdzenie zdobytej wiedzy i umiejętności oraz satysfakcję nowego pracownika z wykonywanych obowiązków. Weryfikujemy także, w jakim stopniu pracownik wykazuje gotowość do samodzielnego objęcia stanowiska. Chcemy poznać opinię współpracownika, gdyż jest ona dla nas ważna na każdym etapie. Tym bardziej, jeżeli jakiś obszar wymaga poprawy. Stały monitoring nastrojów oraz przyswojenia wiedzy, pozwala na szybką reakcję na pojawiające się problemy

Kontrolny pulse check robimy także po miesiącu oraz 3 miesiącach współpracy.

Kiedy kończy się onboarding?

Onboarding to według nas okazywane wsparcie, a nie jedynie przedstawienie początkowych obowiązków dla danego stanowiska.

W ramach WP Desk możemy wykonywać wiele różnych zadań. Jesteśmy częścią firmy, która dynamicznie rozwija się w wielu kierunkach oraz zachęca do tego również swoich pracowników. Zawsze możemy znaleźć nowy obszar, w który możemy pokierować swoją ścieżkę kariery. Na każdym etapie możemy liczyć na wsparcie firmy zarówno pod względem know-how jak i możliwości skorzystania z budżetu edukacyjnego.

Można by stwierdzić, że onboarding jako wsparcie pracownika WP Desk kończy się dopiero off-boardingiem, ale o tym na razie nikt z nas nawet nie myśli… ;)

Teraz już wiesz, jak wyglądają początki pracy w WP Desk. Może i Ty masz ochotę spróbować?

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.