WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Stabilny i rentowny biznes

2016 był dobrym rokiem dla WP Deska. Wydaliśmy 13 zupełnie nowych wtyczek, przeprowadziliśmy kilka ogromnych aktualizacji istniejących wtyczek, byliśmy na WordCampie w Gdyni i kilku WordCampach zagranicznych oraz powiększyliśmy drużynę. Patrzę na przyszłość w kolorowych barwach, choć wiem jak jeszcze dużo pracy przed nami.

WP Desk powstał w lipcu 2013 i przez bardzo długi czas był dodatkiem do naszej agencji Inspire Labs. Dopiero we wrześniu 2015 podjęliśmy decyzję, aby stworzyć dedykowaną drużynę, a jeszcze później, w kwietniu 2016, WP Desk stał się w 100% niezależny i jako osobna spółka finansujemy całą działalność bez dodatkowych pieniędzy z zewnątrz. Teraz to jest biznes, a nie tylko hobby, jak lubiłem o WP Desku mówić wcześniej pytany m.in. przez Szymona Skulimowskiego na WordUpach w Lublinie.

Dlatego dzisiaj podejmujemy kolejny krok w kierunku stworzenia dużego, stabilnego i pewnego biznesu. Tak, podnosimy ceny wtyczek.

Jak zmieniają się ceny

Poniżej opisuję główne zmiany w cenniku, choć zmienią się również niektóre ceny pojedynczych wtyczek.

Usuwamy ceny na poziomie 49 zł

Przede wszystkim rezygnujemy z cen na poziomie 49 zł. W trakcie poprzedniego roku, zrezygnowaliśmy już z poziomu 29 zł. Widzimy jednak, że obecny popyt na wtyczki w tej cenie jest niewielki (choć nie zmniejszył się po zmianie z 29 zł) i nie tylko nie pokrywa kosztów stworzenia wtyczki, ale praktycznie uniemożliwia jakiekolwiek inwestycje w rozwój. Wszystkie wtyczki, które kosztowały do tej pory 49 zł będą teraz kosztować 79 zł lub 99 zł.

Integracje wysyłkowe

Większość naszych integracji wysyłkowych kosztowała do tej pory 99 zł. Widzimy jednak, że wsparcie tych integracji jest bardzo czasochłonne i w większości przypadków nie wynika wcale z tego, że wtyczki są źle napisane albo, że nie potraficie ich skonfigurować. Choć oczywiście te przypadki również się zdarzają. Głównie chodzi o niestabilne API po stronie firm, z którymi się integrujemy i które czasami dostarcza naszym programistom wielkiego bólu głowy.

Ponadto usługi wysyłkowe zmieniają się dość dynamicznie (wbrew pozorom), najlepszym tego przykładem jest InPost, który oprócz Paczkomatów wprowadził E-commerce Polecony i Kuriera InPost. O Kuriera pytacie nas bardzo często i bardzo chcemy go wdrożyć. Ale musimy wybierać pomiędzy wtyczkami, bo w małej drużynie nie możemy zrobić wszystkiego na raz.

Wsparcie i rozwój pochłaniają dużo czasu i zwłaszcza ma to zastosowanie do wtyczek wysyłkowych. Dlatego ceny wszystkich wtyczek do wysyłki będę wynosiły 199 zł.

Księgowość

Wtyczki do księgowości były do tej pory jednymi z najdroższych. Sytuacja z integracjami jest tutaj podobna jak w przypadku wtyczek wysyłkowych i czasami walczymy z API. Faktury WooCommerce to z kolei jedna z naszych najstarszych produkcji i wraz z Faktury WordPress jedna z najbardziej rozwijanych wtyczek. Nieskromnie uważam, że jest to jedna z najlepszych wtyczek do fakturowania na świecie. Od tej pory wszystkie integracje księgowe i Faktury WooCommerce będą kosztować również 199 zł.

Dlaczego to robimy

Naturalnie w tym momencie powstaje pytanie dlaczego to robimy. Czy to skok na kasę? Pokrótce opisałem już te powody powyżej. Ale wróćmy do nich jeszcze:

  • Tak, chodzi o pieniądze. WP Desk jest biznesem i ma generować zyski. Do tej pory, biorąc pod uwagę wkład pracy poświęcony na rozkręcenie WP Deska oraz bieżące koszty działalności, cały czas jesteśmy na etapie bardzo mocnego inwestowania w przyszłość tego biznesu. Podniesienie cen ma nam pozwolić na zwiększenie rentowności.
  • Większa rentowność pozwoli z kolei na maksymalne skoncentrowanie się na tworzeniu i rozwijaniu wtyczek, zamiast robieniu projektów, które jedynie pozwolą opłacić rachunki i utrzymać się na powierzchni.
  • Jeśli nasz biznes będzie rentowny i stabilny to rozwiązania, które będziemy tworzyć również będą stabilne, niezawodne i będą lepiej realizowały Wasze cele biznesowe. Bo dzięki naszym wtyczkom Wy możecie zarządzać Waszymi sklepami szybciej, taniej, efektywniej, czy po prostu lepiej.
  • Jeśli nasz biznes będzie rentowny to będziemy mogli myśleć o nim w perspektywie 5 czy 10 lat a nie najbliższych kilku miesięcy. To daje Wam gwarancję, że jeśli kupicie nasze wtyczki to nie zostaniecie na lodzie. Będziemy tu, będziemy Was wspierać i będziemy rozwijać nasze produkty w długim okresie.
  • Dzięki większej rentowności będziemy mieli więcej czasu. Do tej pory świetne wsparcie było naszym znakiem firmowym. Wasze opinie to potwierdzają. Tworzenie wtyczek to nie tylko kod. To również wsparcie i relacje, które nawiązujemy “na supporcie”. Czas pozwoli nam na utrzymanie bardzo wysokiego poziomu wsparcia oraz na jego rozwój wraz ze wzrostem firmy.

Wierzymy, że podniesienie cen przełoży się na rentowność biznesu, co z kolei przełoży się na jeszcze lepsze produkty i wartość dla Was, dzięki temu, że zainwestujemy te pieniądze w rozwój.

Co się stanie, jeśli już mam aktywną licencję

Tę perełkę szykowałem na sam koniec :) Prawie rok temu wprowadziliśmy system licencji, który oprócz automatycznych aktualizacji umożliwia również przedłużanie wsparcia i aktualizacji o kolejny rok za 50% ceny.

Jeśli jesteś już naszym klientem i masz aktywną licencję oraz przedłużysz ją przed jej wygaśnięciem to zapłacisz 50% ceny regularnej z dnia poprzedzającego podwyżkę. Do tej pory przedłużenie było za 50% ceny regularnej obowiązującej w dniu przedłużenia.

Przykład:

Jeśli posiadasz aktywną licencję na wtyczkę eNadawca, którą kupiłeś za 99 zł to możesz ją przedłużać za 49,50 zł rocznie zamiast 99,50 zł po podwyżce.

Warunkiem zachowania ceny jest regularne przedłużanie licencji przed jej wygaśnięciem. Ma to również zastosowanie dla nowych cen. Jeśli w przyszłości podniesiemy ceny to przedłużając regularnie licencje zawsze zapłacisz 50% ceny regularnej w dniu zakupu.

To nasze podziękowanie dla stałych klientów, którzy są z nami długo i chcą pozostać na jeszcze dłużej :)

Komentarze jak zwykle są dla Was. Jeśli z czymś się nie zgadzacie albo wręcz przeciwnie, chcecie nas pochwalić – nie krępujcie się. Jesteśmy ciekawi co sądzicie o powyższych zmianach.

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.