WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu.

Gdyby Święty Mikołaj miał sklep WooCommerce, to korzystałby z ShopMagic

W radiu już od dwóch tygodni jedziemy razem z Chrisem Rea na Święta do domu. Ciężarówki z Coca-Colą robią kolejną rundę, a włodarze pewnej stacji telewizyjnej upewniają się, że mają przygotowaną kopię Kevina. Najwyższa pora zatem, aby i blog WP Desk dołączył do tego szaleństwa.

Bez obaw – będzie merytorycznie

Nie prowadzimy bloga lifestylowego, a w każdym wpisie staramy się przemycić jakąś dawkę przydatnej wiedzy, którą możecie zastosować w swoich sklepach. Nie wyłamujmy się zatem z tej zasady, ale jednocześnie pozostańmy w świąteczno-mikołajkowych klimatach.

Przyznaję się bez bicia. Nie jestem Świętym Mikołajem, chociaż czasem nim bywam. Raz do roku, w nocy z 5 na 6 grudnia, wyręczam go i sam dostarczam prezenty dla moich dzieci. Facet i tak ma dużo pracy w tym okresie, więc chociaż tak mogę mu pomóc ;)

Przy okazji przygotowywania tegorocznych pakunków, zdałem sobie sprawę, że to czego potrzebuje Święty Mikołaj, to właśnie odrobina pomocy. Jak mógłby sobie pomóc? Poprzez zautomatyzowanie powtarzalnych zadań. Jedyny wymóg to posiadanie sklepu na WooCommerce, którego Mikołaj (jeszcze!) nie ma.

Natomiast nasi czytelnicy już tak. Zobaczmy jak skutecznie zautomatyzować pracę w swoim sklepie i zyskać trochę cennego czasu.

ShopMagic. Wtyczka nie tylko do automatyzacji marketingu

ShopMagic, to wtyczka, która początkowo odpowiadała za lepsze maile transakcyjne. Chcieliśmy poprawić to co robi WooCommerce oraz dostarczyć dodatkową wartość w postaci obsługi wszystkich statusów zamówień.

ShopMagic

Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie WooCommerce dzięki automatycznym mailom wysyłanym do Twoich klientów po zakupie. Utwórz kampanie mailingowe, wysyłaj newslettery i odzyskuj porzucone koszyki w WooCommerce. Wtyczka dla WordPress i WooCommerce.

Pobierz za darmo lub Przejdź do WordPress.org
Ponad 10 000 aktywnych instalacji
Ostatnia aktualizacja: 21.11.2024

Możesz spytać, w jaki sposób maile transakcyjne z ShopMagic są lepsze od tych z WooCommerce? Najważniejsza różnica to logi, które nazwaliśmy wynikami. Umożliwiają łatwe podejrzenie tego co dzieje się z naszymi automatyzacjami (mailami) i sprawdzenie do kogo zostały wysłane.

Uzupełnieniem wyników jest kolejka zdarzeń, w której można podejrzeć już zaplanowane, a niewysłane wiadomości.

W ciągu mijającego roku, dodaliśmy do ShopMagic mnóstwo nowych funkcjonalności.

Zobacz (patrzę tutaj na Ciebie Mikołaju!) jak usprawnić pracę swojego sklepu, korzystając z dodatkowych możliwości, jakie daje wtyczka ShopMagic.

Ratowanie porzuconych koszyków

Bardzo ważna funkcjonalność, o którą mieliśmy dużo zapytań. Wyobraźmy sobie sytuację, że Święty Mikołaj, uprościł sobie życie i założył sklep oparty o WooCommerce. W tym sklepie, rodzice mogą zamawiać prezenty dla swoich pociech. Dodają wybrane zabawki do koszyka i… dziecko wbiega do pokoju. Co robić? Trzeba szybko zamknąć okno przeglądarki albo komputer, a potem od nowa wybierać prezenty.

Nie w przypadku gdy zainstalowany jest dodatek ShopMagic Abandoned Carts. Nasza wtyczka śledzi i zapisuje porzucone koszyki. Dotyczy to zarówno zalogowanych klientów, jak i gości. Co więcej, przy użyciu placeholdera {{cart.link}} można w łatwy sposób wrócić do koszyka. Wystarczy dodać go do treści wiadomości wysłanej do klienta, a ShopMagic zajmie się resztą. Klient otrzyma mail z linkiem, dzięki któremu od razu będzie można przejść do porzuconego koszyka WooCommerce i dokończyć zamówienie.

Opóźnianie wysyłki maili

Tu sprawa jest oczywista. Czasem chcemy, by nasze maile docierały od razu, a czasem by trochę później. Przykład dla Mikołaja? Proszę bardzo. Jako że Święty troszczy się o dzieci, to pewnie będzie chciał wiedzieć, czy jego prezenty dotarły. Oczywiście może siedzieć 24 godziny na dobę przed komputerem i wysyłać wszystkie maile ręcznie. Druga opcja to stworzenie automatyzacji, na status zamówienia zamówienie zrealizowane. Następnie ustawiamy odpowiednią wartość opóźnienia, dostosowaną do swoich potrzeb. ShopMagic wprowadzi taką automatyzację do kolejki zdarzeń i uruchomi w odpowiednim momencie.

Manualne akcje

Innymi słowy, manualnie wyzwalane maile. Gorączka przedświątecznych zakupów to świetny czas również dla sklepów internetowych. Z pomocą ShopMagic i manualnej akcji, będziesz w stanie stworzyć automatyzację, którą wyślesz do określonej grupy klientów i w wyznaczonym przez Ciebie czasie.

Przykładowo możesz wybrać klientów, którzy w tym roku wydali określoną kwotę na zakupy w Twoim sklepie i wysłać im kupon z podziękowaniem oraz dodatkową zniżką.

Możliwości są właściwie nieograniczone, a dzięki temu, że nasze dodatki współpracują ze sobą, tak naprawdę od Ciebie i Twojej wyobraźni zależy jak je wykorzystasz.

Jak jeszcze możemy usprawnić pracę sklepu?

Przykładowo, z pomocą ShopMagic można również wysłać powiadomienie do magazynu wysyłkowego. Automatyzacja ta została szczegółowo opisana w innym artykule, ale pokrótce wyjaśnię jej działanie.

Dzięki ShopMagic możesz stworzyć automatyzację, która wyśle określone (Ty decydujesz jakie!) dane do np. magazynu wysyłkowego. Klient składa zamówienie, system potwierdza je i nadaje mu status zamówienie zrealizowane. Następnie ShopMagic wysyła dwa maile. Jeden do klienta z potwierdzeniem, a drugi do Twojego magazynu wysyłkowego z danymi do wysyłki.

Sklep WooCommerce to nie tylko ShopMagic

Jeśli czytasz naszego bloga, to z pewnością wiesz jakie jeszcze wtyczki, z oferty WP Desk, mogłyby usprawnić pracę sklepu internetowego.

Zakładając, że Święty Mikołaj rzeczywiście założy sklep WooCommerce – będzie pewnie chciał skorzystać z jakiejś integracji wysyłkowej. Wysyłka to jedno, ale musimy mieć też na uwadze to, że nie wszystkie paczki mają takie same rozmiary. Podobnie jest z prezentami.

W takiej sytuacji, z pomocą przyjdzie wtyczka Flexible Shipping, dzięki której każdy sklep jest w stanie odpowiednio skalkulować i ustalić cenę każdej przesyłki.

A ponieważ Święty Mikołaj działa globalnie, przyda mu się prawdziwie globalne rozwiązanie, dzięki któremu, jego magazyn wysyłkowy będzie mógł ustalić reguły wysyłkowe dla poszczególnych lokalizacji. Szczęśliwie i na to mamy odpowiednie rozwiązanie – Flexible Shipping Lokalizacje WooCommerce.

Nie wiem, czy Mikołaj prowadzi księgowość, ale jeśli tak i zacznie pobierać np. opłatę za pakowanie to, żeby uniknąć problemów z właściwym dla Laponii Urzędem Skarbowym – powinien wystawiać faktury. Ponownie – nie ma potrzeby by dokładać sobie pracy. WP Desk ma kilka, szytych na miarę rozwiązań, więc z pewnością znajdzie coś dla siebie. Urząd syty, a Mikołaj kryty ;)

Jak to wygląda w Twoim sklepie?

Ciekaw jestem jakie procesy automatyzujesz w swoim sklepie. Czy korzystasz z wtyczki ShopMagic? Może jest jakaś funkcja, której ShopMagic nie ma, ale Twoim zdaniem byłaby przydatna. Napisz w komentarzu lub dodaj ją bezpośrednio do naszych Ideas.

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.