WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu.

Jak stworzyć powiadomienie do magazynu przy użyciu wtyczki ShopMagic

ShopMagic mail powiadomienie magazyn

Cześć. W moim ostatnim artykule opisałem wtyczkę ShopMagic i jej możliwości. Idąc za ciosem, chciałbym pokazać Ci nieco niestandardowe, ale bardzo użyteczne wykorzystanie naszej wtyczki. Co ważne, do wdrożenia tego scenariusza wystarczy Ci darmowa wersja ShopMagic.

ShopMagic to nie tylko marketing automation

Większość przykładów użycia naszej wtyczki to scenariusze i konfiguracje, które mają na celu zautomatyzowanie komunikacji z klientami. Ma to sens, ponieważ ShopMagic idealnie się do tego nadaje. Możliwość opóźniania wysyłki e-maili, kupony podarunkowe lub maile z prośbą o recenzję, są stworzone do tego, aby usprawniać komunikację z klientem.

Przykład użycia ShopMagic opisany w tym artykule, również stawia na usprawnienie komunikacji, ale tej wewnętrznej, na linii sklep WooCommerce-magazyn wysyłkowy.

ShopMagic jako e-commerce management plugin

Może ten tytuł jest trochę na wyrost, ale jak zobaczysz i tutaj ShopMagic daje radę. Załóżmy, że masz sklep oparty o WooCommerce, który ma też oddzielny magazyn wysyłkowy. Dzięki ShopMagic możesz w bardzo łatwy sposób stworzyć automatyzację, która będzie wysyłać na podany adres e-mail, wiadomość z określonymi danymi z zamówienia. Taką wiadomość połączysz z wybranym przez Ciebie statusem zamówienia. Wszystko to zrobimy w darmowej wersji ShopMagic.

ShopMagic

Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie WooCommerce dzięki automatycznym mailom wysyłanym do Twoich klientów po zakupie. Utwórz kampanie mailingowe, wysyłaj newslettery i odzyskuj porzucone koszyki w WooCommerce. Wtyczka dla WordPress i WooCommerce.

Pobierz za darmo lub Przejdź do WordPress.org
Ponad 10 000 aktywnych instalacji
Ostatnia aktualizacja: 21.11.2024

O! To może się nam przydać. Jak to zrobić?

Zacznijmy od pobrania ShopMagic. Najprościej kliknąć powyższy przycisk “Pobierz za darmo”. Nasza wtyczka dostępna jest również w repozytorium WordPressa lub w sekcji Wtyczki w panelu administracyjnym WordPress. Aktywacja oraz instalacja wyglądają identycznie jak dla innych wtyczek.

Jak stworzyć automatyzację z powiadomieniem dla magazynu

Sam proces tworzenia automatyzacji, nie będzie się różnił od innych. Wyszukaj ShopMagic w bocznym menu WordPressa i kliknij Dodaj nową. Zobaczysz nowe okno tworzenia automatyzacji:

www.wpdesk.pl

 
Zaczynając od góry, dodaj tytuł (w moim przypadku to Powiadomienie magazynu o zamówieniu), następnie wybierz Zdarzenie, dla którego ma nastąpić wywołanie akcji. Z dostępnych zdarzeń, najlepszym wyborem jest Zamówienie w trakcie realizacji. Jest to status, który oznajmia obsłudze sklepu, że klient wykonał już wymagane działania oraz opłacił zamówienie. Sklep może przystąpić do jego realizacji.

Zaznaczyłem również checkbox, który wymusza na ShopMagic weryfikację statusu zamówienia, tuż przed uruchomieniem akcji. Jest to bardzo przydatne ustawienie, dzięki któremu eliminujemy ryzyko wysłania wiadomości, gdy w międzyczasie status zamówienia WooCommerce zmienił się, np. na anulowane.

Tworzenie akcji, która wyśle powiadomienie do magazynu

Jak pewnie zauważyłeś, pominąłem całkowicie ustawienie Filtra. Chcemy, aby każde zamówienie o określonym statusie trafiało do magazynu, więc w tym wypadku filtrowanie zamówień nie jest nam potrzebne.

www.wpdesk.pl
ShopMagic powiadomienie do magazynu

 
Z listy dostępnych Akcji, wybierz Wyślij e-mail. W polu Opis możesz, choć nie musisz, wpisać nazwę dla Twojej akcji.

Pomijamy pole Opóźnienie, ponieważ, zależy nam przecież na jak najszybszej wysyłce zamówień do klientów.

Czas na najważniejsze pole tej automatyzacji, czyli Do. W każdej instalacji ShopMagic, pole Do jest wstępnie uzupełnione placeholderem { customer.email }. Usuń ten placeholder i podaj e-mail Twojego magazynu wysyłkowego.

Jak widzisz na załączonym zrzucie, w polach Tytuł i Nagłówek wykorzystałem placeholder informujący o numerze zamówienia. Ułatwi to np. wyszukiwanie określonych maili po numerze zamówienia.

W polu Szablon, z dostępnych opcji, wybrałem Szablon WooCommerce.

Co do zasady, pole Wiadomość to miejsce na Twoją kreatywność i popis umiejętności komunikacyjnych. Tworząc wiadomość z powiadomieniem do magazynu, rezygnujemy z wszystkich rozpraszaczy i stawiamy na prostą komunikację. Nasze placeholdery idealnie nadają się do tego zadania. Rzuć okiem na moją wiadomość. Magazyn otrzyma wszystkie szczegóły zamówienia oraz dane do wysyłki, czyli dokładnie to, co potrzebuje.

Szybko poszło. Czy mogę podejrzeć tę wiadomość?

Oczywiście! ShopMagic od wersji 2.11 umożliwia testowanie automatyzacji. Skorzystaj z opcji Wyślij test w prawym górnym rogu akcji. Jedyne co musisz zrobić, to podać adres e-mail, na jaki ma zostać wysłana testowa wiadomość.

Pamiętaj też, że testowanie zadziała pod warunkiem, że w Twoim sklepie jest złożone co najmniej jedno zamówienie. Dzieje się tak dlatego, że na potrzeby testów, ShopMagic pobiera dane z ostatniego zamówienia.

Udało się. Powiadomienie do magazynu ze sklepu WooCommerce jest gotowe

Jeśli tylko czytasz ten artykuł, a chcesz zobaczyć jak wygląda taki mail z powiadomieniem dla magazynu, proszę bardzo:

Co myślisz o takim użyciu wtyczki ShopMagic? Chętnie dowiem się, jak Ty używasz naszej wtyczki. Może również wykorzystujesz ją w jakiś inny, rzadziej spotykany sposób? Daj znać w komentarzu lub napisz do nas.

Bonusowa porada za to, że wspólnie dotarliśmy tak daleko. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby do tak stworzonej automatyzacji dodać kolejną akcję, w której np. wyślesz wiadomość o innej treści na inny adres e-mail lub stworzysz powiadomienie np. na Slack.

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.