WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu.

Zacznij nowy rok szkolny z ShopMagic

Za rogiem koniec wakacji, a więc powoli nadchodzi „Dzień Wolności Rodzica”, czyli 1 września. Alternatywnie nazywany „Dniem Zniewolenia”, przez towarzyszy współobywateli objętych obowiązkiem szkolnym*.

Zakładam, że dla większości naszych czytelników dzień ten nie będzie znacząco różnił się od innych. Natomiast, będąc w temacie zakupów szkolnych, pozwolę sobie sięgnąć po kredki, flamastry, plecaki oraz książki i wytłumaczyć na kilku przykładach czym różnią się maile z WooCommerce od maili wysyłanych za pomocą ShopMagic.

Dlaczego? Aby jednocześnie z pokazaniem możliwości naszej wtyczki, odpowiedzieć na poniższe pytania:

  • Po co mi ten ShopMagic?
  • Pokaż mi jedną przewagę ShopMagic nad WooCommerce (pokażę więcej!)
  • Czy ShopMagic jest trudny do konfiguracji?

ShopMagic i kredki?

W tym momencie możesz całkiem słusznie spytać, ok, ale co mają kredki wspólnego z ShopMagic?

Cóż. Ogólnie rzecz ujmując – niewiele. Niemniej jednak kredki budują raczej pozytywne skojarzenia. Mógłbym równie dobrze napisać artykuł o wpływie ShopMagic na inflację albo jak zrobić reasumpcję w WordPress za pomocą wtyczki ShopMagic, ale… co za dużo to niezdrowo.

Przykłady automatyzacji dla sklepu WooCommerce

Będą zatem kredki, a użyjemy ich jako jednego z produktów sprzedawanych w sklepie papierniczym. Stworzymy kilka automatycznych wiadomości email, które uruchomią się w określonych warunkach, takich jak:

  • Kup kredki i otrzymaj kupon na zeszyt.
  • Witaj w naszym sklepie z kredkami.
  • Wydałeś na kredki 1000 złotych (jednak inflacja!), proszę blok za darmo.
  • Zapomniałeś o kredkach? Nie martw się, przypomnimy Ci o nich.
  • Jadę na Zlot Właścicieli Sklepów Papierniczych 2021, nie chcę o nim zapomnieć!

Powyższe kilka przykładów automatyzacji powinno namalować Ci obraz, jak korzystać z wtyczki ShopMagic. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przybory szkolne, zamienić na to, co Ty sprzedajesz w swoim sklepie WooCommerce.

Jako że w WP Desk lubimy transparentność, to od razu zaznaczę, że realizacja powyższych scenariuszy marketing automation dla WooCommerce wymagać będzie ShopMagic PRO, której cena skutecznie opiera się inflacji.

ShopMagic PRO 229  (281,67  z VAT)

Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie WooCommerce dzięki automatycznym mailom wysyłanym do Twoich klientów po zakupie. Utwórz kampanie mailingowe, wysyłaj newslettery i odzyskuj porzucone koszyki w WooCommerce. Wtyczka dla WordPress i WooCommerce.

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 10 000 aktywnych instalacji
Ostatnia aktualizacja: 1970-01-01

Wszystko jasne? W takim razie zaczynamy.

Jak stworzyć email z kuponem rabatowym WooCommerce

Innymi słowy, „kup kredki, a otrzymasz rabat na zeszyt”.

ShopMagic umożliwia tworzenie unikatowych kuponów rabatowych, dzięki zastosowaniu placeholdera {{ shop.coupon }}.

Nasza wtyczka wykorzystuje do tego kupony stworzone za pomocą WooCommerce (Marketing > Kupony). Stwórz szablon kuponu, określ wszystkie jego warunki, jak ilość użyć, rodzaj i wysokość zniżki, ograniczenia produktowe i zapisz formatkę jako kupon prywatny.

Jeśli zapiszesz kupon jako prywatny to ShopMagic wykryje go, gdy będziesz chcieć dodać placeholder {{ shop.coupon }} do swoich automatyzacji. Zobaczysz wtedy okno podobne do tego:

kupon w shopmagic

W tym momencie możesz jeszcze delikatnie zmodyfikować kupon, kliknąć przycisku “Skopiuj placeholder i zamknij” i gotowe. Każdy odbiorca otrzyma unikatowy kod kuponu o określonych wcześniej warunkach.

Chcesz zobaczyć jak może wyglądać taka przykładowa automatyzacja? Służę pomocą:

kupon w automatyzacji shopmagic

Wiadomość powitalna WooCommerce

Punkt drugi z naszej listy tj. „Witaj w naszym sklepie z kredkami”. ShopMagic umożliwia wysłanie specjalnego maila dla pierwszego zakupu dokonanego przez danego klienta. Taki email zostanie wysłany tylko raz.

Jest to możliwe dzięki zastosowaniu w automatyzacji filtra Zamówienie – Pierwsze Zamówienie Klienta i ustawienie jego warunku na Tak. Oto jak taki filtr wygląda w automatyzacji:

filtr w automatyzacji shopmagic

Jeśli potrzebujesz kompletnego poradnika, jak krok po kroku stworzyć taką automatyzację, rzuć okiem na ten wpis E-mail, powitalny, czyli jak zrobić dobre pierwsze wrażenie.

Dodam jeszcze, że filtr Zamówienie – Pierwsze Zamówienie Klienta można również użyć odwrotnie, czyli wysłać e-mail do klienta, gdy składa w Twoim sklepie kolejne (nie-pierwsze!) zamówienie.

Zaawansowana segmentacja klientów WooCommerce

Wspomniany wcześniej kredkowy przykład – „Wydałeś na kredki 1000 złotych (jednak inflacja!), proszę blok za darmo” to tylko jedna z kilku tysięcy możliwości segmentacji klientów jakie daje Ci wtyczka ShopMagic.

Nie dość, że możesz skorzystać z ponad 30 filtrów, to dodatkowo każdy filtr ma kilka warunków, które możesz użyć aby jeszcze lepiej wybrać odbiorców Twoich wiadomości.

Kilka przykładów grupowania klientów:

  • Mail do klientów, którzy wydali na zakupy określoną kwotę.
  • Mail do klientów, którzy dokonali zakupu w określonym czasie.
  • Wiadomość do klientów, którzy wybrali określoną metodę dostawy.
  • Różnicowanie wiadomości do zarejestrowanych użytkowników i gości.

Jeśli interesuje Cię ta tematyka i chcesz wdrożyć ją w swoim sklepie, rzuć okiem na nasz blog. Szczegółowo opisaliśmy tam zasady i możliwości segmentacji klientów w WooCommerce.

Jak wysłać jednorazowy/manualny email?

ShopMagic pozwala i na to. I to bezpośrednio z poziomu panelu administracyjnego WordPressa.

Dzięki temu, jako administrator sklepu możesz uruchomić i wysłać wiadomość e-mail za każdym razem, gdy tego potrzebujesz. Może to być e-mail z ofertą specjalną, przygotowaną na konkretną promocję. Może to być również ważna informacja czy powiadomienie, które Twoi klienci powinni natychmiast otrzymać.

manualna akcja shopmagic

Oczywiście możesz również taki mail zaplanować, przygotować i dodać do kolejki ShopMagic, a nasza wtyczka wyśle go do wybranych klientów w wybranym przez Ciebie czasie.

Integracja ShopMagic z WooCommerce Bookings

Zlot Właścicieli Sklepów Papierniczych 2021? Super sprawa. Rzeczywiście, źle byłoby zapomnieć o takim wydarzeniu. Dlatego też ShopMagic pozwala tworzyć automatyczne maile z przypomnieniem przed zaistnieniem określonego zdarzenia. Może to być właśnie festiwal, koncert, kurs czy też rezerwacja miejsca w hotelu.

Ty decydujesz, kiedy Twoi klienci otrzymają takie powiadomienie.

integracja z woocommerce bookings

Możliwości ShopMagic PRO

Są właściwie nieograniczone. Wyżej wymienione są jedynie przykładami, a ShopMagic pozwala na wiele więcej. Jeśli masz jakieś pytania, nie wiesz jak wdrożyć określony scenariusz lub czy da się go zrealizować – pisz śmiało, czekamy na Ciebie.

*Jeśli czytasz ten artykuł w ramach naszego newslettera (lub ogólnie po 1 września) to znaczy, że daliśmy radę i najgorsze za nami!

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.