WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Jak zaktualizować wtyczkę WP Desk

Automatyczna aktualizacja z kokpitu WordPressa

Wtyczki WP Desk można aktualizować jednym kliknięciem, bezpośrednio z kokpitu WordPressa – tak jak w przypadku wtyczek pobranych z repozytorium WordPress.org. Aby móc korzystać z aktualizacji, musisz w swojej witrynie aktywować klucz API wtyczki i posiadać aktywną subskrypcję.

Przejdź do podstrony Wtyczki w panelu administratora. Dostępne aktualizacje zostaną wyświetlone na liście:

Aby upewnić się że wtyczka zainstalowana w twojej witrynie będzie zawsze aktualna, możesz skorzystać z mechanizmu automatycznej aktualizacji, który jest wbudowany w WordPressa od wersji 5.5. Aby aktywować automatyczną aktualizację wtyczki, kliknij przycisk Włącz automatyczne aktualizacje znajdujący się na liście wtyczek.

Przycisk Włącz automatyczne aktualizacje będzie dostępny tylko jeżeli na liście wtyczek znajduje się możliwość aktualizacji wtyczki WP Desk.

Aby wymusić sprawdzenie dostępności nowych wersji wtyczek, przejdź do podstrony Kokpit -> Aktualizacje i użyj przycisku Sprawdź ponownie:

Ręczna aktualizacja

Jeśli wolisz przeprowadzić aktualizację ręcznie, po pobraniu paczki z wtyczką z naszej witryny, postępuj według jednego z poniższych schematów działania:

Aktualizacja przez panel administratora WordPressa

  1. Pobierz wtyczkę ze strony Moje konto
  2. Przejdź do podstrony Wtyczki w panelu WordPressa swojej witryny.
  3. Kliknij link Dodaj nową a następnie Wyślij wtyczkę na serwer.
  4. Wybierz plik z paczką z wtyczką w nowej wersji z dysku (musi to być plik zip – nie rozpakowuj wcześniej pliku zip).
  5. Pojawi się komunikat z prośbą o potwierdzenie nadpisania starej wersji wtyczki. Potwierdź.

Instalacja przez FTP

  1. Pobierz i rozpakuj plik z wtyczką ze strony Moje konto.
  2. Wejdź do katalogu /wp-content/plugins/ na swoim serwerze i skasuj katalog wtyczki (ustawienia wtyczki zostaną zachowane).
  3. Wgraj cały katalog nowej wersji wtyczki do katalogu /wp-content/plugins/ na serwerze.
  4. Aktywuj wtyczkę w menu Wtyczki w panelu administracyjnym WordPressa.

 

Błędy podczas aktualizacji

Komunikat “Aktualizacja nie powiodła się: 403 Forbidden 403 Forbidden Access to this resource on the server is denied!”

Podczas aktualizacji zdarzyć może się, że napotkasz na problemy. Najczęstszym jest błąd 403, który w skrócie mówi o tym, że strona internetowa nie może uzyskać dostępu do plików z powodu brakujących uprawnień.

Konieczne będzie w tym wypadku sprawdzenie czy foldery na FTP mają prawidłowo ustawiony dostęp. W tym poradniku więcej informacji jak to sprawdzić:

Problem może sprawiać ponadto plik .htaccess, który może mieć zapisy nakładające brak dostępu do folderów.

Ostatnia przyczyna to włączony tryb security_mod na serwerze. W tym wypadku należy zgłosić się do dostawcy usług hostingowych z prośbą o wyłączenie wspomnianego trybu.