WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

5 pomocnych wskazówek, jak zgłaszać problemy na support

Problemy są po to, żeby je rozwiązywać. Proste w teorii, trochę trudniejsze w praktyce. Nie ma jednak rzeczy niemożliwych. Co zrobić, żeby problemy zgłaszane na support były rozwiązywane możliwie najszybciej. Warto zastosować się do kilku wskazówek. Zebraliśmy 5 najważniejszych, które powinny okazać się dla ciebie pomocne.

1. Skup się na szczegółach

Postaraj się przekazać jak najwięcej informacji już w pierwszej wiadomości. Zastanów się, co mogło spowodować powstanie problemu. Odpowiedz sobie na kilka pytań, które pomogą naprowadzić cię na jego źródło:

  • Kiedy pojawił się problem?
  • Czy strona była ostatnio aktualizowana?
  • Czy wprowadzałeś zmiany w motywie strony?
  • Czy wtyczka sprawiająca kłopot jest aktualna?
  • Czy instalowałeś ostatnio nową wtyczkę?

2. Pisz zrozumiale

Zadbaj o to, żeby support nie miał kłopotu ze zrozumieniem twojego zgłoszenia. Używaj prostego języka – pisz najbardziej jasno, jak się tylko da. Postaraj się napisać zgłoszenie wg schematu:

a) jest,

b) powinno być.

Zadbaj nie tylko o treść, ale odpowiednie formatowanie tekstu. Kiedy trzeba przeczytać tekst szybko, odpowiednie jego sformatowanie w znaczący sposób ułatwia dotarcie do istoty problemu. Obraz mówi więcej niż tysiąc słów, więc nie stroń od screenshotów (świetne narzędzie na Windowsa i Maca to Monosnap – polecam!), zdjęć i grafik, na których pokażesz w jednoznaczny sposób, co jest nie tak. Support dzięki temu szybciej odczyta twoje intencje.

Warto również przedstawić dość oczywiste informacje, które mogą okazać się użyteczne np. wersję WordPressa, WooCommerce i wtyczek. Pomocny w tym przypadku może okazać się status systemu.

3. Pisz na support w godzinach roboczych

Dziś standardem jest, że support dostpępny jest przez 24h/7 dni w tygodniu. Jeśli jednak zależy ci na jak najszybszym rozwiązaniu swojego problemu, wyślij zgłoszenie w standardowych godzinach pracy w dni robocze. Istnieje większa szansa, że odpowiedź dostaniesz od człowieka, a nie tylko maila, który został automatycznie wygenerowany.

4. Monitoruj postępy

Jeśli długo nie otrzymujesz odpowiedzi, nie krępuj się – pisz na support. Należy ci się status prac nad twoim zgłoszeniem. Pamiętaj przy tym, żeby uzbroić się w cierpliwość. Twoje zgłoszenie jest prawdopodobnie jednym z wielu i czeka na swoją kolej.

5. Podsumowanie

Mam nadzieję, że te uwagi pomogą ci lepiej zrozumieć pracę supportu i że przez to zgłaszane przez ciebie problemy będą rozwiązywane od ręki. Na koniec, przewrotnie życzę ci, żebyś nie musiał korzystać z tych wskazówek.

Jeśli potrzebujesz pomocy dotyczącej wtyczek WP Desk zapraszamy do kontaktu przez ten formularz. Najszybciej odpowiedź uzyskasz w dni robocze, w godzinach 9-17.

Twój problem dotyczy WooCommerce? Dołącz do grupy WooCommerce PL na Facebooku i postaraj się tam uzyskać pomoc społeczności.

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.