WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Black Friday 2022 w sklepie WooCommerce – nasze rekomendacje

Black Friday 2022 tuż za rogiem! Jak co roku w tym okresie trafia do nas wiele pytań od Klientów, którzy szukają metod na jak najlepsze wykorzystanie tego szalonego okresu. Przygotowaliśmy więc dla Was zestaw wtyczek WooCommerce, które idealnie sprawdzą się w planowaniu promocji na Black Friday 2022 i mogą mieć realny wpływ na boost sprzedażowy w zbliżającym się tygodniu.

Po pierwsze – zniżki

Black Friday to przede wszystkim promocje cenowe – dozwolone w każdej formie i o każdej wartości. Możliwość tworzenia promocji to podstawowa funkcjonalność, od której zaczyna się planowanie pozostałych działań. Zadbaj więc, aby ten aspekt działał w Twoim sklepie bez zarzutu.

Naszą rekomendacją jest tutaj wtyczka Flexible Pricing, która pozwala na tworzenie praktycznie dowolnych reguł w zakresie zniżek i promocji produktów. To nasza najbardziej elastyczna wtyczka do tworzenia promocji w WooCommerce. Co istotne – wszystkie promocje działają w sposób automatyczny – naliczą się w koszyku bez żadnego kodu rabatowego.

Ustaw promocje w swoim sklepie

Pozycja obowiązkowa na Black Friday!

Kup Teraz lub Zobacz szczegóły
Ponad 250 152 klientów WP Desk
Ostatnia aktualizacja: 03.04.2024
Działa z WooCommerce 8.4 - 8.7.x

Rodzaje promocji, które możesz przeprowadzić w swoim sklepie:

Rabaty kwotowe i procentowe oraz stała cena.
Rabaty dla wybranych kategorii.
Rabaty dla wybranych ról lub grup użytkowników.
Rabaty dla wybranych produktów lub ich wariantów.
Promocje na podstawie wartości koszyka, kategorii, historii zakupów użytkownika.
Promocje kup X sztuk produktu, aby otrzymać rabat na Y sztuk tego produktu.
Promocje kup X sztuk i otrzymaj Y za darmo.
Promocje kup produkt z wybranej kategorii, aby otrzymać rabat na produkt z tej samej lub innej kategorii.

A jak to wygląda w praktyce? Sprawdź najpopularniejsze scenariusze wykorzystywane przez naszych klientów:

“Zamów za co najmniej 100zł i otrzymaj 10% rabatu.”

“Kup jeden produkt, drugi 20% taniej”

“Kup dowolny produkt z kategorii X i odbierz produkt z kategorii Y za darmo!”

Jak widzisz – możliwości są właściwie nieograniczone, a trudno o lepszy okres do testów promocji niż Black Friday 2022.

Karty podarunkowe w WooCommerce

Spersonalizowane karty podarunkowe PDF w WooCommerce - własne pola i szortkody

Wiele osób wykorzystuje Black Week do kupienia prezentów świątecznych w obniżonych cenach. Być może dla tej grupy odbiorców świetnym produktem byłaby karta podarunkowa? Vouchery w WooCommerce to nie jest czarna magia – cały proces, wraz z projektem graficznym możesz przeprowadzić wykorzystując wtyczkę Kupony PDF.

Więcej o jej działaniu dowiesz się z tego artykułu.

 

E-mail marketing w WooCommerce

Mówiąc już o samym marketingu chciałbym skupić się na pojęciu marketing automation. To dziedzina, która przynosi realne i mierzalne profity sprzedażowe.

Za pomocą wtyczki ShopMagic możemy wysyłać maile informujące o postępie w realizacji zamówienia. Co więcej – możemy także wysłać do tego klienta maila, który po załóżmy 2 miesiącach od zakupu przypomni mu o istnieniu naszego sklepu i zachęci do dodatkowego zakupu. Możemy także dodać go do naszego newslettera lub wysyłać mu polecenia na podstawie jego dotychczasowej historii zakupów.

A jeśli klient na samym początku zrezygnował z zakupu to nic straconego – możemy wysłać mu prośbę o dokończenie transakcji w ten sposób odzyskać porzucony wcześniej koszyk.

Więcej o możliwościach automatyzacji z ShopMagic dowiesz się z tego artykułu.

 

Cross-selling – sprzedawaj więcej

Cross-selling to niezwykle popularny i efektywny sposób zwiększania biznesowej wydajności sklepu. Celem cross-sellingu jest sprzedaż dodatkowego produktu w ramach tego samego zamówienia. Na przykład – dodatkowego wyposażenia, akcesoriów, lub produktów do konserwacji. Naszą rekomendacją w tej dziedzinie jest wtyczka Quick Cross Sells, która nie tylko pozwala na ustawienie reguł dla każdego z produktów, ale także na wyświetlanie ich w formie atrakcyjnej wizualnie, wysuwanej szuflady w koszyku.

 

Co dalej? Dodatkowe pomysły

 

Wraz z pierwszymi dniami Black Week i znacznie wzmożonym ruchem w wyszukiwarkach może pojawić się całkowicie usprawiedliwiony pomysł na obecność w zakładce Zakupy w Google. W tym przypadku dużym ułatwieniem integracja z Google Merchant Center, która ułatwia generowanie i edytowanie naszego feeda produktowego.

Jeśli walczymy naszym produktem w wyszukiwarkach to warto rozważyć także obecność w najpopularniejszych porównywarkach cen. Dla wielu klientów są one najważniejszym wyznacznikiem przy wyborze oferty konkretnego sklepu. Warto więc rozważyć integrację np. z Porównywarką Cen XML, która pozwala na obecność w aż 3 popularnych platformach.

Na koniec

Pamiętaj, że Black Week to doskonały czas dla właścicieli sklepów, pod wieloma względami. Ten jedyny w swoim rodzaju tydzień ma wielowymiarowy charakter, ponieważ poza oczywistymi korzyściami finansowymi, ze względu na wzmożony ruch, jest to idealna okazja do przetestowania nowych rozwiązań marketingowych, które mogą wejść na stałe do Twojego zestawu narzędzi sprzedaży – jeszcze długo po zakończeniu listopadowego szaleństwa.

 

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.