WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Przygotuj swój sklep na Black Friday! [z ShopMagic]

Black Friday 2022 za pasem, więc to idealny moment, by przygotować swój sklep WooCommerce na największy festiwal promocji w tym roku. Wiem, że masz dużo na głowie, dlatego stworzyłem dla Ciebie 5 przykładów automatyzacji, które pozwolą Ci wycisnąć Black Friday jak cytrynę.

Szybka nawigacja (jeśli masz tylko kilka minut)

Zostało naprawdę niewiele czasu, więc przejdźmy od razu do sedna. Oto najlepsze, specjalnie wyselekcjonowane przykłady automatyzacji, które działają i sprawdzą się w Twoim sklepie.


Chyba że lubisz moje wpisy, w takim razie, zapraszam do lektury całego artykułu ????.

Wymagania, czyli jak się przygotować

Aby być w pełni gotowym na nadejście Black Friday 2022 będziesz potrzebować:

  • Sklep WooCommerce
  • Wtyczkę ShopMagic PRO
  • Max. 30 minut wolnego czasu

Sklep oparty o WooCommerce pewnie masz

Jeśli nie, to najwyższy czas, aby to nadrobić. W momencie publikacji tego artykułu, do Black Friday pozostały około 4 tygodnie, więc zaczyna robić się ciasno. Dlatego, warto zaufać ekspertom i to im powierzyć opiekę nad swoim e-commerce. W tym celu polecam rzucić okiem na ofertę WP Store.

ShopMagic PRO

Wersja PRO będzie wymagana do realizacji większości z niżej wymienionych automatyzacji. Wtyczka kosztuje jedyne 55 groszy dziennie i jak donoszą nam nasi klienci, zwraca się już po kilku dniach użytkowania. Pozostały czas – zarabia dla Ciebie.

ShopMagic PRO 229  (281,67  z VAT)

Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie WooCommerce dzięki automatycznym mailom wysyłanym do Twoich klientów po zakupie. Utwórz kampanie mailingowe, wysyłaj newslettery i odzyskuj porzucone koszyki w WooCommerce. Wtyczka dla WordPress i WooCommerce.

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 10 000 aktywnych instalacji
Ostatnia aktualizacja: 18.07.2024
Działa z WooCommerce 5.6.0 - 6.0.x

Black Friday 2022 przeminie, a ShopMagic zostanie i będzie dalej pracował w Twoim sklepie WooCommerce, przez okrągłe 365 dni. ShopMagic nie bierze urlopów, L-4 ani jeńców. Każdą z przedstawionych tu automatyzacji możesz zostawić lub delikatnie zmodyfikować. Dzięki temu, możesz zwiększać dochody i lojalność swoich klientów każdego dnia.

Dla Twojej wygody oznaczyłem automatyzacje wymagające ShopMagic PRO, znacznikiem [PRO].

Ostatni potrzebny element to czas

Konkretnie 30 minut wolnego czasu. Czyli 5 na przeczytanie tego artykułu, 5 na zrobienie kawy i maksymalnie 20 na wdrożenie przygotowanych automatyzacji. Skoro o czasie mowa to…

Czas na poradniki na Black Friday 2022

Wspominałem o wyciskaniu Black Friday jak cytryny. Taki jest właśnie główny cel tego artykułu. Pomóc Ci zarobić jak najwięcej, zwiększyć lojalność i przywiązanie klientów do Twojego sklepu oraz oszczędzać Twój czas, poprzez wdrożenie marketing automation. Oto 5 przykładów automatyzacji, które pozwolą Ci zrealizować te cele:

Manualny e-mail z informacją o promocji [PRO]

Innymi słowy – poinformuj swoich klientów, że także uczestniczysz w czarno-piątkowych wyprzedażach. Dzięki ShopMagic możesz wysłać wiadomość do wszystkich swoich klientów, bezpośrednio z panelu administracyjnego WordPress. Bez konieczności przechodzenia do zewnętrznych programów obsługujących newslettery czy marketing automation.

Aby stworzyć taki email, wybierz Manualne uruchomienie akcji dla zamówienia z listy dostępnych zdarzeń, a następnie ustaw pozostałe warunki.

manualna akcja ShopMagic

Co ważne, manualny e-mail WooCommerce może zostać opóźniony lub zaplanowany. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby stworzyć go wcześniej i precyzyjnie zaplanować jego wysyłkę. Przykładowo tak:

zaplanowana manualna akcja

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o manualnych mailach w WooCommerce, rzuć okiem na ten poradnik, w którym rozłożyliśmy ręczne e-maile na czynniki pierwsze.

Odzyskuj porzucone koszyki

To automatyzacja, od której właściwie powinniśmy zacząć. Jej ustawienie zajmuje kilka do kilkunastu minut i często zwraca się już tego samego dnia.

Porzucone koszyki występują praktycznie w każdym sklepie. Natomiast narzędzia umożliwiające ich odzyskiwanie dostępne są… za darmo.

Dokładnie tak. ShopMagic, już w swojej darmowej wersji umożliwi Ci odzyskiwanie porzuconych koszyków. Będziesz do tego potrzebować dodatku ShopMagic Porzucone Koszyki, który możesz pobrać z repozytorium WordPressa.

Po instalacji wystarczy, że skorzystasz z przygotowanego przez nas przepisu, jakim jest – Odzyskiwanie porzuconego koszyka z 3-dniową pauzą dla tego samego klienta:

odzyskiwanie porzuconego koszyka

I to właściwie tyle. Powyższą wiadomość możesz oczywiście dostosować pod swój sklep. Wszystkie koszyki możesz śledzić w zakładce… Koszyki (staramy się, żeby było intuicyjnie) w menu ShopMagic.

Jeśli spytasz: Ok Damian, ale ile mogę na tym zyskać? Z mojego doświadczenia wynika, że nawet taka nieskomplikowana automatyzacja, pozwoli na odzyskanie pomiędzy 6 a 8% transakcji. Natomiast, dzięki zastosowaniu personalizacji, sekwencji maili (np. wysyłaniu pierwszego maila po godzinie, drugiego po 24, a trzeciego po 72 godzinach), można podkręcić ten wynik, aż do dwucyfrowych wartości. Dalszą matematykę opłacalności, zostawiam już Tobie.

Cross-selling. Nie tylko w Black Friday

Przy Black Friday nie może zabraknąć promocji cross sellingowych (sprzedażowo-krzyżowych lub krzyżowo-sprzedażowych). Nie ważna nazwa, ważne jest, jak takie promocje działają (a działają!).

Klient kupuje produkt X, a nasza wtyczka proponuje mu jeszcze zakup produktu Y, czyli takiego, którego na pewno będzie potrzebować. Oprócz Black Friday, niedługo będą też Andrzejki, więc wchodząc w andrzejkowe klimaty, mogłaby to być automatyzacja, na zakup coli (produkt Y „premium”) i coś do przepicia tej coli (produkt X).

Znasz swój sklep najlepiej, więc pewnie już w tym momencie wiesz jakie produkty możesz ze sobą połączyć.

przepis z cross-sellingiem

Dodam jeszcze, że cross selling jest dostępny w darmowej wersji wtyczki ShopMagic.

Kup wybrany produkt i otrzymaj zniżkę [PRO]

Jednym z najpopularniejszych przypadków użycia ShopMagic, jest różnicowanie e-maili po zakupie w zależności od zakupionego produktu. Mówiąc prościej, tworzymy inny e-mail dla produktu A, a inny dla produktu B.

Wykorzystujemy do tego filtr Zamówienie – Produkty i określając, który produkt ma być objęty automatyzacją.

filtr produktu ShopMagic

Podpowiedź: Filtr produktu umożliwia także sięgnięcie po określony wariant produktu.

Kupon rabatowy stworzysz i dodasz za pomocą dodatku ShopMagic Kupony Rabatowe.

Kupon rabatowy dla tych, którzy wydadzą określoną kwotę [PRO]

Innymi słowy, doceń swoich najlepszych klientów lub/i zachęć ich do wydawania więcej. Jak stworzyć taką automatyzację? Podobnie jak w opisanej nieco wyżej automatyzacji „kup wybrany produkt i otrzymaj zniżkę” wykorzystamy filtr. Jednak w tym wypadku nie będzie to filtr produktu, a kwoty zamówienia. Chodzi dokładnie o ten:

filtr sumy zamówienia dla black firday 2021

Jeśli szukasz dalszych inspiracji, jak segmentować klientów, opisaliśmy to dokładnie w innym poradniku, który dostępny jest pod tym linkiem – Skuteczna segmentacja klientów w WooCommerce. Mnogość filtrów w ShopMagic pozwoli Ci na stworzenie właściwie dowolnego scenariusza.

To jeszcze nie wszystko

Po pierwsze, zobacz jak może wyglądać mail stworzony i wysłany za pośrednictwem ShopMagic. Ten konkretny, zawiera bezpośrednie linki do zrecenzowania zakupionych produktów:

email stworzony w ShopMagic

Po drugie, chcemy by Twój sklep WooCommerce był maksymalnie przygotowany na Black Friday 2022. Dlatego… zawiesiliśmy urlopy, przełożyliśmy choroby, a żony z dziećmi odesłaliśmy do teściów.

Cały listopad jesteśmy dostępni jeszcze bardziej i szybciej.

Więc jeśli kupisz ShopMagic PRO – pisz od razu. Podrzucimy Ci kilka pomysłów i pomożemy skonfigurować wtyczkę w Twoim sklepie.

Ze swojej strony, życzę Ci rekordów sprzedaży. A jeśli korzystasz z ShopMagic PRO – to jeszcze bardziej rekordowych rekordów!

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.