• Przejdź do głównej nawigacji
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do stopki
  • Nowa, darmowa bramka płatności WP PAY! →
  • Moje konto
  • 0
Wtyczki WooCommerce - WP Desk
  • Wtyczki
  • Docs
  • Blog
  • O nas
    • O nas
    • Dlaczego my?
    • Dla społeczności
    • Pracuj z nami
  • Kontakt

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości - wprost na Twój e-mail.

Damian Machnik

Wkrótce możesz tego potrzebować...

Aktualizacja: 27.07.2021 / WooCommerce

Może Cię także zainteresować… Inni klienci kupili także… Jest duża szansa, że takie wiadomości email zawitały także do Twojej skrzynki odbiorczej. Dlaczego tak się dzieje? Gdyż cross-selling i up-selling (to o nich będzie mowa) po prostu działają.

Co to jest cross-selling

Cross-selling (sprzedaż krzyżowa) zachęca do dokupienia czegokolwiek w połączeniu z produktem podstawowym. Dla przykładu, jeśli kupujesz buty to bardzo prawdopodobne, że zostaną Ci zaproponowane produkty dodatkowe takie jak pasta, wkładki czy impregnat.

Cross-selling ma na celu osiągnięcie dwóch rzeczy. Zwiększenia średniej wartości zamówienia (AOV) oraz większej świadomości na temat innych produktów, które znajdują się w ofercie Twojego sklepu e-commerce.

Czym jest up-selling?

Up-selling ma miejsce wtedy, gdy skłaniasz klienta do zakupu lepszej wersji produktu. Weźmy na przykład zmianę miejsca w samolocie i przejście z klasy ekonomicznej do klasy biznesowej.

Obie te strategie można zaobserwować (i doświadczyć) w samoobsługowym kiosku w restauracjach McDonald’s. Dodatkowe frytki? Może chcesz powiększyć zestaw? To podręcznikowe przykłady cross i up-sellingu.

Czy cross-selling to tylko produkty?

Nie. Coraz częściej zdarza się, że zamiast produktów są nam oferowane usługi. Czasem lubimy je bardziej, jak przykładowo wniesienie na 4 piętro pralki. Czasem darzymy je mniejszą sympatią, jak choćby ultra, absolutnie bez wykluczeń***, gwarancja na kolejne 50 lat od zbicia, kradzieży, czy porwania. Niemniej, nie napotykalibyśmy na nie, gdyby cross-selling nie działał.

kurier z paczką

Czyli sprzedaż krzyżowa działa?

I tak jak! Badania amerykańskich naukowców, mówią o nawet 20-30% większej sprzedaży po wdrożeniu cross-sellingu do sklepu online.

My także mamy swoje badania, które mówią o trochę mniejszym, ale także rewelacyjnym wyniku. Piotr z GeekRoom opublikował na łamach naszego bloga artykuł, w którym dokładnie opisał przykład wdrożenia i wykorzystania mechanizmu cross-sellingu, w którym udało się dosprzedać produkt w 1 na 6 transakcji. Czyli 15%!

Piotr korzystał z wtyczki Quick Cross-Sells WooCommerce, która prezentuje trochę inne podejście do sprzedaży krzyżowej aniżeli to o którym zaraz Wam napiszę. Natomiast, przyjemnie jest mieć możliwość wyboru, prawda?

ShopMagic + Cross-selling + Google Analytics = ❤️

Ostatnie aktualizacje ShopMagic wzbogaciły naszą wtyczkę o dwie bardzo użyteczne funkcje. Pierwsza z nich to właśnie wsparcie dla cross-sellingu. Druga to integracja z Google Analytics, dzięki której będziesz w stanie rejestrować i śledzić ruch z automatyzacji w GA.

Aby cieszyć się możliwościami integracji z Google Analytics oraz wsparciem cross-sellingu, upewnij się, że wtyczka ShopMagic w Twoim sklepie jest w wersji minimum 2.27.

Jak wykorzystać cross-selling w ShopMagic?

Innymi słowy, jak skonfigurować cross-selling w sklepie WooCommerce. Dodając tę funkcjonalność do naszej wtyczki, chcieliśmy aby jej zastosowanie było jak najprostsze i nie wymagało dodatkowej konfiguracji.

Dlatego, dodaliśmy wsparcie dla cross-sellingu za pomocą placeholdera {{ order.cross_sells }}.

Placeholder ten, wykorzystuje kategorię cross-sells, która wbudowana jest w kartę produktu WooCommerce.

Jak w WooCommerce oznaczyć produkt jako cross-sells?

W tym celu, należy przejść kolejno do Produkty > Wszystkie Produkty, a następnie do edycji określonego produktu z Twojej oferty.

W metaboksie z danymi produktu, znajdziesz kartę Powiązane produkty oraz możliwość wyboru które produkty mają być oznaczone jako “Cross-sells”. Wystarczy je wybrać i zaktualizować dany produkt.

WooCommerce cross-sells

Jak śledzić ruch z automatyzacji ShopMagic w Google Analytics

Również w tym wypadku, postawiliśmy na prostotę i łatwość w konfiguracji. Dodaliśmy do naszej wtyczki UTM konfigurator, który właściwie robi wszystko za Ciebie. Konfigurator ten testowałem na swojej 6-letniej córce. Jego obsługa spodobała jej się tak bardzo, że zamiast rysować jednorożce, wspólnie tworzyliśmy i oznaczaliśmy kampanie w ShopMagic. O, na przykład takie:

UTM builder

Przykładowy cross-sell email

Dodaliśmy go za Ciebie. Pamiętasz jak całkiem niedawno pisałem o przepisach z gotowymi automatyzacjami w ShopMagic? Jeden z nich poświęcony jest właśnie cross-sellingowi:

przepis z cross-sellingiem

To automatyzacja, która uruchomi się tylko dla pierwszego zamówienia klienta i zaproponuje przedmioty oznaczone właśnie jako cross-sells.

Jeśli zamiast sprzedaży krzyżowej wolisz produkty rekomendowane

To nie ma takiego problemu. ShopMagic także i w tym wypadku ma dla Ciebie gotowe rozwiązanie. Po prostu użyj do tego placeholdera {{ order.related_products }}, który proponuje i łączy produkty z tej samej kategorii.

Czyli jeśli w jednej kategorii WooCommerce masz dwa produkty, A i B, a klient Twojego sklepu kupi A, to w wiadomości email otrzyma link do produktu B. Oczywiście zakładając, że korzystasz z placeholdera {{ order.related_products }}.

Taki email może być wysłany zaraz po zakupie lub też dzięki dodatkowi Delayed Actions opóźniony i wysłany np. tydzień po transakcji.

ShopMagic to produkt, który może Cię zainteresować…

Up-selling w artykule o cross-sellingu? Czemu nie?

Dotychczas rozmawialiśmy głównie o darmowej wersji ShopMagic. Zarówno integracja z Google Analytics, jak i wsparcie dla cross-sellingu są dostępne zupełnie za darmo.

ShopMagic PRO 229 zł (281,67 zł z VAT)

Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie WooCommerce dzięki automatycznym mailom wysyłanym do Twoich klientów po zakupie.

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
WP Desk
Ponad 10 000 aktywnych instalacji
Ostatnia aktualizacja: 24.03.2023
Działa z WooCommerce 5.6.0 - 6.0.x

Natomiast ShopMagic to pełna paleta możliwości, która usprawni Twoją komunikację z klientami, sprawi, że będziesz mieć więcej konwersji oraz poprzez automatyzację zadań, oszczędzi Twój czas.

  • Odzyskuj porzucone koszyki
  • Dodaj różne opcje segmentacji klientów sklepu WooCommerce
  • Wysyłaj automatyczne prośby o opinie i nagradzaj za nie
  • Twórz unikatowe kupony
  • Wysyłaj manualne e-maile

I wiele, wiele więcej. ShopMagic to prawdziwy kombajn możliwości. Jeśli masz jakieś pytania lub nie wiesz, czy nasza wtyczka zrealizuje Twój scenariusz - skontaktuj się z nami.

Tweet

4 minuty czytania843 wyświetlenia

Damian Machnik

Product Manager w WP Desk. Wspólnie z zespołem Sailors rozwijam mnóstwo fajnych produktów dla Twojego sklepu :)

WP Desk

WP Desk to największa i najpopularniejsza polska platforma z rozszerzeniami do WooCommerce. Sprawdź, jak WP Desk może pomóc rozwinąć twój e-sklep.

Zobacz wtyczki WooCommerce →

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości - wprost na Twój e-mail.

WP Desk › WooCommerce › Wkrótce możesz tego potrzebować...

Footer

WP Desk - Wtyczki WooCommerce

WP Desk to największa i najpopularniejsza polska platforma z rozszerzeniami do WooCommerce. Swoimi rozwiązaniami wspieramy społeczność WooCommerce. Sprawdź, jak WP Desk może pomóc rozwinąć twój e-sklep →

WP Desk

  • O nas
  • Blog
  • Kontakt
  • Dla społeczności
  • Pracuj z nami

Produkty

  • Wtyczki
  • Darmowe wtyczki
  • FAQ
  • Pomoc
  • Program Partnerski

Prawne

  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka zwrotów
  • Polityka wsparcia

© 2023 WP Desk