Może Cię także zainteresować… Inni klienci kupili także… Jest duża szansa, że takie wiadomości email zawitały także do Twojej skrzynki odbiorczej. Dlaczego tak się dzieje? Gdyż cross-selling i up-selling (to o nich będzie mowa) po prostu działają.
Co to jest cross-selling
Cross-selling (sprzedaż krzyżowa) zachęca do dokupienia czegokolwiek w połączeniu z produktem podstawowym. Dla przykładu, jeśli kupujesz buty to bardzo prawdopodobne, że zostaną Ci zaproponowane produkty dodatkowe takie jak pasta, wkładki czy impregnat.
Cross-selling ma na celu osiągnięcie dwóch rzeczy. Zwiększenia średniej wartości zamówienia (AOV) oraz większej świadomości na temat innych produktów, które znajdują się w ofercie Twojego sklepu e-commerce.
Czym jest up-selling?
Up-selling ma miejsce wtedy, gdy skłaniasz klienta do zakupu lepszej wersji produktu. Weźmy na przykład zmianę miejsca w samolocie i przejście z klasy ekonomicznej do klasy biznesowej.
Obie te strategie można zaobserwować (i doświadczyć) w samoobsługowym kiosku w restauracjach McDonald’s. Dodatkowe frytki? Może chcesz powiększyć zestaw? To podręcznikowe przykłady cross i up-sellingu.
Czy cross-selling to tylko produkty?
Nie. Coraz częściej zdarza się, że zamiast produktów są nam oferowane usługi. Czasem lubimy je bardziej, jak przykładowo wniesienie na 4 piętro pralki. Czasem darzymy je mniejszą sympatią, jak choćby ultra, absolutnie bez wykluczeń***, gwarancja na kolejne 50 lat od zbicia, kradzieży, czy porwania. Niemniej, nie napotykalibyśmy na nie, gdyby cross-selling nie działał.
Czyli sprzedaż krzyżowa działa?
I tak jak! Badania amerykańskich naukowców, mówią o nawet 20-30% większej sprzedaży po wdrożeniu cross-sellingu do sklepu online.
My także mamy swoje badania, które mówią o trochę mniejszym, ale także rewelacyjnym wyniku. Piotr z GeekRoom opublikował na łamach naszego bloga artykuł, w którym dokładnie opisał przykład wdrożenia i wykorzystania mechanizmu cross-sellingu, w którym udało się dosprzedać produkt w 1 na 6 transakcji. Czyli 15%!
Piotr korzystał z wtyczki Quick Cross-Sells WooCommerce, która prezentuje trochę inne podejście do sprzedaży krzyżowej aniżeli to o którym zaraz Wam napiszę. Natomiast, przyjemnie jest mieć możliwość wyboru, prawda?
ShopMagic + Cross-selling + Google Analytics = ❤️
Ostatnie aktualizacje ShopMagic wzbogaciły naszą wtyczkę o dwie bardzo użyteczne funkcje. Pierwsza z nich to właśnie wsparcie dla cross-sellingu. Druga to integracja z Google Analytics, dzięki której będziesz w stanie rejestrować i śledzić ruch z automatyzacji w GA.
Jak wykorzystać cross-selling w ShopMagic?
Innymi słowy, jak skonfigurować cross-selling w sklepie WooCommerce. Dodając tę funkcjonalność do naszej wtyczki, chcieliśmy aby jej zastosowanie było jak najprostsze i nie wymagało dodatkowej konfiguracji.
Dlatego, dodaliśmy wsparcie dla cross-sellingu za pomocą placeholdera {{ order.cross_sells }}
.
Placeholder ten, wykorzystuje kategorię cross-sells, która wbudowana jest w kartę produktu WooCommerce.
Jak w WooCommerce oznaczyć produkt jako cross-sells?
W tym celu, należy przejść kolejno do Produkty > Wszystkie Produkty, a następnie do edycji określonego produktu z Twojej oferty.
W metaboksie z danymi produktu, znajdziesz kartę Powiązane produkty oraz możliwość wyboru które produkty mają być oznaczone jako “Cross-sells”. Wystarczy je wybrać i zaktualizować dany produkt.
Jak śledzić ruch z automatyzacji ShopMagic w Google Analytics
Również w tym wypadku, postawiliśmy na prostotę i łatwość w konfiguracji. Dodaliśmy do naszej wtyczki UTM konfigurator, który właściwie robi wszystko za Ciebie. Konfigurator ten testowałem na swojej 6-letniej córce. Jego obsługa spodobała jej się tak bardzo, że zamiast rysować jednorożce, wspólnie tworzyliśmy i oznaczaliśmy kampanie w ShopMagic. O, na przykład takie:
Przykładowy cross-sell email
Dodaliśmy go za Ciebie. Pamiętasz jak całkiem niedawno pisałem o przepisach z gotowymi automatyzacjami w ShopMagic? Jeden z nich poświęcony jest właśnie cross-sellingowi:
To automatyzacja, która uruchomi się tylko dla pierwszego zamówienia klienta i zaproponuje przedmioty oznaczone właśnie jako cross-sells.
Jeśli zamiast sprzedaży krzyżowej wolisz produkty rekomendowane
To nie ma takiego problemu. ShopMagic także i w tym wypadku ma dla Ciebie gotowe rozwiązanie. Po prostu użyj do tego placeholdera {{ order.related_products }}
, który proponuje i łączy produkty z tej samej kategorii.
Czyli jeśli w jednej kategorii WooCommerce masz dwa produkty, A i B, a klient Twojego sklepu kupi A, to w wiadomości email otrzyma link do produktu B. Oczywiście zakładając, że korzystasz z placeholdera {{ order.related_products }}.
Taki email może być wysłany zaraz po zakupie lub też dzięki dodatkowi Delayed Actions opóźniony i wysłany np. tydzień po transakcji.
ShopMagic to produkt, który może Cię zainteresować…
Up-selling w artykule o cross-sellingu? Czemu nie?
Dotychczas rozmawialiśmy głównie o darmowej wersji ShopMagic. Zarówno integracja z Google Analytics, jak i wsparcie dla cross-sellingu są dostępne zupełnie za darmo.
ShopMagic PRO 229 zł (281,67 zł z VAT)
Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie WooCommerce dzięki automatycznym mailom wysyłanym do Twoich klientów po zakupie. Utwórz kampanie mailingowe, wysyłaj newslettery i odzyskuj porzucone koszyki w WooCommerce. Wtyczka dla WordPress i WooCommerce.
Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegółyNatomiast ShopMagic to pełna paleta możliwości, która usprawni Twoją komunikację z klientami, sprawi, że będziesz mieć więcej konwersji oraz poprzez automatyzację zadań, oszczędzi Twój czas.
- Odzyskuj porzucone koszyki
- Dodaj różne opcje segmentacji klientów sklepu WooCommerce
- Wysyłaj automatyczne prośby o opinie i nagradzaj za nie
- Twórz unikatowe kupony
- Wysyłaj manualne e-maile
I wiele, wiele więcej. ShopMagic to prawdziwy kombajn możliwości. Jeśli masz jakieś pytania lub nie wiesz, czy nasza wtyczka zrealizuje Twój scenariusz – skontaktuj się z nami.