Cookies preferences

Others

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Necessary

Necessary
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Advertisement

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analytics

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Functional

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Performance

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.

WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Relacja z 13. WordUp Poznań

Relacja z 13. edycji WordUp Poznań

20 maja w Ułan Browar w Poznaniu, po raz trzynasty, spotkali się użytkownicy i pasjonaci WordPressa, aby podzielić się swoją wiedzą. Podczas co dwumiesięcznych WordUp’owych spotkań, każdy entuzjasta WP może znaleźć coś dla siebie. Prelekcje są bowiem różnorodne zarówno pod względem tematycznym, jak i poziomu zaawansowania odbiorców. Takie też były trzy prezentacje, o których opowiem.

Wprowadzenie do WP-CLI –  Marcin Krzemiński

Wprowadzenie do WP-CLI -  Marcin Krzemiński

Pierwsze wystąpienie, skierowane było do początkujących, jak i średnio zaawansowanych odbiorców. Najpierw Marcin przeprowadził nas przez proces instalacji wp-cli, czyli zestawu komend pozwalających zarządzać WordPressem. Następnie pokazał, w jaki sposób możemy posługiwać się wierszem poleceń w kontekście zarządzania wspomnianym CMS-em. Przy pomocy wp-cli, możemy znacznie zaoszczędzić czas, który dotąd zabierały nam różne konfiguracje. Okazuje się, że słynna pięciominutowa instalacja WordPressa może być wykonana w jeszcze krótszym czasie! W ten sposób możemy również aktualizować wtyczki i motywy, dodawać użytkowników, migrować bazy danych, dodawać posty i strony, oraz wiele, wiele innych.

Jeśli chcesz zobaczyć działanie wp-cli na żywo, koniecznie obejrzyj nagranie z tej prezentacji.

Low-fidelity prototyping – a na co to komu? – Wojciech Kot

Low-fidelity prototyping – a na co to komu? - Wojciech Kot

Temat najbardziej przystępny w odbiorze. Podczas prezentacji dowiedzieliśmy się, czym są makiety uproszczone, oraz poznaliśmy ich znaczenie w projektowaniu rozwiązań cyfrowych.

Prototyping jest symulacją ostatecznej interakcji między użytkownikiem a interfejsem. Pozwala projektantom zaprezentować swoje projekty i zobaczyć je w akcji. Low-fidelity oznacza szybki i łatwy sposób sprawdzenia i przetestowania funkcjonalności produktu w niskiej technologii. Przykładem może być tworzenie na arkuszu papieru odręcznych rysunków różnych ekranów, które reprezentują interfejsy użytkownika produktu.

Relacja z 13. WordUp Poznań

Low-fidelity prototyping jest częścią działań związanych z UX (User Experience), czyli doświadczeń użytkownika podczas korzystania z produktu. Powinny poprzedzać właściwe projektowanie interfejsu graficznego i opierać się na tym, kim będą jego odbiorcy i jaki będą mieć cel w jego używaniu. Kiedy to określimy, kolejnym punktem będzie narysowanie w kilku obrazkach sytuacji, w której użytkownik spotyka się z naszym produktem (Storyboarding). Następnie przechodzimy do projektowania tzw. wireframe’ów, czyli prostych szkiców, zawierających tylko najpotrzebniejsze elementy. Obrazujemy w ten sposób poszczególne etapy użytkowania produktu, w których użytkownik może się znaleźć. Powstaje wówczas tzw. user flow, czyli mapa użytkownika. Od tego momentu możemy mówić już o uproszczonej wersji prototypu, który możemy walidować i testować z użytkownikami targetu.

W projektowaniu możemy wykorzystać szablony dostępne w internecie, np. na stronie sneakpeekit.com. Znajdziemy tu prototypy zarówno pod urządzenia mobilne, jak i pod ekrany desktopowe, które możemy wydrukować.

Na stronie wireframe.cc mamy możliwość narysowania prototypu za pomocą kształtów, dodania tekstu oraz obrazka. Naszą pracę możemy przesłać klientowi pod wygenerowanym linkiem.

Bardziej zaawansowanym narzędziem jest invisionapp.com/freehand, które pozwala na równoległe zarządzanie projektem przez różnych członków zespołu.

Proces określany mianem Low-fidelity prototyping ma zatem na celu:

  • tworzenie w łatwy sposób ścieżek użytkownika
  • uwolnienie uwagi od bazowych elementów layoutu w trakcie tworzenia na przykład interfejsu graficznego
  • walidację rozwiązań na wczesnym etapie prac

Tutaj możesz zobaczyć prezentację.

Sage 9 w Praktyce – Dawid Urbański

Sage 9 w Praktyce - Dawid Urbański

Ta prezentacja zdecydowanie przeznaczona była dla zaawansowanych użytkowników. Podczas niej, poznaliśmy wskazówki dotyczące praktycznego wdrażania motywów na Sage’u, czyli motywie bazowym. Unowocześnia on przepływ pracy programistycznej w WordPressie, gdyż za jego pomocą można np. usunąć jQuery z motywu. Świetnie współgra z frameworkiem dla języka JavaScript, takim jak Vue.js. Za jego pomocą możemy stworzyć niestandardowe, customowe rozwiązania.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, tutaj znajdziesz prezentację.

Każde spotkanie społeczności WordPress’owej uświetniają sponsorzy, którzy dokładają swoją cegiełkę w postaci gadżetów czy też kuponów na napoje.

sponsorzy 13. WordUp Poznań

Po wystąpieniach przyszedł czas na nieoficjalną część spotkania, tzw. networking, czyli integrację. Podczas rozmów mamy okazję wymieniać się doświadczeniami i po prostu bliżej poznać. Bo społeczność tworzą fajni ludzie!

networking WordUp Poznań

Zapraszamy do udziału w kolejnych spotkaniach!

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.