Nie jest tejemnicą, że rok w rok rośnie liczba zakupów dokonywanych przez konsumentów online, za pośrednictwem różnych sklepów internetowych i innych stron sprzedających w ten sposób swoje produkty i usługi. O tym, dlaczego, pisaliśmy już wcześniej w jednym z artykułów na naszym blogu.
Dzisiaj przyjrzyjmy się danym z 2013 r. prezentującym ciekawe informacje w zakresie zarówno przewidywanego, jak i faktycznego wzrostu sprzedaży online.
Prezentowane informacje zostały zebrane i opracowane przez eMarketer.
Z pierwszego podsumowania dowiesz się, że:
[unordered_list style=”tick”]
- najwięcej konsumentów kupuje online w Stanach Zjednoczonych, tam też najwięcej się wydaje na zakupy online,
- jednocześnie przewidywana skala wzrostu handlu online jest najmniejsza właśnie w USA, zaś największa w Afryce i krajach arabskich, Azji oraz Ameryce Południowej,
- w Europie Zachodniej podobna liczba konsumentów kupuje online do liczby w Stanach Zjednoczonych,
- zaś w Europie Środkowej i Wschodniej liczba ta jest nadal o połowę niższa,
- jednocześnie przewidywana skala wzrostu handlu internetowego w Europie Środkowej i Wschodniej jest prawie dwukrotnie wyższa niż w USA czy Europie Zachodniej.
[/unordered_list]
Oto zestawienie powyższych danych:
E-Commerce Sales = Sprzedaż Online
Sales Growth = Wzrost Sprzedaży
Buyer Penetration = Procentowa Liczba Kupujących Online
Faktyczny wzrost sprzedaży w 2013 r.
Poniższe podsumowanie dotyczy tylko rynku w Stanach Zjednoczonych i wybranych dni w ciągu roku. Jednak już na jego podstawie możesz przekonać się, jak dynamicznie na przestrzeni lat zmieniały się zachowania konsumentów i jak bardzo wzrósł handel online w 2013 r. w porównaniu z wcześniejszymi latami.
Ciekawym jest również, że spośród Amerykańskich dni:
- Święta Dziękczynienia
- Czarnego Piątku
- Innych Świąt
- Tzw. Cyber Poniedziałku
to ten ostatni od kilku lat odnotowuje rekordowe sprzedaże online. (Dzień ten obchodzony jest w USA w listopadzie).