WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu.

Co jeśli formularz WooCommerce nie reaguje na zmiany w ustawieniach – Studium przypadku

Co jeśli formularz zamówienia WooCommerce nie reaguje na zmiany w ustawieniach

Dowiedz się, jak rozwiązać problem braku zmiany formularza zamówienia WooCommerce na przykładzie dwóch wtyczek Checkout Fields for Blocks oraz Flexible Checkout Fields. Praktyczne studium przypadku i wskazówki krok po kroku.

WooCommerce to jedno z najpopularniejszych rozwiązań do prowadzenia sklepów internetowych w WordPressie. Jednak jego elastyczność oznacza też pewne wyzwania – zwłaszcza podczas personalizacji formularza zamówienia. 

W tym artykule przyjrzymy się konkretnemu przypadkowi klienta, który napotkał na problem z edycją pól formularza zamówienia. Przedstawimy krok po kroku, jak został on rozwiązany z pomocą wtyczki Checkout Fields for Blocks oraz wyjaśnimy, kiedy warto skorzystać z wtyczki Flexible Checkout Fields, która również służy do modyfikacji pól formularza zamówień.

Opis sytuacji – problem zgłoszony przez klienta

Klient zgłosił się z następującym problemem:

„Rozważam zakup wersji PRO, ale na razie nie widzę zmian jakie wprowadziłem w zamówieniu – usunąłem większość pól, dodałem jakieś testowe – niestety nie widać zmian. Prośba o pomoc.”

Brak zmiany pól formularza zamówienia WooCommerce

To dość częsta sytuacja – administrator sklepu modyfikuje pola w formularzu zamówienia, ale zmiany nie są widoczne po stronie klienta. Pierwszym krokiem było więc sprawdzenie, z jakiego typu strony zamówienia korzysta jego sklep: klasycznego shortcodu WooCommerce czy nowego systemu opartego na blokach.

Jeszcze słowo wyjaśnienia odnośnie tych dwóch wtyczek. Checkout Fields for Blocks obsługuje pola zamówień oparte o moduł blokowy WooCommerce. Flexible Checkout Fields obsługuje pola zamówień oparte o klasyczny shortcode [ woocommerce_checkout ].

Analiza przypadku i rozwiązanie problemu

Krok 1: Weryfikacja rodzaju formularza zamówienia

W WooCommerce od wersji 8.3.0 domyślny formularz zamówienia może być tworzony przy użyciu bloków. Wele popularnych wtyczek do edycji pól zamówienia – zwłaszcza te obsługujące logikę warunkową – działa wyłącznie z klasycznym shortcode [ woocommerce_checkout ].

Formularz zamówienia WooCommerce klasyczny shortcode

Aby sprawdzić, z którego rozwiązania korzysta sklep, klient musiał:

  1. Zalogować się do Panelu WordPress.
  2. Przejść do zakładki Strony > Wszystkie strony.
  3. Odnaleźć stronę oznaczoną jako „Zamówienie” lub „Checkout”.
  4. Edytować stronę i sprawdzić, czy widoczny jest klasyczny shortcode [ woocommerce_checkout ], czy też formularz zbudowany został z bloków WooCommerce.

📌 Wskazówka: Jeśli widzisz strukturę blokową zamiast prostego shortcodu – to znak, że korzystasz z bloków.

A. Jeżeli formularz oparty jest na blokach:

W takim przypadku klient potrzebował dedykowanej wtyczki, która obsługuje modyfikację pól w środowisku blokowym. Świetnie poradzi sobie z tym bezpłatna wtyczka:

🔗 Checkout Fields for Blocks – WordPress.org

Ta wtyczka pozwala m.in.:

  • dodawać i usuwać pola formularza,
  • zarządzać ich kolejnością,
  • kontrolować etykiety i klasy CSS,
  • działać w zgodzie z edytorem bloków WooCommerce,
  • zarządzać rodzajami walidacji pól.

B. Jeżeli klient chciał korzystać z logiki warunkowej:

Blokowy formularz zamowien WooCommerce

Bloki WooCommerce wciąż nie obsługują zaawansowanej logiki, takiej jak wyświetlanie pól w zależności od wartości innych. Aby to osiągnąć, konieczne jest:

  1. Przejście z wersji blokowej na klasyczną, dodając ręcznie shortcode [ woocommerce_checkout ] do strony zamówienia.
  2. Zainstalowanie wtyczki Flexible Checkout Fields PRO do zarządzania polami formularza.

📌 Jak dodać klasyczny shortcode:

  • Otwórz stronę zamówienia w trybie edycji.
  • Usuń wszystkie bloki.
  • Dodaj blok „Shortcode”.

Wklej: [ woocommerce_checkout ].

Krok 3: Efekt końcowy i wnioski

Po wprowadzeniu powyższych zmian klient mógł:

  • zobaczyć i testować zmodyfikowane pola w formularzu zamówienia,
  • kontynuować edycję układu formularza w zależności od potrzeb,
  • świadomie zdecydować, czy wersja PRO jest mu rzeczywiście potrzebna (np. dla warunkowego wyświetlania pól, walidacji, pól tylko dla zalogowanych klientów itp.).

Podsumowanie i wnioski – jaki formularz zamówienia WooCommerce

Dzięki szybkiej diagnozie i dopasowaniu rozwiązania do wersji formularza zamówienia, problem klienta został skutecznie rozwiązany. To studium przypadku pokazuje, jak ważne jest zrozumienie technologii, z których korzystamy w sklepie WooCommerce – zwłaszcza w kontekście dynamicznych zmian, takich jak przejście z klasycznych shortcodów na bloki.

Jeśli modyfikujesz formularz zamówienia w swoim sklepie, najpierw sprawdź, z jakiej wersji formularza korzystasz. To pozwoli uniknąć nieporozumień i zoptymalizować czas wdrażania zmian.

👉 Wypróbuj wtyczkę Checkout Fields for Blocks, jeśli korzystasz z edytora blokowego.

👉 Pomyśl o wtyczce Flexible Checkout Fields jeśli korzystasz z klasycznego shortcode’a. Wybierz wersję PRO, jeśli potrzebujesz bardziej zaawansowanych funkcji, takich jak logika warunkowa.

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.