WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu.

Allegro WooCommerce i nowe wymogi GPSR – Jak przygotować sklep na zmiany od 28 lipca 2025?

Allegro WooCommerce i nowe wymogi GPSR – Jak przygotować sklep na zmiany od 28 lipca 2025

Zmiany w przepisach prawa, takie jak rozporządzenie GPSR (General Product Safety Regulation), mają bezpośredni wpływ na sposób sprzedaży produktów na Allegro. W szczególności dotyczą one sprzedawców oferujących, które po 28 lipca 2025 roku będą wymagały dodatkowych danych o bezpieczeństwie.

Przygotowaliśmy wtyczkę Allegro WooCommerce na te zmiany już w wersji 5.3.0. W tym artykule pokażemy, jakie konkretnie zmiany wprowadzi Allegro, jakie dane GPSR należy uzupełnić oraz w jaki sposób wtyczka pomaga użytkownikom WooCommerce w zapewnieniu zgodności z nowymi przepisami.

Czym jest GPSR i jak wpływa na sprzedaż na Allegro?

Rozporządzenie GPSR zastępuje dotychczasową dyrektywę 2001/95/WE o ogólnym bezpieczeństwie produktów. Wprowadza ono m.in.:

  • nowe obowiązki informacyjne dla producentów i sprzedawców,
  • wymóg identyfikowalności produktów w łańcuchu dostaw,
  • dodatkowe dane kontaktowe dla konsumentów,
  • również dla produktów używanych.

Allegro GPSR nie wysyłaj informacji

W związku z tym Allegro zaktualizowało swój formularz wystawiania ofert, dodając nowe pola oraz ograniczając możliwość pomijania niektórych informacji.

Jakie zmiany wprowadzi Allegro od 28 lipca 2025?

Poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany zapowiedziane przez serwis Allegro, które będą obowiązywać od 28 lipca 2025 roku, a które są dostępne we wtyczce:

1. Zmiany w opcji Wprowadzony do obrotu przed GPSR

  • Do 28 lipca można ją zaznaczyć dla produktów używanych, nowych (i podobnych statusów: regenerowane, uszkodzone, itd.).
  • Po 28 lipca opcja przestanie być dostępna – niezależnie od metody wystawiania (formularz Allegro, API, plik CSV/XML) dla produktów ze stanem nowy.

Allegro WooCommerce wprowadzony do obrotu przed GPSR
Jeżeli włączysz tę opcję podczas wystawiania nowego produktu, aukcja nie zostanie wystawiona!

2. Wymóg podania danych GPSR we wszystkich edytowanych ofertach

  • Od 28 lipca Allegro będzie wymagać kompletu danych GPSR również przy edycji ofert, a nie tylko przy dodawaniu nowych.

Brak tych danych spowoduje błąd synchronizacji – wtyczka nie zaktualizuje ani nie wystawi oferty.

Przypomnijmy, jak wtyczka Allegro WooCommerce wspiera GPSR?

Wtyczka Allegro WooCommerce od wersji 5.3.0 zawiera pełne wsparcie dla danych wymaganych przez Allegro zgodnie z GPSR.

Allegro GPSR dane kontaktowe producenta

Dostępne pola formularza wtyczki w opcji utwórz:

Dane kontaktowe producenta:

  • Nazwa producenta
  • Nazwa handlowa
  • Kraj producenta
  • Kod pocztowy
  • Miasto
  • Ulica
  • Numer telefonu
  • E-mail

Dane kontaktowe osoby odpowiedzialnej za ofertę Allegro GPSR

Dane kontaktowe osoby odpowiedzialnej za ofertę:

  • Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej
  • Krótka nazwa
  • Kraj
  • Kod pocztowy
  • Miasto
  • Ulica
  • Numer telefonu
  • E-mail

Pola te są dostępne na poziomie produktu w WooCommerce i przekazywane automatycznie podczas synchronizacji z Allegro. Widoczne są także w szablonach aukcji.

Wtyczka umożliwia także przekazanie załączników związanych z bezpieczeństwem. Dostępne są trzy opcje:

  • Brak informacji dotyczących bezpieczeństwa,
  • Informacje tekstowe związane z bezpieczeństwem,
  • Załączniki związane z bezpieczeństwem

Wtyczka pozwala również wysłać informacje do Allegro, czy produkt został wprowadzony do obrotu przed GPSR.

Praktyczne zalecenia dla sprzedawców WooCommerce

Aby zapewnić zgodność z nowymi przepisami i uniknąć błędów przy synchronizacji ofert, zalecamy:

Krok 1: Zaktualizuj wtyczkę Allegro WooCommerce

Upewnij się, że korzystasz z najnowszej wersji wtyczki. Najnowsze wersje zapewniają pełne wsparcie dla GPSR.

Krok 2: Uzupełnij dane GPSR dla wszystkich produktów, także tych używanych

Dodaj dane producenta i osoby odpowiedzialnej, korzystając z formularzy dostępnych w edycji produktów WooCommerce zakładka Allegro.

Krok 3: Unikaj opcji, które zostaną usunięte

Przestań używać opcji, które zostaną wyłączone po 28 lipca – wprowadzony do obrotu przed GPSR, w przypadku produktów ze statusem nowy.

Krok 4: Testuj synchronizację

Po zapisaniu zmian sprawdź, czy oferty są poprawnie wysyłane na Allegro. W przypadku błędów, Allegro wyświetli odpowiedni komunikat błędu.

Co się stanie, jeśli dane GPSR nie zostaną uzupełnione?

Brak danych GPSR po 28 lipca może skutkować:

  • brakiem możliwości wystawienia nowych ofert,
  • błędami przy edycji istniejących ofert (również przez API).

Wtyczka Allegro WooCommerce nie pozwoli wówczas na opublikowanie oferty bez wymaganych informacji – użytkownik otrzyma komunikat o błędzie.

Podsumowanie

Zmiany wynikające z rozporządzenia GPSR mają istotny wpływ na sprzedaż na Allegro – szczególnie dla sprzedawców oferujących produkty używane. Od 28 lipca 2025 r. brak danych GPSR oznacza brak możliwości edytowania lub wystawiania ofert.

Dzięki aktualizacjom wprowadzonym do wtyczki Allegro WooCommerce, możesz z łatwością:

  • uzupełnić wszystkie niezbędne dane GPSR,
  • zsynchronizować ofertę z Allegro bez błędów,
  • być zgodnym z nowymi przepisami bez dodatkowego kodowania.

Jeśli nie masz jeszcze najnowszej wersji, zaktualizuj wtyczkę już teraz. W razie potrzeby skorzystaj z naszej pomocy technicznej.

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.