WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Skąd pochodzą zamówienia w WooCommerce, czyli o atrybucji zamówień

Źródło konwersji może być przydatną wskazówką do zrozumienia, co jest skuteczne z punktu widzenia marketingu. Funkcja atrybucji zamówień WooCommerce może dostarczyć pewnej wiedzy na temat źródeł konwersji. W tym artykule możesz zobaczyć przegląd funkcji i porównać ją z dostępnymi narzędziami do analizy danych 🔢.

Spis treści

  1. Dane zamówień WooCommerce, analizy i raporty – szybki przegląd
  2. Atrybucja zamówień WooCommerce – przegląd funkcji
  3. Zalety i wady modelu atrybucji

Dane zamówień WooCommerce, analizy i raporty – szybki przegląd

Zamówienia WooCommerce są pełne informacji, ale dość trudno jest porównać zamówienia jedno po drugim.

Przykład danych zamówienia WooCommerce

Standardowa instalacja WooCommerce zawiera trzy darmowe narzędzia, które można wykorzystać do analizy zamówień.

Raporty w WooCommerce

Raporty zamówień mogą dać szybki wgląd w sprzedaż.

Przykład raportów WooCommerce

Analityka w WooCommerce

WooCommerce posiada także zakładkę analizy z dodatkowymi kątami widzenia.

Przykład analiz WooCommerce

Analizy można także wyłączyć w WooCommerce → Ustawienia → Zaawansowane → Funkcje.

Zaawansowane ustawienia WooCommerce - funkcje

Eksport zamówień

Trzecia opcja opiera się na wbudowanym eksporterze w Narzędzia → Eksport.

Eksport danych z WordPress i WooCommerce

Uzyskanie pliku XML z metadanymi zamówień może pomóc w dalszych badaniach. Co więcej, eksportowany XML zawiera informacje o atrybucji zamówień.

Przykład danych atrybucji zamówień WooCommerce wyeksportowanych do XML

💡 Możesz także przeczytać o raportach WooCommerce i analizach WooCommerce. Artykuły w języku angielskim.

Wróćmy teraz do głównego tematu.

Atrybucja zamówień WooCommerce – przegląd funkcji

Nowa opcja pojawiła się w WooCommerce 8.5 (jako eksperymentalna). Od tego czasu możliwe jest włączenie danych atrybucji zamówień w WooCommerce → Ustawienia → Zaawansowane → Funkcje.

Zaawansowane ustawienia WooCommerce - funkcje

Po aktywowaniu opcji WooCommerce będzie gromadzić informacje o źródle atrybucji (odsyłacz, utm, typ źródła, typ urządzenia, user agent, strony sesji, liczba sesji itp.).

WooCommerce pokaże je (podstawowe informacje) w widoku zamówień…

Zamówienia WooCommerce z kolumną źródła atrybucji

…jak również podczas edycji konkretnego zamówienia (z dostępem do większej ilości danych).

Atrybucja zamówień w ekranie edycji zamówienia WooCommerce

Znajdują się tam również informacje o liczbie sesji, dacie oraz pierwszym URL sesji, która doprowadziła do konwersji. Chociaż te metadane są obecnie (czerwiec 2024) “ukryte”, można zobaczyć dane przy eksporcie zamówienia.

Dodatkowe dane o atrybucji zamówień WooCommerce

💡 Dane o atrybucji zamówień będą dostępne tylko dla zamówień WooCommerce, które zostały złożone, gdy funkcja była włączona.

Zalety i wady modelu atrybucji

Poniższe listy to tylko moje wrażenia na temat nowej funkcji. Moim zdaniem niektóre rzeczy mogą być zaletami, z punktu widzenia uproszczenia i mogą wystarczyć do podstawowych informacji. Jednak mogą pokazywać niewystarczające dane, gdy inne narzędzia używają innej metody atrybucji lub zmiennych sesji.

Zalety

  • Możliwość zobaczenia źródeł atrybucji
  • Widok wszystkich zamówień
  • Dostępne dane (strony w sesji, typ urządzenia)
  • Może wystarczyć dla mniejszych stron

Wady

  • Opiera się na modelu ostatniego kliknięcia
  • Opiera się na sesjach trwających 30 minut
  • Nie jest powiązany z analizami ani raportami WooCommerce
  • Ukryte metadane (liczba sesji, strony, czas rozpoczęcia sesji)
  • Brak możliwości wyboru/dodania dodatkowych danych do śledzenia

Ogólnie rzecz biorąc, funkcja atrybucji zamówień (od WooCommerce v. 8.5) dodała szybkie informacje na temat popularności konkretnych źródeł ruchu oraz ich skuteczności w przekształcaniu w konwersje.

Może to być jedynie punkt wyjścia przed dodaniem nowych funkcji i rozwiązaniem znanych problemów. W końcu funkcja atrybucji jest w początkowej fazie, więc zobaczymy, co przyniesie przyszłość.

Podsumowanie

Dziś dowiedziałeś się o funkcji atrybucji zamówień WooCommerce. Jak widzisz, może ona dostarczyć pewnej wiedzy na temat źródeł konwersji. Niemniej jednak należy pamiętać, że obecny model atrybucji WooCommerce (stan na czerwiec 2024) używa podejścia ostatniego kliknięcia.

💡Możesz także sprawdzić darmowe wtyczki WP Desk z dodatkowymi funkcjami dla WooCommerce.

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.