WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu.

Zaawansowany formularz zwrotu zamówień w WooCommerce

Zaawansowany formularz zwrotu zamówień w WooCommerce

WooCommerce pozwala na anulowanie zamówienia przez kupującego (przycisk z poziomu konta użytkownika), domyślnie jednak nie ma opcji zwrotu. Dziś opiszę, w jaki sposób dodać taką możliwości i formularz zwrotu zamówienia w WooCommerce.

Spis treści

  1. Może dopasować szablon email?
  2. Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce
  3. Jak dodać formularz zwrotu dla zamówień w WooCommerce?

Na początku widok tego, co może zobaczyć kupujący z poziomu konta:

Lista zamówień

Przykład widoku zamówień w panelu kupującego

Jak umożliwić zwrot dla zamówień WooCommerce i dopasować formularz np. pod reklamacje, wymianę czy naprawy gwarancyjne?

Przykład widoku formularza zwrotu

Może dopasować szablon email?

Jednym z pomysłów na rozwiązanie mogłaby być opcja anulowania lub zwrotu z poziomu wiadomości email po złożeniu zamówienia.

Szablon wiadomości email w WooCommerce po realizacji zamówienia

Czy warto modyfikować kod szablonu emaila?

Możliwe, że takie dopasowanie będzie wystarczające, jednak pamiętać należy, że kupujący nie znajdzie dodatkowego przycisku po stronie panelu. Chyba że dodany zostanie odpowiedni kod także i tam. Aha, pamiętać należy też o kodzie (aktualizacji i testowaniu).

Być może ta opcja wygląda zachęcająco, jednak jak dodać w mailu formularz zwrotu zamówienia?

Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce

WP Desk ma w ofercie wtyczkę rozszerzającą możliwości WooCommerce o zwroty z poziomu konta użytkownika.

Widok zamówień z opcją zwrotu

Co więcej, Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce administratorowi wygodne miejsce, gdzie trafią wszystkie wnioski o zwroty zamówień.

Żądania zwrotu - przykładowe zamówienia

oraz przesłanych informacji (z pomocą formularza, o którym poniżej).

Sekcja dotycząca zwrotu w edycji przykładowego zamówienia

Jak dodać formularz zwrotu dla zamówień w WooCommerce?

Poniżej można zobaczyć proces budowy i umieszczenia formularza w kilku krokach z pomocą wtyczki.

  1. Instalacja i aktywacja wtyczki

    Zwroty zamówień można włączyć z wtyczką Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce.

    Instalację można wykonać po zalogowaniu do panelu WordPress w odpowiednim menu:

    Instalacja wtyczki w WordPress

    Wtyczka posiada też darmową wersję z podstawowymi funkcjami.

  2. Ustawienia wtyczki

    Po aktywacji wtyczki nowa zakładka pojawi się w ustawieniach WooCommerce.

    Elastyczne zwroty i reklamacje WooCommerce - zakładka ustawień wtyczki

    Opcje wtyczki pozwalają na pokazanie przycisku zwrotu dla zamówień w panelu użytkownika także dla warunków

    Widoczność przycisku zwrotu we wtyczce

    lub określonego czasu po złożeniu zamówienia.

    Automatyczne ukrywanie przycisku zwrotu - opcja wtyczki

  3. Formularz zwrotu zamówienia WooCommerce

    W drugiej zakładce znajdują się ustawienia dla formularza zwrotu.

    Formularz zwrotu - opcja wtyczki

    Wtyczka pozwala na wybór spośród licznych typów pól:

    Typy pól w formularzu zwrotu we wtyczce

    wraz z zaawansowanymi ustawieniami jak np. etykieta, nazwa, wymaganie, opis, limit znaków, czy klasa kaskadowych arkuszy stylów.

    Przykład ustawień dla pól - zaawansowane i wygląd

  4. Formularz – widok kupującego

    Włączenie wniosków o zwrot we wtyczce i ustawienie formularza zapewni:

    • wyświetlenie przycisku zwrotu dla zamówienia z poziomu panelu użytkownika:

      Widok zamówień z opcją zwrotu

      💡 Jeśli kupujący nie zaloguje się, można użyć shortkodu do weryfikacji przed pokazaniem strony z wnioskiem o zwrot.
    • oraz formularza z odpowiednimi polami do wypełnienia przed przesłaniem wniosku o zwrot:

      Przykład widoku formularza zwrotu

    Po przesłaniu formularza kupujący otrzyma także potwierdzenie mailowe.

    Przykładowy email po złożeniu wniosku o zwrot

  5. Formularz – widok administratora

    Wtyczka po aktywacji i włączeniu opcji zwrotów dodaje też w menu WooCommerce miejsce do sprawdzania zwrotów:

    Żądania zwrotu - przykładowe zamówienia

    Po otrzymaniu zwrotu zamówienie WooCommerce otrzymuje informacje przesłane przez kupującego (wniosek o zwrot oraz dane z wypełnionego formularza):

    Administrator może dalej zarządzać wnioskiem komunikując się z kupującym bezpośrednio z poziomu zamówienia WooCommerce:

    Przykładowy widok sekcji dotyczącej wniosku o zwrot

💡 Więcej o ustawieniach wtyczki można znaleźć w jej dokumentacji.

Podsumowanie

Możliwość przesłania wniosku zwrotu dla zamówień to główna funkcjonalność wtyczki Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce, której stronę produktową można odwiedzić klikając w link poniżej.

Wtyczka posiada też opcję dodania rozbudowanego i dopasowanego formularza zwrotu, która pozwala na obsługę zwrotów bezpośrednio z poziomu zamówień WooCommerce.

Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce 199  (244,77  z VAT)

Elastyczne Zwroty i Reklamacje WooCommerce to wtyczka, z którą uporządkujesz proces zwrotów w sklepie i poprawisz komunikację z klientami. Przyspiesz obsługę zamówień, reklamacje i zwroty WooCommerce.

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 251 651 klientów WP Desk
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-20
Działa z WooCommerce 9.1 - 9.4

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.