• Przejdź do głównej nawigacji
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do stopki
  • Nowa, darmowa bramka płatności WP PAY! →
  • Moje konto
  • 0
Wtyczki WooCommerce - WP Desk
  • Wtyczki
  • Docs
  • Blog
  • O nas
    • O nas
    • Dlaczego my?
    • Dla społeczności
    • Pracuj z nami
  • Kontakt

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości - wprost na Twój e-mail.

Szymon Barczak

Produkty często kupowane razem - rekomendacje w sklepie WooCommerce

Aktualizacja: 14.09.2020 / WooCommerce

Produkty często kupowane razem powinny być w naszym sklepie widoczne. Skoro większość kupuje takie produkty w jednym zamówieniu, to powinniśmy sugerować je innym. Jest to świetny sposób na to, aby zwiększyć średnią wartość koszyka w sklepie. Dziś pokażę Ci takie rozwiązanie.

Pamiętasz mój artykuł o analizie koszykowej? To na jej podstawie można wyłonić produkty często kupowane razem.

Zależności między produktami często są bardzo nieoczywiste. Gdybyśmy chcieli rekomendować produkty ręcznie, to pewnie postawilibyśmy na sugerowanie innych produktów z danej kategorii. Ewentualnie pomyślelibyśmy o produktach uzupełniających (np. etui do tabletu przy zakupie tabletu).

Czy wiesz, że analiza koszykowa pozwoliła wykryć zależność piwa od pieluszek dla dzieci? Tak, te dwa produkty były bardzo często kupowane razem w sieci amerykańskich hipermarketów WallMart. Na pewno nie wpadlibyśmy na to, że te produkty mogą być od siebie zależne.

Warto zatem postawić na twarde dane, a nie zgadywać!

Po ustaleniu zależności między produktami, możemy zacząć je sugerować:

  • na stronie produktu
  • w koszyku

 

Często kupowane razem - rekomendacja w koszyku
Rekomendacja produktu na stronie koszyka
Rekomendacja produktu na stronie innego produktu (często kupowanego razem)

 

Idealne, gotowe rozwiązanie zrobi to automatycznie za nas. Oprócz tego, wskaże nam dane dotyczące wygenerowanej w ten sposób sprzedaży.

Podstawy

Na początek krótkie przypomnienie mojego poprzedniego artykułu.

Algorytm Apriori nie wykazuje jedynie relacji między produktami. Dzięki swojej konstrukcji pozwala odrzucić nieznaczące dane.

Do działania algorytmu wykorzystujemy dwa ważne parametry:

  • wsparcie reguły (ang. support) – częstość występowania
  • zaufanie (ang. confidence) – pewność reguły

Algorytm umożliwia wyznaczenie minimalnych wartości dla tych dwóch wskaźników. Dzięki temu odrzucamy transakcje, które nie spełniają założeń jakościowych dla rekomendacji.

W ten sposób wpłyniecie na algorytm i wyłonicie jedynie te sensowne produkty do rekomendacji.

Nie ma idealnych, uniwersalnych wartości dla Wsparcia i Zaufania. Dużo zależy od liczby produktów w sklepie, liczby zamówień. Warto poeksperymentować w tym zakresie.

Dodatkowe opcje wtyczki

Jak już wcześniej wspomniałem, gotowe rozwiązanie powinno zarówno analizować dane ze sklepu, jak i wyświetlać rekomendacje w sklepie.

Możemy tu skonfigurować następujące opcje:

  • Rekomendacje na stronie produktu – zaznacz, aby wyświetlać rekomendacje na stronie produktu. Te rekomendacje będą zawsze powiązane z oglądanym produktem niezależnie od zawartości koszyka klienta.
  • Ukryj powiązane produkty – zaznacz, aby ukryć standardowe powiązane produkty WooCommerce na stronie produktu.
  • Rekomendacje na stronie koszyka – zaznacz, aby wyświetlać rekomendacje na stronie koszyka. Te rekomendacje będą zawsze powiązane z aktualną zawartością koszyka klienta.
  • Ukryj produkty cross-sell – zaznacz, aby ukryć standardowe produkty cross-sell WooCommerce na stronie koszyka.

Często kupowane razem - analityka rekomendacji

Narzędzie odkryje i zarekomenduje produkty często kupowane razem. To jednak nie wszystko. Jako administrator sklepu zyskasz możliwość mierzenia ważnych danych dotyczących rekomendacji produktowych.

Często kupowane razem - statystyki

Powyższe wykresy pokazują:

  • Wyświetlenia rekomendacji – ile razy rekomendacje zostały wyświetlone klientom
  • Kliknięcia w rekomendacje – ile razy klienci kliknęli w rekomendowane produkty
  • Dodane do koszyka z rekomendacji – ile razy rekomendacje zostały dodane do koszyka
  • Kupione z rekomendacji – jaką sprzedaż wygenerowały rekomendacje

Klient może dodać rekomendowane produkty do koszyka bezpośrednio. Nie musi przechodzić do strony danego produktu.

Jednocześnie, w przypadku rekomendacji kilku produktów na raz, może odznaczyć produkty, których nie chce.

Podsumowanie

Jak widzisz, rozwiązanie działa w pełni automatycznie. Wystarczy, że je zainstalujesz i skonfigurujesz, a potem możesz już tylko przeglądać z uśmiechem na twarzy rosnące słupki sprzedaży :)

Tweet

3 minuty czytania999 wyświetleń

Szymon Barczak

Content Management Specialist w WP Desk. Koncentruje się na wzroście liczby użytkowników wtyczek. Prywatnie interesuje się psychologią i grami retro.

WP Desk

WP Desk to największa i najpopularniejsza polska platforma z rozszerzeniami do WooCommerce. Sprawdź, jak WP Desk może pomóc rozwinąć twój e-sklep.

Zobacz wtyczki WooCommerce →

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości - wprost na Twój e-mail.

WP Desk › WooCommerce › Produkty często kupowane razem - rekomendacje w sklepie WooCommerce

Footer

WP Desk - Wtyczki WooCommerce

WP Desk to największa i najpopularniejsza polska platforma z rozszerzeniami do WooCommerce. Swoimi rozwiązaniami wspieramy społeczność WooCommerce. Sprawdź, jak WP Desk może pomóc rozwinąć twój e-sklep →

WP Desk

  • O nas
  • Blog
  • Kontakt
  • Dla społeczności
  • Pracuj z nami

Produkty

  • Wtyczki
  • Darmowe wtyczki
  • FAQ
  • Pomoc
  • Program Partnerski

Prawne

  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka zwrotów
  • Polityka wsparcia

© 2023 WP Desk