Wtyczki Faktury WooCommerce i Faktury WordPress są kompatybilne z wtyczką WPML i umożliwiają wystawianie faktur w języku sesji, w której kupujący złożył zamówienie w sklepie. Poniższy poradnik wyjaśnia jak działają tłumaczenia faktur i w jaki sposób osiągnąć wsparcie dla wielojęzyczności w sklepie WooCommerce.
Spis treści
WPML i Faktury WooCommerce
Faktury które są wystawianie dla zamówień WooCommerce będą zawsze zapisane w języku w którym zostało złożone zamówienie w sklepie opartym o WPML. Decyduje język sesji WPML w momencie składania zamówienia.
Tłumaczone są wszystkie pola znajdujące się na fakturze. Tłumaczenia obejmują również:
- pole NIP w formularzu zamówienia (checkout)
- pozycje zamówienia
- nazwę metody wysyłki
- nazwę metody płatności
- maile z fakturą wysyłane do kupujących
- link do pobrania faktury w sekcji Moje konto
Dodawanie tłumaczeń
W konfiguracji wtyczki możesz dopasować pod swoje potrzeby frazy które są edytowalne. Pamiętaj że te pola możesz uzupełnić tylko dla głównego języka sklepu. Dla innych języków edycja pól będzie zablokowana i będziesz musiał uzupełnić je przy użycia narzędzia String Translation:
Aby dodać tłumaczenia fraz pochodzących z wtyczki, postępuj w sposób standardowy, tak jak w przypadku tłumaczeń innych wtyczek. Skorzystaj z narzędzia String Translation i dodaj przetłumaczone frazy:
Domeny tekstowe fraz które powinieneś uzupełnić to:
- flexible-invoices
- flexible-invoices-woocommerce
Faktury WordPress
Jeśli wystawisz fakturę niepowiązaną z zamówieniami WooCommerce, za pomocą funkcji Faktury -> Dodaj nową, język wystawionej faktury będzie odpowiadał językowi sesji zalogowanego użytkownika, który generuje fakturę.
Najczęstsze problemy
Język frazy w String Translation nie zgadza się z jej treścią
Jeśli podczas tworzenia tłumaczeń zauważyłeś że język frazy głównej nie zgadza się z treścią, oznacza że że fraza została zapisana kiedy język znajdujący się na fladze był ustawiony jako główny język sklepu (np. przed instalacją wtyczki WPML).
![](https://www.wpdesk.pl/wp-content/uploads/2020/05/faktury-wpml-frazy.png)
Aby rozwiązać ten problem, zaznacz frazę na liście i wykonaj jedną z poniższych czynności:
- usunięcie frazy (po jej usunięciu fraza zostanie automatycznie dodana ponownie, z prawidłowym językiem)
- ręczna zmiana języka przy pomocy przycisku Zmień język wybranych fraz
Na fakturze znajdują się frazy w różnych językach
Jeśli na wygenerowanej fakturze znajdują się frazy w różnych językach, upewnij się że wszystkie frazy posiadają tłumaczenia w String Translations. Jeśli któraś z fraz będzie pozbawiona tłumaczenia, może to powodować że reszta wyrażeń nie zostanie prawidłowo załadowana. Przetłumaczenie pozostałych fraz rozwiąże problem.