WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu.

Jak zacząć sprzedawać w sieci bez dużych inwestycji i zaawansowanych rozwiązań

Sprzedawanie w internecie i założenie własnego sklepu internetowego to bardzo duże możliwości — zarówno dla osób prywatnych rozpoczynających działalność jak i osób prowadzących już swoje sklepy stacjonarne.

Przeważnie osoby zastanawiające się nad założeniem własnego sklepu internetowego nie chcą inwestować dużych środków czy wdrażać zaawansowanych rozwiązań, gdyż nie znają się na branży e-commerce. Istnieje jednak wiele możliwości ekonomicznego, niskobudżetowego lub nawet darmowego wejścia do handlu internetowego. Właśnie taki sposób jest najlepszy, aby sprawdzić, czy sprzedaż w internecie będzie dla nas opłacalna.

Jak zatem stworzyć prosty sklep internetowy i sprzedawać w sieci w prosty sposób? Szczegóły poniżej.

Konto sprzedawcy na portalu sprzedażowym/marketplace

Zdecydowanie najłatwiejszym sposobem na rozpoczęcie sprzedaży w internecie jest stworzenie konta na portalu sprzedażowym. Może być to np. Allegro, eBay czy Amazon. Posiadanie takiego konta rozwiązuje wiele problemów i kwestii. Nie musimy samodzielnie zakładać sklepu internetowego i go pozycjonować. Możemy też bazować na klientach z danego portalu sprzedażowego. Profil na portalu sprzedażowym jest bardzo łatwy i darmowy w utworzeniu. Daje też prostą możliwość dodawania produktów oraz sprzedawania ich czy pobierania płatności. To kolejny plus tego rozwiązania, gdyż nie musimy samodzielnie uruchamiać systemu odbioru płatności. Portal po sprzedaży naszego produktu, przekaże nam zlecenia oraz odebraną płatność, a my będziemy musieli jedynie wysłać zamówienie. Nie musimy martwić się też innymi kwestiami takimi jak obsługa domeny, strony czy promocja sklepu internetowego. W zamian za taką wygodę będziemy musieli jednak płacić pewną sumę pieniędzy. Pobierana jest ona najczęściej za wystawienie przedmiotu lub w formie prowizji od sprzedaży. Jest korzystniejsze rozwiązanie na początek, niż inwestycja środków w niezależny sklep internetowy. Prowizje i tak najczęściej zapłacimy z uzyskanej sprzedaży, więc nie musimy posiadać nawet środków na start na pokrywanie takich kosztów. Konto sprzedawcy na marketplace daje też możliwość zaprezentowania swojej marki i promocję nowych produktów.

 

Dlaczego jednak warto na początek stworzyć prosty sklep internetowy?

W przeciwieństwie do platform sprzedażowych, takich jak Allegro czy eBay, Twój własny sklep internetowy identyfikuje Twoją firmę i jest częścią własnej witryny internetowej. Jeśli nie masz jeszcze takiej strony, wejście w świat sprzedaży online może być dwa razy bardziej opłacalne. Jest wielu dostawców serwisów internetowych, którzy oferują funkcje sklepu internetowego bez dodatkowych opłat. Nie potrzebujesz więc żadnego dodatkowego oprogramowania do otwarcia sklepu.

Załóż swój sklep już teraz →

Po zarejestrowaniu się w narzędziu do tworzenia stron internetowych Twój nowy sklep jest szybko gotowy do pracy. Aby rozpocząć sprzedaż, po prostu prześlij zdjęcia swoich produktów, dodaj krótki opis i cenę – i gotowe! Kiedy internauci odwiedzają Twój sklep internetowy, musisz ich „tylko” przekonać, aby zrobili zakupy właśnie u Ciebie.

 

SSUCv3H4sIAAAAAAAACpyRy47DIAxF95X6DxHrRiKPIU1/pZqFAyRBpVAB6WhU9d+HR6hYzw4f29e++HU8VBWawAqKLtUrRD4WUm7WGXBCK4/xaeeGK8ZNSZ6mI7gEnAmnjQBZwgkcXRXcuYdqkzLgd0wi68BtltswfUcUHF+8RoIfibTiNcVVTsSk7/AphE4Fs9sUWUZJ/F+d6fGd3cDCFf2NCxdGDJcckpFrKkW3H8fNvbQGGxO6cPXUFGQo6AqlhxFUqKVo026N357bqN6UM2GFz+ZIav2ASYYvnr0mz3wFa305y7wYRP2R9b2Yo7SLBnZVxPwlQth0Lembc48HPAykw2O/F6TrrcLrxHWykI/pTbDSuggbIHoe+4nMU92Sltb9QMZ6HAdeEzZj2jYz/vLax8P7DwAA//8DALjdLtSYAgAA

Promowanie się za darmo

Gdy posiadamy już własny sklep internetowy czy też profil sprzedawcy na platformie sprzedażowej, warto zatroszczyć się o jego reklamę. Każda osoba z pewnością chce reklamować swój sklep internetowy, choć często nie chcemy wydać na ten cel zbyt wielu środków. W rzeczywistości jest to prostsze niż myślisz, a promować się możemy na wiele darmowych sposobów.

Pierwszym sposobem na darmowe reklamowanie się jest marketing szeptany. Jest to jeden z najlepszych darmowych sposobów dających bardzo duże możliwości. Marketing szeptany polega na umieszczaniu w internecie opinii i poleceń naszej marki. Polecenia te mają krótką formę wpisu – komentarza. Są one przeważnie stylizowane na komentarze zadowolonych klientów, którzy polecają daną markę godną uwagi. We wpisie znajduje się również krótki opis naszego produktu czy inne superlatywy. Same wpisy możemy dodawać na forach internetowych czy w komentarzach na blogach. Jeden wpis potrafi dotrzeć nawet do kilku tysięcy osób, co sprawia, że jest bardzo dobrym rozwiązaniem marketingowym. Wpisy polecające naszą markę możemy przygotowywać i publikować samodzielnie. Należy zrobić zatem listę wszystkich miejsc, gdzie możemy dodawać takie opinie np. forów tematycznych, lokalnych, a następnie dodawać posty jako nowe tematy czy w odpowiedzi na zadane już pytanie o rekomendacje przez uczestnika forum. Działanie takie jest bardzo korzystne, gdyż wielu klientów sugeruje się takimi poleceniami. Możemy wdrażać je też za darmo sami, nie wydając środków na reklamę.

Drugim darmowym sposobem na promowanie naszego sklepu internetowego i produktów jest założenie profilu w social mediach. Dobrym przykładem może być np. Facebook czy Instagram. Możemy założyć tam profil naszej marki, np. prezentując produkty i reklamując je właśnie w social mediach. Dobrym pomysłem jest uczestniczenie w grupach tematycznych i promowanie naszej marki w grupach osób zainteresowanych danym zagadnieniem. Możemy też publikować wartościowy content oznaczony naszą marką optymalizując profil, aby był często wyszukiwany w wyszukiwarce.

Sposobem na darmowe pozyskiwanie klientów z internetu przy prowadzeniu biznesu stacjonarnego jest również Inbound Marketing. Choć brzmi on nieco zagadkowo, polega na zwiększaniu widoczności marki w sieci i daniu odnajdywania się klientom, a nie wychodzeniu do nich z bezpośrednią reklamą. Dzięki temu jest on mniej wymagający, kosztowny czy skomplikowany, a przynosi równie dobre rezultaty. W myśl tej zasady możemy stworzyć wizytówkę na Google Maps czy dodawać informacje o swojej firmie w katalogach biznesowych i innych częściach internetu np. na portalach branżowych, czy w miejscach tematycznych. Dzięki temu część osób natrafi na naszą ofertę i będzie chciało z niej skorzystać.

Kolejnym sposobem na rozpoczęcie sprzedaży internetowej bez wydawania środków i w prosty sposób jest też dodawanie ogłoszeń na portalach ogłoszeniowych w sieci, takich jak np. OLX. Są to miejsca, gdzie wiele osób szuka informacji, produktów i usług z konkretnych branż. Możemy więc zatem reklamować naszą firmę za darmo i w krótkim czasie. W razie niepowodzenia nic nie tracimy, a możemy pozyskać wielu nowych klientów.

 

Rozpoczęcie sprzedaży w internecie przy niskim nakładzie finansowym i małej wiedzy jest więc możliwe i proste. Z pewnością jest wiele możliwości, aby nie ryzykować naszych środków na inwestycje, co do której nie mamy pewności powodzenia. W taki sposób możemy sprawdzić, czy istnieje w ogólnie popyt na nasze usługi, a w razie jego braku nie stracimy środków finansowych. Samo rozpoczęcie sprzedaży i reklamy naszego biznesu w sieci może być całkowicie darmowe. Choć sposoby te mają pewne ograniczenia, dają jednak możliwość sprzedawania i rozwijania się. Wypracowując zysk, możemy go inwestować w rozbudowę dalszej sprzedaży internetowej i promowania jej w internecie. Świat sprzedaży internetowej stoi przed Tobą otworem!

 

 

 

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.