WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Nowy panel administratora w Flexible Product Fields 2.0

Jak mogł_ś przeczytać 2 tygodnie temu, zapowiadaliśmy rewolucję we wtyczce Flexible Product Fields 2.0. Teraz sam(a) możesz przekonać się, jak zmieniamy się dla Ciebie! To wszystko dzięki zgłoszeniom, które dostajemy w informacji zwrotnej od naszych klientów.

W marcu 2021 roku, we wtyczce Flexible Checkout Fields 3.0, dokonaliśmy gruntownych zmian. Odświeżyliśmy w niej interfejs, dodaliśmy kilka nowych opcji, zmniejszyliśmy dług techniczny. Teraz dodanie do wtyczki nowej funkcji zajmuje mniej czasu, dzięki czemu możemy wdrażać ich więcej. Przeczytaj więcej na temat panelu w FCF 3.0.

Tym razem zmian doczekał się drugi z naszych produktów – możecie powitać Flexible Product Fields w wersji 2.0! Dzięki zmianom, które przemyśleliśmy podczas tworzenia Flexible Checkout Fields, wdrożenie nowego panelu zajęło nam 2 razy mniej czasu. A co do dla Ciebie oznacza? Przeczytaj dalej.

Zmiany w obu wtyczkach naraz

Jedną z naszych kluczowych wizji jest doprowadzenie do tego, aby zmiany w naszych wtyczkach – Flexible Checkout Fields oraz Flexible Product Fields – były ze sobą komplementarne. Jeżeli zgłosisz nam pomysł na dodanie nowego pola, to projektując je pod Flexible Checkout Fields możemy dodać od razu do Flexible Product Fields i na odwrót – to dwie funkcje w jednym czasie. Wyobraźcie sobie Roberta Kubicę, którego przejechane okrążenia na torze w Monte Carlo liczą się także na torze w Indianapolis. Niesamowite!

Mniejszy dług techniczny – więcej możliwości na zmiany we Flexible Product Fields 2.0

Zawsze staramy się, aby każda z potrzeb naszych klientów została “zaopiekowana”. Tomek pracujący na supporcie odpowie na każdą Twoją wiadomość. Wszystkie pomysły na nasze wtyczki zapisujemy, ale niestety nie wszystkie wdrażamy od razu. Mimo to, funkcje, które dodajemy do naszych wtyczek, zawsze są przemyślane pod względem bezpieczeństwa. Podczas rozmów o tym, co chcemy dodać do naszych produktów, nasz developer nie słyszy na jedno ucho (i chwała mu za to!). A dlaczego? Bo Mateusz nie przyjmuje do wiadomości żadnych pomysłów na zmiany, które chociaż jedną linijką nie mieszczą się w paradygmatach programowania. Tłumacząc to na język polskiego majstra – nie używa on WD40 do luzowania tego, co powinno być luźne, ani szarej taśmy klejącej do unieruchamiania tego, co powinno być nieruchome. To niezgodne z jego sumieniem. Dzięki Flexible Product Fields 2.0 jest teraz więcej możliwości na wdrożenie Twoich (a także Tomka i moich) pomysłów na funkcjonalności, a Mateusz odzyskał słuch w drugim uchu.

Mniejszy dług techniczny – szybsze zmiany

Nie wiem, czy wiesz, ale podczas tworzenia projektów czas liczy się najbardziej. Aby zmieścić się w sprincie, trzeba zrezygnować z wielu pomysłów na funkcjonalności, które dostajemy. Tworzenie wtyczki to proces długoletni – część kodu, napisana 2-3 lata temu, może już nie odpowiadać na dzisiejsze potrzeby. Staramy się dbać o to, aby każde rozwiązanie wypuszczone ze stajni WP Desk spełniało ogólnoświatowe standardy. Dzięki wdrożeniu Flexible Product Fields 2.0 możemy dokonywać zmian szybciej. A to wszystko dzięki temu, że pliki we wtyczce są teraz odpowiednio poukładane.

Zwiększenie bezpieczeństwa Flexible Product Fields 2.0

Z poważniejszych powodów, dla których zrobiliśmy także zmianę w Flexible Product Fields 2.0, jest oczywiście bezpieczeństwo. Dzięki ustrukturyzowanemu kodowi teraz łatwiej jest nam zapanować nad potencjalnymi lukami – oczywiście pilnują nas też rozmaite skrypty czy aplikacje, które wykonują testy automatyczne, ale wiadomo – im większą uwagę przywiążemy do bezpieczeństwa, tym dłużej nasza wtyczka będzie mogła Ci służyć. Administratorzy repozytorium WordPress dość wnikliwie sprawdzają wtyczki pod kątem bezpieczeństwa. Dzięki regularnym aktualizacjom oraz przeglądom kodu możemy uniknąć sytuacji, w której nasza wtyczka zniknie z repozytorium (czego nie udało się uniknąć naszej konkurencji).

Nowy panel – lepsze odczucia podczas zmiany konfiguracji pól

Kolejnym powodem, dla którego nie mogliśmy się oprzeć wdrożeniu Flexible Product Fields 2.0, jest wygląd w panelu administracyjnym. Dzięki nowemu panelowi możecie teraz w łatwiejszy i bardziej przewidywalny sposób dokonywać konfiguracji pól. Za pomocą panelu możesz:

  • w intuicyjny sposób dodać nowe pola
  • szybko odnaleźć ustawienia, które Cię interesują – system zakładek powoduje, że dla większości pól cała konfiguracja znajduje się na jednym widoku ekranu
  • dokonać zmian na telefonie lub tablecie (kto nie poprawiał klientowi strony na wyjeździe, niech pierwszy rzuci kamieniem)
  • dodać pola w przyjemniejszy sposób, bo wygląd Flexible Product Fields 2.0 jest wizualnie wkomponowany w środowisko WordPress oraz WooCommerce.

Co nie zmieniło się w Flexible Product Fields 2.0?

Zmiany w Flexible Product Fields 2.0 dotyczyły tylko panelu administracyjnego, dostępnego dla obsługi sklepów. Nie dokonaliśmy żadnych zmian, które miałby swoje konsekwencje dla klientów sklepów – zachowaliśmy w tym zakresie pełną kompatybilność wsteczną. Wtyczka ładuje skrypty w ten sam sposób, a więc strony będą działać z tą samą prędkością i niezawodnością. Zmiana panelu jednak pozwala nam na łatwiejsze i szybsze dodanie nowych pól do wtyczki. Czy masz już pomysł na nowe pola?

Czy masz jakieś pomysły na wdrożenie nowych zmian?

To dzięki popularności zgłoszeń podejmujemy decyzje o tym, jakie zmiany wdrożymy w naszej wtyczce jako pierwsze. Każda informacja o Twojej potrzebie jest zapisywana w backlogu (takim pomyślniku) naszego produktu. Dlatego tak bardzo ważne jest dla nas, abyś zgłaszał nam swoje potrzeby. Jeżeli nie będziemy mogli sprostać Twoim oczekiwaniom, Tomek, pracujący na naszym supporcie, podpowie Ci, gdzie można dalej szukać rozwiązania. Zachęcamy Cię do dodania swoich pomysłów na zmiany we Flexible Product Fields 2.0.

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.