WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

WP Store – nasz pomysł na Twój sklep w modelu SaaS

sklep-online

Kilka lat temu wpadliśmy na pomysł założenia WP Shops – tak wtedy roboczo nazwaliśmy platformę, którą uruchomiliśmy pod koniec kwietnia tego roku, już pod nazwą WP Store. Był to pomysł z serii długo dojrzewających, bo przeleżał w szufladzie aż 4 lata. Pierwszy raz wspomnieliśmy o nim bowiem na WordCampie w Lublinie w 2017 roku.

 

Dlaczego tak długo?

Byliśmy wtedy dosłownie kilkuosobową firmą, skupiająca się na sprzedaży wtyczek do WooCommerce. Nie byliśmy najzwyczajniej w świecie gotowi na kompletną zmianę modelu sprzedaży, nastawienie na zupełnie innego klienta i co trzeba przyznać – o wiele większą konkurencję. Nie chcieliśmy rzucić się na głęboką wodę, tylko po to, aby nie podołać wymaganiom tak złożonego produktu, jakim jest WP Store. Chcieliśmy być pewni, że będziemy w stanie zapewnić odpowiednie wsparcie naszym klientom i właściwie rozwijać nasz nowy produkt. 

W tym roku nasza drużyna powiększyła się kilkakrotnie w stosunku do wspomnianego już roku 2017. Zespół WP Desk liczy teraz ponad 30 osób. Działamy z powodzeniem na wielu rynkach i tak – teraz jesteśmy gotowi pójść dalej. 

Sprawdź aktualne oferty pracy: https://www.wpdesk.pl/pracuj-z-nami/

Zdecydowaliśmy się wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Czyli stworzyć produkt oparty w całości na WordPress i WooCommerce.

 

Co to właściwie jest ten WP Store?

W dużym skrócie jest to platforma do tworzenia sklepów internetowych opartych o WordPress i WooCommerce. I to wszystko oczywiście z wykorzystaniem naszych wtyczek. 

 

Dla kogo WP Store?

Stworzyliśmy go z myślą dla osób, które chcą założyć swój własny sklep internetowy. Obecnie założenie sklepu w WP Store możliwe jest dla osób mających już swoje firmy – niezależnie od branży oraz formy prowadzenia działalności. 

Nie prowadzisz jeszcze działalności, a chcesz przekonać się, czy WP Store jest dla Ciebie? Nic straconego – mamy 14-dniowy okres testowy, z którego może skorzystać każdy.

sprzedaz-wp-store

 

Dlaczego model abonamentowy?

Pisałam, że wprowadzając ten produkt na rynek zmieniliśmy model sprzedaży? Co to znaczy? Chcieliśmy odejść od modelu jednorazowej sprzedaży, jaką mogliśmy obserwować w przypadku sprzedaży wtyczek.

WP Store jest sprzedawany w modelu SaaS, czyli usługi abonamentowej. 

Przede wszystkim, jest to świetne rozwiązanie dla osób, które dopiero chcą przetestować swój pomysł na biznes i potrzebują czegoś, co można wdrożyć szybko i niewielkim kosztem – już od 49 zł za miesiąc. Kupując abonament w WP Store masz dostęp do wszystkich rozwiązań które oferujemy w WP Desk, czyli kilkudziesięciu wtyczek, dających możliwość integracji z firmami kurierskimi, systemami płatności, czy platformami sprzedażowymi. 

wtyczki-wp-store

 

Jakie są zalety takiego rozwiązania?

WP Store pozwala uniknąć dość dużej bariery finansowej oraz czasowej dla osób, które dopiero chcą założyć swój sklep internetowy. Skupiliśmy się na konkretnych zagadnieniach, które według nas są dla takich osób bardzo dużym wyzwaniem. 

Dążyliśmy do tego, żeby zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy, a przy tym uzyskać sklep, który działa szybko i niezawodnie. Dlatego wybraliśmy jeden z najszybszych motywów do WooCommerce. 

 

 

Czy WP Store ma jakieś wady?

To zależy ;) Od czego? Przede wszystkim od tego, kto ma być jego użytkownikiem. Nasze rozwiązanie stworzyliśmy głównie dla osób, które cenią sobie prostotę i nie lubią przeładowanych funkcjami ekranów ustawień, w których można się pogubić. Wierzymy, że nasi klienci chcą po prostu szybko i łatwo założyć swój sklep, który będzie po prostu działał. Dajemy podstawowe opcje i narzędzia do utworzenia sklepu, ograniczając w pewnym stopniu ich elastyczność.

Chcemy skupić się na rzeczach istotnych, jednocześnie zdejmując problem podejmowania decyzji z użytkowników. Zgodnie z ideą przyświecającą twórcom WordPressa – Decisions, Not Options. Ma to na celu zaoszczędzenie czasu i ułatwienie całego procesu tworzenia sklepu przez klienta.

Co to oznacza? Wspomnę tutaj o kwestiach, które będą z pewnością interesowały developerów, czyli m.in. dostęp do serwera FTP. Nie dajemy takiej możliwości. Chcieliśmy stworzyć platformę, która będzie działać w określonych aspektach idealnie i za którą bierzemy pełną odpowiedzialność. 

Nie dajemy również możliwości obsługi kont pocztowych. Wychodzimy z założenia, że pocztę można założyć wszędzie, np. u naszego partnera The Camels. Sklepy bardzo często korzystają z Gmaila, gdzie również jest możliwość posiadania konta w swojej domenie. 

Niezwykle istotne jest, aby do klientów sklepu docierały wszystkie wiadomości – związane z założeniem konta, opłaceniem zamówienia, jego wysyłką itd. My bierzemy to na siebie, korzystając z pomocy partnera. Tym partnerem jest Postmark. Domyślnie, tego typu maile wysyłane są z adresu w domenie wpstore.pl. Rozumiemy, że część klientów np. dbających o spójność marki, będzie chciała wysyłać maile ze swojej domeny , dlatego też mamy przygotowane rozwiązanie włączane na życzenie.

Co z hostingiem? Tutaj również korzystamy z pomocy naszego partnera – The Camels. Uważamy, że hosting jest kwestią kluczową w zakresie działania i bezpieczeństwa waszych sklepów, dlatego też współpracujemy z zaufanym i sprawdzonym dostawcą, abyśmy wszyscy mogli spać spokojnie.

W razie większych potrzeb czy wymagań zachęcamy oczywiście do kontaktu z nami – z pewnością znajdziemy satysfakcjonujące rozwiązanie. 

 

Jak zacząć?

Nic prostszego – wejdź na WP Store, podaj swojego maila, wybierz nazwę dla swojego sklepu, wybierz motyw graficzny i w ciągu kilkunastu sekund Twój sklep zostanie założony.

Następnie należy wykonać podstawową konfigurację – w zależności od rodzaju oferowanych produktów, stawki podatku, metod wysyłki, itd. 

Wszystkie sklepy będą oparte o jeden motyw. Natomiast z czasem będziemy dodawać nasze propozycje gotowych szablonów, przygotowanych pod konkretne branże. Na przykład jeśli ktoś będzie chciał otworzyć aptekę, to będzie mógł skorzystać z takiego gotowego szablonu dla aptek i na tej bazie stworzyć swój własny sklep. Wspieramy również  Elementora, czyli najpopularniejszego page buildera na rynku.

 

jak-zaczac-wp-store

 

Na jakie wsparcie mogę liczyć?

Chcielibyśmy wziąć odpowiedzialność za zdecydowanie szerszy zakres działalności, czyli odpowiadać na przykład na pytania z całego zakresu funkcjonowania sklepu e-commerce. Nawet te związane z funkcjonowaniem Elementora, konfiguracją stawek VATu, Google Analytics itp. 

W najwyższym planie abonamentowym chcielibyśmy mieć też kilka godzin bezpłatnych konsultacji związanych z prowadzeniem sklepu online. 

 

Co się stanie, jeżeli zrezygnuję z WP Store?

Rozważamy trzy możliwości opuszczenia platformy. 

Pierwsza i jednocześnie najprostsza jest taka, że eksportujemy wszystkie treści, media i pliki użyte do stworzenia Twojego sklepu. Taką paczkę w postaci archiwum ZIP przygotowujemy dla klienta. Jest to zupełnie darmowe.

Druga opcja pozwala na eksport nie tylko mediów i plików, ale także wtyczek i motywów. Licencję na używanie motywu otrzymasz od nas w ramach zakupionego abonamentu i nie poniesiesz już żadnych dodatkowych kosztów. Co do wtyczek w wersji premium, to otrzymasz specjalną ofertę na wybrane przez siebie wtyczki.

Trzecia możliwość, do której będziemy was mocno zachęcali, kiedy już zdecydujecie, że nadszedł moment, w którym potrzebujecie większej elastyczności i chcecie rozwijać sklep po swojemu, to przejście do SiteCare. Zajmuje się on w ramach naszego software house utrzymywaniem i rozwijaniem sklepów. Dajemy możliwość skorzystania z dedykowanej oferty na tego typu usługi.

 

Co dalej?

Jak planujemy rozwijać WP Store? Prawdopodobnie z pierwszych rzeczy, którą będziemy chcieli wdrożyć będzie możliwość tworzenia sklepów w wielu językach, czy też wielowalutowych.

Chcielibyśmy przede wszystkim poznać potrzeby naszych klientów i na tej podstawie proponować nowe rozwiązania. Czy będą to nowe funkcjonalności w sklepie, czy nowe wtyczki? Wszystko zależy od Was i Waszych potrzeb.

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.