WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Kupony rabatowe WooCommerce

Kupony WooCommerce umożliwiają oferowanie rabatów, np. w działaniach marketingowych. Funkcjonalność kuponów jest wdrożona w WooCommerce, należy ją jednak wcześniej aktywować, gdyż domyślnie jest wyłączona.

Kupony WooCommerce – aktywowanie funkcji

Aby aktywować używanie kuponów, przejdź do menu WooCommerce → Ustawienia → Ustawienia główne i następnie włącz używanie kuponów.

Dodawanie kuponów

Po aktywacji kuponów, możesz dodać pierwszy kupon. Przejdź do menu Marketing → Kupony → Dodaj kupon.

Możesz zacząć dodawanie kuponu:

Kod kuponu – jest to kod rabatowy, który w koszyku będą wprowadzać klienci.

Opis – jest opcjonalny i jest widoczny tylko w panelu admina. Możesz go dodać, aby pamiętać jakiej promocji czy też kampanii marketingowej dotyczył.

Ustawienia główne

Typ rabatu

Procentowy rabat – rabat wyrażony procentowo, np. 20% rabatu od wartości zamówienia.

Kwotowy rabat na koszyk – Rabat o stałej wartości na zakupy dodane do koszyka, np. 100 zł rabatu od zamówienia.

Kwotowy rabat na produkt – Rabat tylko na wybrany produkt.

Wartość kuponu – wpisz wartość kuponu jako kwotę albo za pomocą procentów w zależności od wybranego typu kuponu. Posłuż się systemem dziesiętnym używając przecinka jako separatora (np. 10,50). Nie dodawaj ani znaku waluty, ani znaku “%” – wpisz tylko liczbę.

Zezwól na darmową wysyłkę – zaznacz, jeśli chcesz, żeby klient korzystający z kuponu miał darmową wysyłkę. Dodatkowo musisz włączyć opcję Kuponu umożliwiającego darmową wysyłkę, którą znajdziesz w panelu klikając: WooCommerce → Ustawienia → Wysyłka → Darmowa wysyłka → Darmowa wysyłka wymaga…

Data wygaśnięcia kuponu – wybierz dzień, kiedy kupon ma przestać być aktywny (opcjonalnie).

Ograniczenia użytkowania

W tym miejscu ustawisz ograniczenie m.in. do wybranych produktów, kategorii czy adresów e-mail. Konfiguracja tej sekcji jest opcjonalna. Nie musisz ograniczać użytkowania kuponu.

Minimalna/Maksymalna kwota zakupu – wpisz minimalną lub maksymalną wartość zamówienia uprawniającą skorzystanie z kuponu. Pamiętaj, że ustalasz kwotę przed naliczeniem podatku.

Do pojedynczego użytku – zaznacz tę opcję, jeśli nie chcesz żeby kupon był użyty z innymi kuponami.

Wyklucz produkty z promocji – zaznacz tę opcję, żeby kupon nie mógł zostać zastosowany do produktów w promocji.

Produkty – wybierz listę produktów, które zostaną objęte rabatem.

Wyklucz produkty – wybierz produkty, do których zniżka nie będzie stosowana.

Kategorie produktów – wybierz całe kategorie produktów, które zostaną objęte rabatem.

Wyklucz kategorie – wybierz kategorie, do których zniżka nie będzie stosowana.

Dozwolone e-maile – wpisz listę adresów e-mail, których posiadacze będą uprawnieni do skorzystania z kuponów. Jeśli dodajesz więcej e-maili, przy wpisywaniu rozdziel je przecinkiem. Możesz również użyć gwiazdki (*) aby zastąpić części adresu e-mail. Np. wpisanie frazy *@woocommerce.pl będzie miało zastosowanie do wszystkich adresów w domenie woocommerce.pl

Limity wykorzystania

W tym miejscu ustawisz limit wykorzystania dla kuponu. Konfiguracja tej sekcji jest również opcjonalna.

Limit wykorzystania na kupon – określ, ile razy dany kupon może zostać wykorzystany zanim straci ważność.

Limit wykorzystania na użytkownika – określ, ile razy dany klient może skorzystać z kuponu.

Korzystanie z kuponów

Klient może podać kupon w czasie składania zamówienia – w koszyku lub podsumowaniu zamówienia.

WooCommerce dodanie kuponu w koszyku

WooCommerce dodanie kuponu w podsumowaniu zamówienia

Dzięki temu cena zamówienia zostanie obniżona o odpowiednią kwotę i warunków – według Twoich ustawień dla danego kuponu.

Potrzebujesz więcej funkcji do tworzenia promocji? Spróbuj Flexible Pricing →
Możesz też dodać karty podarunkowe i vouchery z wtyczką Kupony PDF WooCommerce.