WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Status systemu WooCommerce

Status systemu WooCommerce to zbiór wszystkich najważniejszych informacji o twoim sklepie WooCommerce. Znajdują się tam takie informacje jak wersja WooCommerce i WordPressa, limit pamięci, lista zainstalowanych wtyczek czy informacje o zainstalowanym motywie.

Do czego jest potrzebny status systemu WooCommerce

Status systemu WooCommerce to podsumowanie wszystkich istotnych informacji na temat Twojego sklepu. Jest to zatem istotny element w procesie udzielania wsparcia przez support. Programista jest w stanie zdiagnozować wiele źródeł problemów po przejrzeniu samego statusu, np. po wersji PHP, wersji wtyczek czy limicie pamięci. Jest to zatem istotne, abyś dołączał taki status w załączniku zgłoszenia do naszego supportu.

Jak pobrać status systemu

Aby pobrać status systemu WooCommerce, wybierz z menu: WooCommerce → Status. Następnie kliknij w przycisk Pobierz raport systemu.

Pobierz raport systemu

Na co zwrócić uwagę

Status systemu podaje nie tylko suche dane. Przy poszczególnych pozycjach znajdziesz nie tylko informacje i potwierdzenie obecności poszczególnych modułów. W przypadku gdy przykładowo posiadasz przestarzałą wersję PHP, to znajdziesz odpowiednią informację zapisaną kolorem czerwonym w statusie. Przykład takiej informacji poniżej.

Status systemu - na co zwrócić uwagę

Co zawiera status systemu

Status systemu WooCommerce zawiera następujące sekcje:

Środowisko WordPressa

Podstawowe informacje typu adres instalacji, wersja WooCommerce, limit pamięci dostępnej dla WordPressa, język główny.

Zwróć uwagę na: wersję WooCommerce i WordPress. Powinny być aktualne. Aktualizacje zawierają łatki bezpieczeństwa na znalezione we wcześniejszych wersjach luki bezpieczeństwa. Nieaktualne wersje to zagrożenie wirusami i atakami hakerskimi. Oprócz tego pamiętaj o co najmniej 128 MB pamięci dla WordPressa. Najlepiej gdyby było jej 256-512 MB.

Środowisko serwerowe

Informacje na temat serwera i wersji PHP, dostępne moduły typu SoapClient.

Zwróć uwagę na: wersję PHP. Powinna być aktualna z gałęzi 5.6 lub 7.x. Ta druga oferuje lepsze zarządzanie pamięcią oraz szybsze działanie.

Oprócz tego cURL powinien działać z OpenSSL w wersji co najmniej 1.0, aby zapewnić bezpieczne połączenie z innymi serwerami, np. naszym serwerem aktywacji licencji wtyczek. Obecność metod Remote Post oraz Remote Get jest wymagana do działania bramek płatności, np. PayU, DotPay.

Baza danych

Informacje na temat wersji bazy danych WooCommerce oraz obecności tabel w bazie.

Zwróć uwagę na: wersję bazy danych WooCommerce – powinna być zgodna z zainstalowaną wersją WooCommerce oraz obecność tabel w bazie danych (powinny być wszystkie).

Włączone wtyczki

Lista wszystkich wtyczek uruchomionych w danej instancji WordPressa wraz z informacją o zainstalowanej wersji oraz autorze.

Zwróć uwagę na: liczbę aktywnych wtyczek oraz dostępność aktualizacji.

Ustawienia

Ustawienia samego WooCommerce typu waluta, liczba znaków po przecinku. Czy API jest włączone?

Zwróć uwagę na: zgodność ustawień z krajem, w którym dokonujesz sprzedaży. Wymuszanie SSL jest dobrym pomysłem w przypadku korzystania z certyfikatu SSL.

Strony WooCommerce

Adresy stron WooCommerce, czyli strony sklepu, koszyka, zamówienia oraz konta klienta. Typy produktów dostępne w sklepie.

Zwróć uwagę na: obecność wszystkich czterech stron, czyli: strona główna sklepu, strona koszyka, strona zamówienia oraz strona konta klienta. Brak którejś z tych stron utrudnia lub wręcz uniemożliwia klientom korzystanie ze sklepu.

Motyw

Używany w sklepie motyw wraz z informacjami typu wersja, autor.

Zwróć uwagę na: wersję używanego motywu – czy jest aktualna?

Szablony

Lista szablonów w używanym motywie nadpisujących domyślne szablony WooCommerce.

To jedna z najważniejszych sekcji w statusie systemu. Jeśli w sklepie pojawi się problem po aktualizacji WooCommerce lub motywu to w tym miejscu najprawdopodobniej znajdziesz problem.

W powyższym przykładzie widać, że wersja szablonu strony produktowej, która jest w używanym motywie jest nieaktualna. Jeśli na stronie produktu występują błędy, a szablon jest nieaktualny to jest to pierwsza i najważniejsza wskazówka, że w tym miejscu należy szukać przyczyny problemu.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.