Spis treści
Strefy wysyłki WooCommerce
Strefy wysyłki WooCommerce to zdefiniowane grupy lokalizacji do których wysyłasz produkty. Możesz grupować kontynenty, kraje, stany/prowincje oraz kody pocztowe. Dla każdej strefy możesz ustawić niezależne metody wysyłki. Klientowi na podstawie adresu lub geolokalizacji zostaną wyświetlone metody wysyłki dla właściwej strefy.
Gdy pierwszy raz przejdziesz do ustawień wysyłki w menu WooCommerce → Ustawienia → Wysyłka, zobaczysz ekran powitalny oraz domyślną strefę Reszta świata.
Dodanie nowej strefy wysyłki
Aby dodać nową strefę kliknij przycisk Dodaj strefę wysyłki na górze ekranu, a następnie ją skonfiguruj:
Nazwa strefy – podaj nazwę strefy np. Polska.
Regiony stref – wybierz region lub regiony dla tej strefy. Regionem może być kontynent, kraj lub stan.
Region możesz ograniczyć do konkretnych kodów pocztowych np. do danego województwa lub miasta.
Metody wysyłki – aby dodać metodę wysyłki dla tej strefy kliknij przycisk Dodaj metodę wysyłki, a następnie wybierz jedną z dostępnych metod.
O konfiguracji metod wysyłki przeczytasz w poradniku Metody wysyłki WooCommerce.
Na koniec nie zapomnij o kliknięciu przycisku Zapisz zmiany.
Edycja strefy wysyłki
Aby edytować strefę wysyłki lub ją usunąć przejdź do menu WooCommerce → Ustawienia → Wysyłka → Strefy wysyłki WooCommerce.
Najedź kursorem na nazwę strefy, pojawi się opcja Edytuj oraz Usuń.
Do edycji strefy możesz również przejść klikając jej nazwę.
Sortowanie stref wysyłki
Strefy wysyłki WooCommerce dopasowują adres wysyłki klienta sklepu wg kolejności ustawienia stref – od góry do dołu. Jeśli nie zostanie dopasowana żadna strefa to zastosowana będzie strefa Reszta świata.
Aby sortować strefy najedź kursorem na ikonę po lewej stronie nazwy strefy i przeciągnij ją w inne miejsce.