Spis treści
Instalacja
Aktywacja Subskrypcji
Ważne informacje
Wymagania
Wtyczka Punkty Odbioru WooCommerce pozwala na udostępnienie Twoim klientom na stronie finalizacji zamówienia możliwości wyboru punktu odbioru, do którego mają zostać wysłane zamawiane przez nich produkty.
Działa ona niezależnie, oznacza to, że nie wymaga posiadania podpisanej umowy z firmami kurierskimi, wprowadzania loginów, haseł i tokenów, czy danych dostępowych do systemów kurierskich.
Jeżeli subskrypcja wtyczki wygaśnie lub jej klucz API otrzymany po zakupie nie zostanie zaktywowany, mapa wraz z punktami odbioru przestanie być wyświetlana na stronie finalizacji zamówienia, lecz zanim to nastąpi, zostanie wyświetlona stosowna informacja o tym fakcie w panelu administracyjnym sklepu, 30 dni przed wyłączeniem tej funkcjonalności.
Firmy kurierskie
Wtyczka Punkty Odbioru WooCommerce umożliwia wyświetlenie punktów odbioru następujących firm kurierskich:
- InPost – Paczkomaty®, PaczkoPunkty;
- wysyłka w Polsce,
- Orlen Paczka – m.in Stacja paliw ORLEN, Kiosk/Salonik RUCH;
- wysyłka w Polsce,
- DHL – DHL Parcelshop (m.in. Żabka, Inmedio, abc, Kaufland);
- wysyłka w Polsce i za granicą,
- DPD – DPD Pickup (m.in. placówki partnerskie, automaty paczkowe);
- wysyłka w Polsce i za granicą,
- UPS – UPS Access Points (m.in epaka.pl, Odido, Delikatesy Centrum);
- wysyłka w Polsce i za granicą,
- Poczta Polska – m.in. placówki i automaty paczkowe, Żabka, Biedronka, abc, Orlen;
- wysyłka w Polsce,
- FedEx – FedEx Direct2Retail;
- wysyłka w Polsce,
- GLS – m.in. Stacja Shell, Auchan, Lewiatan;
- wysyłka w Polsce i za granicą (PL, DE, DK, BE, AT).
Konfiguracja
Po zainstalowaniu i aktywowaniu wtyczki Punkty Odbioru WooCommerce w ustawieniach wysyłki WooCommerce (WooCommerce → Ustawienia → Wysyłka) powinien pojawić się dodatkowy odnośnik:
Po jego kliknięciu nastąpi przekierowanie do ekranu konfiguracyjnego ustawień głównych wtyczki Punkty Odbioru WooCommerce:
Punkty Odbioru – Ustawienia główne
Ustawienia Punktów Odbioru
Miejsce wyświetlania* – pole wymagane. Punkty odbioru mogą być wyświetlone w różnych miejscach na stronie zamówienia. Wybierz z rozwijalnej listy miejsce, gdzie punkty odbioru mają być wyświetlone.
- Wyświetl punkty odbioru w ramach metody wysyłki – punkty odbioru zostaną wyświetlone bezpośrednio pod metodą wysyłki, dla których zostały włączone punkty odbioru.
- Wyświetl punkty odbioru pod metodami wysyłki – po wyborze metody wysyłki z włączonymi punktami odbioru, punkty zostaną wyświetlone pod wszystkimi metodami wysyłki.
- Utwórz nową sekcję z punktami odbioru pod podsumowaniem zamówienia – po wyborze metody wysyłki z włączonymi punktami odbioru, punkty zostaną wyświetlone w nowej sekcji pod podsumowaniem zamówienia.
Sposób wyświetlania* – pole wymagane. Punkty odbioru mogą być wyświetlone w różny sposób na stronie zamówienia. Wybierz z rozwijalnej listy sposób, w jaki punkty odbioru mają być wyświetlone.
- Lista najbliższych punktów odbioru – zostanie wyświetlona tylko lista najbliższych punktów odbioru.
- Lista najbliższych punktów odbioru + podgląd minimapy – zostanie wyświetlona lista najbliższych punktów odbioru i minimapa umożliwiająca podgląd wybranego punktu z listy.
- Lista najbliższych punktów odbioru + podgląd minimapy + mapa pop-up – zostanie wyświetlona lista najbliższych punktów odbioru, minimapa umożliwiająca podgląd wybranego punktu i przycisk Wybierz z mapy. Po kliknięciu w przycisk, zostanie wyświetlony pop-up z możliwością wyboru punktu z mapy.
- Mapa pop-up – zostanie wyświetlony przycisk Wybierz z mapy. Po kliknięciu w przycisk, zostanie wyświetlony pop-up z możliwością wyboru punktu z mapy.
Liczba wyświetlanych punktów odbioru* – jeśli w Sposobie wyświetlania zdecydujesz się na wybór zawierający Listę najbliższych punktów odbioru, to dodatkowo, wymagane jest ustalenie liczby wyświetlanych punktów odbioru.
Dodawanie punktów odbioru do metody wysyłki
Z wykorzystaniem wtyczki Punkty Odbioru WooCommerce, możesz dodać punkty do metod wysyłki:
- Płaska stawka
- Darmowa dostawa
- Flexible Shipping
Po zainstalowaniu i aktywowaniu wtyczki Punkty Odbioru WooCommerce, w ustawieniach pojedynczej metod wysyłki (WooCommerce → Ustawienia → Wysyłka → Strefy wysyłki → Metody wysyłki) powinny pojawić się dodatkowe ustawienia punktów odbioru:
Metoda wysyłki – Ustawienia punktów odbioru
Włącz punkty odbioru – włączenie tej opcji pozwoli na wyświetlenie punktów odbioru wybranych firm kurierskich na stronie zamówienia. Sposób i miejsce wyświetlania punktów może zostać zdefiniowany w ustawieniach głównych wtyczki Punkty Odbioru WooCommerce.
Pokaż punkty odbioru wybranych firm kurierskich – pole wielokrotnego wyboru. Wybierz firmy kurierskie, których punkty odbioru chcesz wyświetlić w ramach tej metody wysyłki.
Zapis wybranego punktu odbioru w zamówieniu
Po złożeniu przez klienta zamówienia i wyborze przez niego metody wysyłki z włączoną opcją punktów odbioru, na stronie zamówienia zostanie zapisany wybór punktu i jego szczegóły.
Przesyłanie danych do zewnętrznych integracji wysyłkowych
Wtyczka umożliwia pobieranie danych związanych z wybranymi punktami odbioru i wysyłanie ich do zewnętrznych integracji wysyłkowych takich jak Baselinker czy ShipStation.
Opcje dla zaawansowanych użytkowników
Filtry dostępne we wtyczce Punkty Odbioru WooCommerce
flexible-shipping/pickup-points/section-title
– Umożliwiający na modyfikację / usunięcie tytułu sekcji wyboru punktów odbioru.flexible-shipping/pickup-points/supported-shipping-methods
– Za pomocą którego można aktywować punkty odbioru dla innych metod wysyłki niż wspierane. (Na przykład metody wysyłki dodawane za pomocą zewnętrznej wtyczki.)