WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Freshmail – WooCommerce

Instalacja

Instrukcja instalacji →

Aktywacja Subskrypcji

Aktywacja subskrypcji →

Konfiguracja listy we FreshMailu

Skoro kupiłeś wtyczkę do integracji WooCommerce z FreshMailem zakładamy, że masz już skonfigurowaną listę odbiorców i oczywiście założone konto we FreshMailu.

Dowiedz się więcej o konfiguracji listy odbiorców z dokumentacji FreshMaila.

Jeśli nie masz jeszcze konta FreshMail, załóż je tutaj →

Konfiguracja w panelu WooCommerce

Przejdź do zakładki WooCommerce → Ustawienia → Integracja → FreshMail.

Wymagane dane z konta FreshMail

freshmail-woocommerce-ustawienia-listy

Aby uzyskać te dane zaloguj się do swojego konta we FreshMailu. Na potrzeby tej instrukcji zakładamy, że korzystasz z FreshMaila w wersji 5.0. Uzupełnienie tych danych jest niezbędne do poprawnego działania wtyczki!

Klucz API i API sekret

Przejdź do zakładki Ustawienia → Wtyczki i API. Skopiuj odpowiednie dane do ustawień wtyczki.

Klucz API listy

Przejdź do zakładki Odbiorcy i wybierz listę, którą chcesz zintegrować z WooCommerce. Po wybraniu listy przejdź do zakładki Parametry, skopiuj klucz API listy do ustawień wtyczki.

Pole imię

Pole imię możesz uzupełnić opcjonalnie. Jeśli w swojej liście stworzyłeś dodatkowe pole oprócz adresu e-mail możesz dodać nazwę tego pola tutaj. Jeśli pole jest dodane to wtyczka będzie jednocześnie zapisywać imię klienta do listy mailingowej. Jeśli utworzyłeś pole “Imię” to jego nazwa we FreshMailu to $$imie$$. Do ustawień wtyczki wpisz nazwę bez znaków dolara, czyli samo imie.

Pole numer telefonu

Kolejne opcjonalne pole. Jeśli stworzyłeś dodatkowe pole oprócz adresu e-mail możesz dodać jego nazwę tego pola tutaj. Jeśli z niego skorzystasz, to wtyczka będzie jednocześnie zapisywać imię klienta do listy mailingowej. Jeśli utworzyłeś pole “Telefon” to jego nazwa we FreshMailu to $$telefon$$. Do ustawień wtyczki wpisz nazwę bez znaków dolara, czyli samo telefon.

Przeczytaj więcej o polach dodatkowych w dokumentacji FreshMaila.

Ustawienia zapisywania na listę

Zapisuj do listy

Wybierz czy użytkownik ma być zapisywany do listy od razu po złożeniu zamówienia czy dopiero po realizacji zamówienia (zmiana statusu zamówienia na zakończone).

Zapisuj do listy głównej

Zaznacz, jeśli chcesz aby klient zawsze był zapisywany do listy głównej. To ustawienie będzie miało zastosowanie, jeśli dodasz oddzielne listy dla wybranych produktów.

Zgoda użytkownika

Wybierz czy użytkownik ma być zapisywany do listy automatycznie (nie zalecamy tego rozwiązania, szanuj swoich klientów i zapisuj ich do listy tylko po ich zgodzie) lub po zaznaczeniu zgody na zapisanie się do newslettera.

Jeśli wybierzesz opcję z zaznaczeniem zgody, do strony z podsumowaniem zamówienia zostanie dodany checkbox potwierdzający chęć zapisania się do newslettera (wg. ustawienia Położenie checkboksa):

freshmail-checkbox

Domyślny status subskrybenta

Wybierz status subskrybenta który zostanie zastosowany przy dodawaniu adresu e-mail do listy odbiorców:

  • Aktywny – Subskrybent aktywny do którego mogą być wysyłane kampanie
  • Do aktywacji – Subskrybent który musi kliknąć link akceptacyjny w mailu potwierdzającym jego dodanie do listy

Tekst przy checkboksie i Opis pod checkboksem

Ustaw tekst wyświetlany przy checkboksie. Możesz również ustawić dodatkowy opis dla checkboksa, który będzie wyświetlany pod nim.

Położenie checkboxa

Wybierz położenie checkboksa dla zgody użytkownika:

  • Pod sekcją “szczegóły płatności”,
  • Nad przyciskiem “kupuję i płacę”,
  • Pod przyciskiem “kupuję i płacę”.

Informacja dla admina

Zaznacz, jeśli chcesz aby informacja o zapisie klienta była widoczna w edycji zamówienia.

Ustawienia zapisywania na listę produktu

Przejdź do listy produktów i dla wybranego produktu do jego edycji. W boksie Dane produktu przejdź do zakładki Zaawansowane.

W pozycji Klucz listy FreshMail podaj klucz listy do której będzie zapisany klient, jeśli zakupi wybrany produkt.

Ustawienia listy dla produktu
Ustawienia listy dla produktu

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.