WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Niekompatybilne wersje wtyczek

Co zrobić, gdy pojawi się komunikat?

Wykonaj następujące kroki.

  1. Przejdź do zakładki Wtyczki i sprawdź, czy darmowa wersja wtyczki jest aktualna. Zaktualizuj ją w razie potrzeby.
  2. Zaloguj się na swoje konto wpdesk.pl.
  3. Przejdź do zakładki Pliki do pobrania i pobierz najnowszą wersję PRO wtyczki.
  4. Wróć do panelu WP i usuń poprzednią wersję PRO.
  5. Zainstaluj pobraną wersję PRO (ustawienia wtyczki zostaną zachowane).
  6. Aktywuj wtyczkę PRO i sprawdź, czy komunikat zniknął.

Kiedy pojawia się komunikat o niekompatybilności wtyczek?

Po aktualizacji wtyczki pojawił się komunikat o niekompatybilności wtyczek? To informacja, której nie powinno się ignorować, gdyż niektóre funkcje rozszerzonej wersji wtyczki mogą być już niedostępne. Wyświetlenie takiego komunikatu to ostateczność, której się podejmujemy, ale warto wiedzieć, kiedy może się pojawić.

Dzieje się to w momencie, gdy jedna ze wtyczek jest zaktualizowana do najnowszej wersji, a druga nie. Komunikat zostanie wyświetlony w momencie gdy do wtyczki wprowadzimy nowe funkcjonalności, które mogą powodować dalsze komplikacje w używaniu wtyczki, albo może powodować błędy po dokonaniu zmian za jej pomocą.

Dlaczego pojawia się komunikat o niekompatybilności wtyczek?

Staramy się, aby nasze produkty były cały czas rozwijane i odpowiadały na wszelakie potrzeby, które są nam zgłaszane. Świadczą o tym bardzo długie changelogi, które zawierają opisy tego, co w konkretnej wersji się zmieniło.

Jednym z głównych kryteriów, jakim kierujemy się podczas wdrażania zmian w naszych wtyczkach, jest kompatybilność wsteczna. Oznacza to, że każda zmiana jest planowana, wdrażana oraz sprawdzana pod kątem poprawnego działania z poprzednimi wersjami wtyczek.

Wspieramy kompatybilność dla wszystkich wersji naszych wtyczek oraz do 3 ostatnich wersji WooCommerce i WordPressa. Taka polityka prowadzi do tego, że nasze wtyczki cały czas zachowują pełną kompatybilność pomiędzy sobą i można cieszyć się aktualizacjami, które są jednym z elementów subskrypcji.

Niestety niektóre z potrzeb, które są do nas zgłaszane przez klientów, nie są możliwe do wprowadzenia z zachowaniem kompatybilności wstecznej. Ich wdrożenie może opierać się np. o zmiany oparte na implementacji nowszej wersji biblioteki, która nie jest dalej rozwijana.

Rodzaje komunikatów o niekompatybilności wtyczek

Istnieją dwa rodzaje komunikatów, które mogą w takim przypadku wystąpić:

Zaktualizuj obie wtyczki do najnowszych wersji, aby móc bez problemów korzystać ze wszystkich funkcjonalności. Obecnie funkcjonowanie wtyczek jest ograniczone i obarczone ryzykiem. Obie wersje wtyczek są przez nas stale ulepszane i tylko aktualizowanie obu wtyczek jednocześnie gwarantuje ich prawidłowe działanie.

Przy niekompatybilności na tym poziomie, w Twoim panelu administracyjnym pojawi się jedynie komunikat z informacją, że wtyczka może powodować błędy. Jej używanie jest bardzo ryzykowne, gdyż pewne elementy mogą nie działać, a zapisanie ustawień może je uszkodzić. Zalecana jest natychmiastowa aktualizacja.

Zaktualizuj obie wtyczki do najnowszych wersji, aby móc korzystać z funkcjonalności wtyczki Flexible Checkout Fields PRO, która została wyłączona z powodu niekompatybilności. Obie wersje wtyczek są przez nas stale ulepszane i tylko aktualizowanie obu wtyczek jednocześnie gwarantuje ich prawidłowe działanie.

Przy niekompatybilności na tym poziomie, dalsze korzystanie ze wtyczki nie będzie możliwe. Jest to spowodowane zmianami we wtyczkach, które mogą powodować konflikty z innymi wtyczkami lub z WordPress’em. Dalsze używanie wtyczki nie jest możliwe, gdyż wyłączyliśmy funkcje dostępne w wersji PRO, aby nie spowodować poważnego błędu w witrynie oraz przerwania działania sklepu.

Co zrobić, aby komunikat o niekompatybilności zniknął?

Aby komunikat o niekompatybilności został ukryty, należy zaktualizować obie wtyczki do najnowszych wersji. Informacje o tym, jak zaktualizować wtyczki znajdziesz w poradniku Jak zaktualizować wtyczkę WP Desk?

W przypadku, gdy nie posiadasz aktywnej subskrypcji i nie jesteś w stanie zaktualizować wtyczki PRO do najnowszej wersji, należy zrobić downgrade darmowej wtyczki. Nie sugerujemy tego rozwiązania, ponieważ w aktualizacjach, które publikujemy, zawarte są często poprawki. Mają one wpływ na bezpieczeństwo oraz poprawną współpracę naszych wtyczek z najnowszymi wersjami WordPress, oraz WooCommerce. Jeżeli jednak chcesz dokonać downgrade’u na własną odpowiedzialność, możesz skorzystać z poradnika Jak wykonać downgrade wtyczki? umieszczonego na naszym blogu.

Automatyczne aktualizacje

W przypadku włączonych aktualizacji automatycznych istnieje możliwość, że tylko wtyczka w darmowej wersji zostanie zaktualizowana automatycznie. W takim przypadku, gdy wtyczka w wersji PRO nie zostanie zaktualizowana oraz straci kompatybilność z podstawową wersją, jej funkcjonalności zostaną wyłączone. Jeżeli takie zdarzenie będzie miało miejsce, zostanie wysłany do administratora mail z informacją, że należy dokonać aktualizacji wtyczki PRO. Dzięki temu będzie możliwa szybka reakcja w celu przywrócenia funkcjonalności.