Instalacja
Ważne informacje
- Korzystanie z wtyczki wymaga posiadania konta w systemie eNadawcy:
- Niektóre przesyłki wymagają posiadania konta biznesowego, które z kolei wymaga podpisania umowy z Pocztą Polską.
- Włączenie trybu testowego wymaga założenia oddzielnego konta testowego eNadawcy.
- Od wersji 1.2 do działania wtyczki jest niezbędna instalacja bezpłatnej wtyczki Flexible Shipping. Dowiedz się więcej →
Ustawienie główne
Przejdź do menu WooCommerce → Ustawienia → Wysyłka → eNadawca.
Logowanie

Użytkownik i hasło – wpisz dane logowanie do systemu eNadawcy.
Hasło przypomnienie – eNadawca wymaga zmiany hasła dostępowego co 30 dni. Zaznacz tę opcję, jeśli chcesz, żeby w panelu pojawiła się informacja o zbliżającym się wygaśnięciu hasła.
Tryb testowy – zaznacz aby włączyć tryb testowy i przetestować działanie wtyczki.
Użytkownik i hasło (tryb testowy) – wpisz dane logowania do serwisu testowego eNadawcy. Serwis testowy dostępny jest pod adresem https://en-testwebapi.poczta-polska.pl/.
Status połączenia – jeśli dane logowania są poprawne zobaczysz komunikat Poprawne połączenie z eNadawcą. Gdyby dane były nie poprawne pojawi się komunikat Brak połączenia z eNadawcą, sprawdź czy wpisałeś prawidłowe dane dla wybranego trybu (produkcyjnego lub testowego).
Ustawienia zbioru eNadawcy

Zbiór – wpisz nazwę zbioru, który będzie używany do przesyłek. Nazwa zbioru pozwoli ci łatwo rozpoznać sklep w systemie eNadawcy. Wpisanie unikalnej nazwy jest bardzo pomocne zwłaszcza, gdy masz kilka sklepów korzystających z integracji z eNadawcą. Domyślnie wpisany jest tutaj adres URL sklepu.
Aktywna karta – jeśli nie posiadasz podpisanej umowy z Pocztą Polską i korzystasz z konta indywidualnego konieczne będzie wybranie aktywnej karty. Aktywna karta to zbiór punktów nadania wg. lokalizacji.
Domyślny urząd nadania – wybierz domyślny urząd nadania (możesz zmienić wybór za każdym razem podczas nadawania zbioru). Wykorzystaj wybór urzędu nadania do przeszukiwania aktywnych kart.
Generowanie przesyłek – automatyzacja nadawania
Nowość Integracja z eNadawcą Poczty Polskiej umożliwia całkowicie automatyczne nadawanie przesyłek na podstawie statusu zamówienia lub ręczne nadawanie wielu przesyłek z listy zamówień WooCommerce.

Sposób generowania – domyślnie przesyłki możesz nadawać ręcznie w edycji zamówienia lub masowo na liście zamówień. Aby nadawać przesyłki automatycznie wybierz opcję Automatycznie i ustaw dodatkowe opcje.
Status zamówienia – jeśli wybrałeś automatyczny sposób generowania przesyłek wybierz dla jakiego statusu zamówienia przesyłki będą generowane.
Zrealizuj zamówienia – możesz ustawić automatyczna zmianę statusu zamówienia na Zrealizowane po nadaniu przesyłki.
Etykiety – ustawienia generowania

Nowość Drukowanie – jeśli posiadasz wtyczkę Flexible Printing, możesz włączyć automatyczne drukowanie wygenerowanych etykiet lub zapisywanie na dysku.
Metody wysyłki
Wtyczka eNadawca jest zintegrowana z naszą wtyczką Flexible Shipping. Integrację z eNadawcą można dodać do każdej metody wysyłki stworzonej za pomocą wtyczki Flexible Shipping. Sprawdź jak tworzyć nowe metody wysyłki →

Przy tworzeniu metody wysyłki możesz dodatkowo włączyć integrację z eNadawcą:
eNadawca – zaznacz, aby włączyć integrację z eNadawcą dla tej metody wysyłki.
Usługa Poczty Polskiej – wybierz usługę Poczty Polskiej, która będzie domyślnie wybrana dla danego zamówienia.
Odbiór w punkcie – jeśli dana usługa Poczty Polskiej ma możliwość odbioru w punkcie, możesz ją aktywować. W formularzu zamówienia pojawi się opcja Odbiór w punkcie oraz możliwość wyszukania punktu z listy lub mapy.

Nowość Wybierz punkt na mapie – opcja dostępna w formularzu zamówienia po wybraniu usługi odbioru w punkcie. Po kliknięciu w link zostanie wyświetlona mapa z wyszukiwarką punktów Poczty Polskiej. Dla włączonej opcji za pobraniem zostaną wyświetlone tylko punkty obsługujące taką metodę płatności.

Nowość Atrybuty usługi – w zależności od wybranej usługi możesz ustawić wybrane atrybuty na stałe. Dzięki takiej konfiguracji w edycji zamówienia wystarczy tylko nadać paczkę bez dodatkowej konfiguracji. Możliwe do ustawienia parametry:
- Kategoria: Priorytet, Ekonomiczny
- Serwis (dla Usługi paczkowej): Paczka 24, Paczka 48, Paczka Ekstra 24
- Gabaryt
- Opakowanie
- Pobranie
- Ubezpieczenie
Nadawanie – Tworzenie przesyłki i generowanie nalepki
Nadawanie pojedynczych przesyłek
Po złożeniu zamówienia przez klienta i wyborze wysyłki zintegrowanej z eNadawcą do strony zamówienia zostanie dodany boks z opcjami przesyłki.

Jeśli przesyłka nie wymaga dodatkowej konfiguracji parametrów, kliknij przycisk Zapisz. W tym momencie zostanie wygenerowany numer nadania. Nie jest to jeszcze równoznaczne ze stworzeniem przesyłki, w tym momencie tworzy się bufor z przesyłkami, który należy w kolejnym kroku przekazać do systemu eNadawcy (opis poniżej).
Po wygenerowaniu numeru nadania możesz pobrać etykietę wysyłkową dla tej przesyłki oraz od tego momentu pojawi się przycisk umożliwiający śledzenie przesyłki.
Powtórz te kroki dla każdego zamówienia, które chcesz nadać za pomocą systemu eNadawcy. Zostaną one dodane do buforu i będą oczekiwać na przekazanie do Poczty Polskiej. Na tym etapie przesyłkami możesz już zarządzać z panelu eNadawcy.
Nadawanie wielu przesyłek
Nowość Integracja z eNadawcą umożliwia ręczne nadawanie wielu przesyłek z listy zamówień WooCommerce.
Aby nadać przesyłki dla wielu zamówień wybierz je na liście zamówień WooCommerce, a następnie z Masowe działania wybierz opcję Nadaj przesyłki i kliknij przycisk Zastosuj.
Więcej na temat zarządzania wysyłką na liście zamówień WooCommerce przeczytasz w instrukcji zarządzania wysyłką →
Automatyczne nadawanie przesyłek
Nowość Integracja z eNadawcą umożliwia całkowicie automatyczne nadawanie przesyłek na podstawie statusu zamówienia.
Jak włączyć automatyczne nadawanie przesyłek przeczytasz w sekcji Generowanie przesyłek – automatyzacja nadawania
Edycja przesyłki
W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przesyłki, a nawet zmienić typ usługi. Jeśli przesyłka była już nadana zostanie utworzona nowa ale pamiętaj aby usunąć poprzednią z buforu eNadawcy.
Możesz ustawić dodatkowe atrybuty dla przesyłki np. Ostrożnie.
Rachunek dla pobrania – jeśli wybrałeś pobranie dla przesyłki, kwota zostanie pobrana z wartości zamówienia. Domyślnie zostanie wybrany główny rachunek skonfigurowany w WooCommerce.
Masa – jeśli produkty mają ustawioną wagę to do pola Masa [kg] zostanie pobrana łączna waga zamówienia.
Przekazanie przesyłek do Poczty Polskiej
Kolejnym krokiem jest przekazanie przesyłek do wybranej placówki. Przejdź do menu WooCommerce → Poczta Polska.

Znajdziesz tutaj wszystkie przesyłki utworzone w buforze. Nadanie przesyłek jest równoznaczne z zamknięciem buforu i przekazaniem danych do wybranej placówki.
Data nadania – wybierz datę nadania przesyłek.
Urząd nadania – wybierz urząd nadania, wybrany urząd zostanie zapisany jako domyślny.
Nadaj wszystkie przesyłki – kliknij, aby nadać wszystkie przesyłki z listy do wybranej placówki.
Wydruk nalepek – kliknij, aby pobrać wszystkie nalepki w pliku PDF.