Ważne informacje
- Wtyczka wymaga co najmniej 128MB pamięci dla procesów PHP. Sprawdź jak zmienić limit pamięci dla WordPressa i skryptów PHP.
- Wtyczka wymaga obsługi biblioteki cURL na serwerze oraz wywoływanie wp-cron.php (najlepiej co minutę). Przeczytaj więcej o procesach cron.
- Serwer z PHP 7.4 o dużej pamięci dla skryptu, co najmniej 256MB.
- Serwer bez limitu czasu wykonywania skryptów tzw. max_execution_time.
- Serwer bez parametru ograniczenia czasu wykonywania skryptu po stronie serwera http (apache, nginx).
- Włączona opcja allow_url_fopen oraz rozszerzenie fileinfo.
- Serwer z dużym transferem oraz dyskiem SSD.
Instalacja
Wtyczkę zainstalujesz w taki sam sposób jak inne wtyczki WP Desk. Pomoże Ci w tym nasza Instrukcja instalacji →
Ustawienia główne
Rozpocznij korzystanie z wtyczki od jej konfiguracji w zakładce Dropshipping XML → Ustawienia.
Produktów w jednej partii - Import produktów z pliku CSV/XML do sklepu WooCommerce odbywa się partiami. Proces jest podzielony na etapy, aby uniknąć problemów z wydajnością. Cały plik jest dzielony na części, importowane po kolei. Domyślna wartość to 30, co oznacza że jednorazowo podczas jednego etapu przetwarzanych jest 30 pozycji.
Jeśli w twoim sklepie występują problemy z wydajnością, zmniejsz tę wartość. Jeśli twój serwer jest dobrze zoptymalizowany i chciałbyś zwiększyć szybkość importu, możesz podwyższyć wartość w tym polu.
Manager importu
Przejdź do zakładki Dropshipping XML → Manager importu.

W tym miejscu znajdziesz wszystkie pliki, które zostały zaimportowane do Twojego sklepu.
Opis kolumn:
ID - Adres URL importowanego pliku. Po najechaniu na ID pliku, pojawi się możliwość przejścia do ustawień mapowania, synchronizacji oraz usunięcia pliku.
Harmonogram cron - terminy automatycznego importu (synchronizacji) pliku.
Akcje: Start importu - uruchom ręcznie synchronizację pliku.
Utworzone - Data i godzina dodania pliku do listy
Masowe działania
Z listy masowych działań masz możliwość usunięcia wielu plików na raz. Aby to wykonać, zaznacz na liście pliki do usunięcia i wybierz opcję Usuń.
Import
Przejdź do zakładki Dropshipping XML → Import.
Przeprowadzisz tutaj proces importu i synchronizacji (cyklicznego importu produktów) na podstawie pliku hurtowni z którego pobierane będą informacje o produktach.
Krok 1 Import pliku

Uzupełnij adres URL do pliku XML lub CSV, który chcesz zaimportować i kliknij Import pliku.
Po kliknięciu przycisku, wtyczka zwaliduje poprawność adresu URL pliku i pobierze go. Przejdź do kolejnego kroku, klikając przycisk Następny krok.
Krok 2 Podgląd pliku
CSV
Jeśli twój plik jest w formacie CSV, zostanie on zaprezentowany w formie tabelki zawierającej wszystkie informacje o produktach. Twoim zadaniem jest upewnienie się, że wszystkie wartości z pliku są prezentowane prawidłowo. Masz możliwość przeglądania kolejnych pozycji pliku przy pomocy strzałek w prawo i lewo.

Wtyczka automatycznie rozpoznaje separator użyty w pliku CSV. Jeśli podgląd pliku CSV nie jest prezentowany prawidłowo, wprowadź prawidłowy znak separatora do pola Ustaw separator i kliknij przycisk Zastosuj.
XML
Po zaimportowaniu pliku XML, masz możliwość wyboru gałęzi produktowej w strukturze XML. Wybierz tę, która zawiera wszystkie informacje o produkcie.

Wtyczka automatycznie wytypuje gałąź, która z największym prawdopodobieństwem zawiera dane produktowe. Przejrzyj poszczególne pozycje aby upewnić się, że typ jest poprawny. Masz możliwość przechodzenia pomiędzy kolejnymi pozycjami za pomocą strzałek. Możesz też wprowadzić numer pozycji, którą chcesz przejrzeć.
Jak sprawdzić czy wybrana gałąź jest prawidłowa?
- po wyborze gałęzi, na ekranie podglądu powinieneś widzieć wyszczególnione wszystkie parametry produktu, takie jak nazwa, cena, zdjęcia, atrybuty, opis, itd.
- liczba wystąpień wybranej gałęzi, wyświetlona na ekranie, powinna odpowiadać liczbie pozycji (produktów) w importowanym pliku,
- jeśli nie masz pewności, przejrzyj również surowy plik w poszukiwaniu powtarzającego się wzorca i porównaj go z wybranym we wtyczce.
Po wyborze odpowiedniej gałęzi do importu, przejdź do następnego kroku.
Krok 3 Mapowanie pól
Na tym ekranie możesz zmapować pola produktu WooCommerce z atrybutami z pliku XML lub nazwami kolumn w pliku CSV. Możesz to zrobić za pomocą przeciągnięcia znacznika z podglądu pliku do odpowiedniego pola produktu:

Zmapuj parametry z pliku z polami danych produktu WooCommerce:
Nazwa produktu
W tym miejscu wprowadź wzorzec, według którego będą tworzone i identyfikowane produkty w sklepie WooCommerce. Najlepiej wykorzystaj w tym miejscu tag odpowiadający za tytuł produktu w pliku. W tytule możesz zawrzeć też np. atrybuty. Jeśli chcesz, możesz dodać własny przedrostek lub przyrostek.
Opis produktu
Wypełnij opis produktu. Aby zachować elastyczność, możesz korzystać z dowolnej liczby tagów pochodzących z pliku. Dzięki temu w opisie produktu zostaną zapisane wszystkie parametry, które chcesz tam umieścić. Możesz dodać dowolny tekst, własne dekoracje i adnotacje.
Mapowanie pól produktów
Ekran mapowania przypomina standardowy ekran ustawień produktu WooCommerce:
Typ produktu
Wybierz czy importowane produktu mają być tworzone jako:
- Produkt prosty
Zaznacz checkbox Wirtualny, jeśli chcesz żeby produkt były tworzone jako wirtualne. W takim przypadku ustawienia wysyłki zostaną ukryte.
Główne
Cena - jeśli chcesz, aby cena w sklepie bazowała na cenie podanej w pliku z którego importujesz produkty, przeciągnij tag odpowiadający za cenę z metaboksa po prawej stronie do pola z ceną. Możesz też wprowadzić stałą wartość
Masz możliwość modyfikacji ceny w locie o stałą wartość lub konkretny procent:
- Dodaj wartość procentową - cena produktu w sklepie zostanie zwiększona o wartość procentową, którą podasz w kolejnym polu. Przykład: jeśli chcesz, żeby cena w sklepie WooCommerce była o 20% wyższa względem ceny w pliku, wybierz tę opcję, a w kolejnym polu wprowadź liczbę 20.
- Dodaj stałą wartość - cena produktu w sklepie zostanie zwiększona o stałą wartość, którą podasz w kolejnym polu. Przykład: jeśli chcesz, żeby cena w sklepie WooCommerce była o 10 zł wyższa względem ceny w pliku, wybierz tę opcję, a w kolejnym polu wprowadź liczbę 10.
Cena promocyjna - jeśli chcesz, aby produkt był w promocji, wprowadź promocyjną cenę w tym polu.
Status podatku - opcjonalnie włącz lub wyłącz podatki dla produktu. Pozostaw bez zmian aby użyć ustawień sklepu. Możesz też opodatkować tylko koszty wysyłki (Tylko wysyłka)
Klasa podatkowa - opcjonalnie wybierz klasę podatkową dla produktu. Pozostaw domyślną wartość, aby użyć ustawień sklepu.
Magazyn
SKU - wprowadź tutaj unikalny identyfikator produktu w twoim sklepie. Warto w tym miejscu wprowadzić kod używany w pliku przez producenta lub hurtownię. Dzięki temu będzie można w kolejnym kroku użyć tego pola do identyfikacji produktu. Pole SKU nie jest prezentowane kupującym w sklepie.
Zarządzać stanem magazynowym? - Po włączeniu zarządzania stanem magazynowym możesz skonfigurować:
Stan magazynowy - jeśli chcesz aby stan magazynowy produktu był synchronizowany z plikiem, wprowadź (przeciągnij i upuść) w tym miejscu wartość z pliku.
Po kliknięciu na listę wyboru w pozycji Pozwalać na zamówienia oczekujące otrzymasz następujące opcje:
- Nie pozwalaj - wybierz, jeśli nie chcesz dać możliwości zamawiania przy zerowym stanie magazynowym
- Pozwalaj, ale poinformuj klienta - wybierz, jeśli chcesz dać taką możliwość, ale w sklepie ma wyświetlić się stosowna informacja.
- Pozwalaj - wybierz, jeśli przy zerowym stanie magazynowym sprzedaż od strony widoku produktu w sklepie ma wyglądać tak samo jak przy stanie dodatnim.
Próg niskiego stanu magazynowego - stan magazynowy przy którym otrzymasz powiadomienie.
Sprzedawaj pojedynczo - Wybierz tę opcję, jeśli chcesz aby kupujący mogli dodać do koszyka tylko jedną sztukę produktu.
Wysyłka
Waga, wymiary - przeciągnij i upuść tagi z pliku, odpowiadające za te informacje o produktach. Są one przydatne dla kupujących, a także pomocne przy obliczaniu kosztu wysyłki.
Klasa wysyłkowa - wybierz klasę wysyłkową produktu. Przydatne gdy importujesz produkty o bardzo dużych lub bardzo małych gabarytach. Dzięki klasie wysyłkowej możesz lepiej wyceniać koszt wysyłki.
Wyłącz synchronizację klasy wysyłkowej - zaznacz, jeśli chcesz, aby kolejne importy nie nadpisywały klasy wysyłkowej, nawet jeśli zmodyfikujesz ją ręcznie w edycji produktu.
Atrybuty
W sekcji Atrybuty masz możliwość zdefiniowania atrybutów produktu, które zostaną dodane podczas importu.
Lista atrybutów jest podzielona na dwie części: Nazwa i wartość
Nazwa - podaj nazwę atrybutu. Możesz wprowadzić ją ręcznie lub użyć tagu pochodzącego z podglądu pliku.
Wartość - wprowadź wartość atrybutu, który zostanie dodany do produktów. Aby wartości były dynamicznie pobierane z pliku, umieść w tym polu tag pochodzący z pliku z produktami.
Dodawaj kolejne atrybuty za pomocą przycisku Dodaj +. Zdefiniuj każdy atrybut, który chcesz zapisać przy produkcie w sklepie WooCommerce. Istniejące pozycje możesz usuwać za pomocą przycisku Usuń.
Krótki opis produktu
Wypełnij krótki opis produktu, jeśli używasz go w swoim sklepie. Masz pełną dowolność, tak jak w przypadku opisu głównego.
Mapowanie obrazków
Wtyczka automatycznie pobiera do sklepu obrazki ze wskazanych lokalizacji. Obrazki są pobierane do Biblioteki mediów WordPressa i dodawane do galerii produktu. Pierwszy obrazek jest ustawiany jako Główny obrazek produktu.
Aby poprawnie zmapować wszystkie obrazki powiązane z produktami, wskaż w polu mapowania wszystkie gałęzie znaczników, które do nich prowadzą. Kolejne tagi muszą być rozdzielone ustawionym znakiem oddzielającym (separatorem).
Przykład dodania tagów pochodzących z pliku XML dla Ceneo:
{//o/imgs/main},{//o/imgs/i[1]/@url},{//o/imgs/i[2]/@url}
Separator - ustaw znak oddzielający, którym odseparujesz od siebie kolejne tagi umieszczone w polu.
Skanuj tagi < img > i importuj obrazki - zaznacz tę opcję, jeśli w importowanym pliku są zawarte obrazki w formacie HTML. Wtyczka automatycznie pobierze z tagów HTML URL-e obrazków. Jeśli wewnątrz tagów podanych w polu znajdują się ścieżki sformułowane w ten sposób:< img src="URL" >, to wtyczka pobierze ich URL-e.
Warianty produktów
Produkty wariantowe mają taką samą nazwę - zaznacz tę opcję jeśli warianty z pliku będą identyfikowane przez wtyczkę na podstawie nazwy produktu.
Produkty wariantowe mają taki sam numer SKU - Zaznacz tę opcję jeśli produkty wariantowe korzystają z numeru SKU produktu głównego. Numer SKU produktu zostanie wtedy pobrany do pola SKU w ustawieniach produktu głównego WooCommerce.
Produkty wariantowe i produkt główny mają różne identyfikatory - zaznacz tę opcję jeśli produkty wariantowe w pliku korzystają unikalnego identyfikatora.
Produkty wariantowe mają taki sam identyfikator - zaznacz tę opcję jeśli w pliku XML produkt główny posiada identyfikator "rodzica" dla identyfikatorów produktów wariantowych. Następnie wskaż ścieżkę XPath do obu identyfikatorów - produktu rodzica oraz produktu wariantowego.
Mapowanie kategorii
Wtyczka daje możliwość importu kategorii według poniższych opcji:
Ustaw jedną kategorię dla wszystkich importowanych produktów - zaimportuj produkty do jednej, wybranej kategorii w sklepie.
Mapuj kategorie - opcja pozwala na mapowanie kategorii z pliku z kategoriami w sklepie. W pliku muszą być zdefiniowane nazwy lub identyfikatory kategorii.
Importuj tylko produkty ze zmapowanych kategorii - zaznaczysz tę opcję, jeśli chcesz, aby wtyczka importowała produkty tylko z kategorii z identyfikatorami ustawionymi w maperze poniżej.
Pole identyfikatora kategorii - umieść w tym polu tag pochodzący z pliku, który odpowiada za nazwę lub identyfikator kategorii. Jeśli w pliku znajduje się kilka pól z kategoriami, a chcesz aby każde pole zostało zmapowane, umieść tutaj znaczniki oddzielone przecinkami.
Maper kategorii - znajduje się tutaj lista kategorii. Składnikami każdej pozycji na liście są dwa pola: Kategoria WooCommerce i Identyfikator kategorii z pliku.
Kategoria WooCommerce- wybierz z listy kategorię WooCommerce. Jeśli na liście brakuje interesującej cię kategorii, dodaj ją do listy kategorii WooCommerce
Identyfikator kategorii w pliku - wprowadź w tym polu identyfikator danej kategorii pochodzący z pliku, z którego dokonujesz importu, odpowiadający kategorii WooCommerce.
Dodaj kolejne kategorie na liście dla wszystkich kategorii istniejących w pliku. Dodawaj je za pomocą przycisku Dodaj. Istniejące pozycje możesz usuwać za pomocą przycisku Usuń.
Synchronizacja kategorii
Wyłącz synchronizację kategorii - zaznacz tę opcję, jeśli chcesz wyłączyć synchronizację kategorii dla wcześniej utworzonych produktów w czasie przyszłych importów pliku.
Jeśli opcja będzie zaznaczona, to w czasie kolejnych importów nie nastąpi zmiana kategorii produktu, jeśli:
- produktowi poprzednio zaimportowanemu dodasz lub ustawisz inną kategorię w WooCommerce,
- kategoria produktu w hurtowni zmieni się,
- zmienisz kategorię lub ustawienia mapowania kategorii dla importu.
Jeśli opcja będzie odznaczona, to zostanie pobrana ustawiona kategoria domyślna lub według mapowania kategorii z aktualnej wartości mapowanego pola z feedu przeznaczonego dla kategorii.
Krok 4 Opcje importu
Łącz produkty na podstawie - wybierz identyfikator produktu. Na jego podstawie wtyczka będzie synchronizować produkty z pliku z istniejącymi produktami w WooCommerce. Produkty będą identyfikowane według tego parametru. Jeśli wtyczka wykryje istniejący produkt o takim parametrze, zostanie on zaktualizowany. Jeśli w sklepie nie zostanie odnaleziony produkt o identycznej nazwie / SKU, zostanie utworzony nowy produkt.
Przy braku produktów w XML/CSV file - zdecyduj, co zrobić, gdy produkty nie zostaną znalezione w trakcie następnych importów pliku. Możesz wybrać z poniższych opcji:
- nie podejmuj działań - dla nieobecnych produktów nie będzie wykonane żadne działanie,
- zmień stan magazynowy produktów na 0 - to pozwoli na pozostawienie produktów w sklepie, ale ustawienie ich stanu magazynowego na 0,
- przenieś produkty do kosza - "brakujące" produkty, wcześniej zaimportowane z tego pliku, zostaną przeniesione do kosza.
Harmonogram cron - wybierz dni tygodnia oraz godziny, w których ma następować automatyczna synchronizacja plików. Jeśli nie wybierzesz żadnych opcji, proces nie będzie uruchamiany automatycznie w przyszłości.
Log importu
Jeśli uruchomisz proces importu ręcznie, na ekranie zostanie wyświetlony dziennik zdarzeń który pozwala monitorować przebieg procesu:
Jeśli pozostawisz otwartą kartę przeglądarki, import będzie przebiegał szybciej, ponieważ kolejne zadania będą wywoływane przez funkcje AJAX. Jeśli zamkniesz kartę przeglądarki, proces będzie kontynuowany w tle przy użyciu zadań wp-cron.
Informacje na ekranie:
Czas który upłynął - czas od rozpoczęcia procesu importu.
Postęp - wartość procentowa prezentująca jaka część procesu została już wykonana.
Utworzone - liczba produktów które zostały utworzone w sklepie WooCommerce podczas importu (w sklepie nie znaleziono produktów na podstawie wybranego identyfikatora, dlatego zostały one utworzone).
Zaktualizowane - liczba produktów które zostały zidentyfikowane na podstawie wybranego identyfikatora, dlatego zostały one zaktualizowane na podstawie pliku produktów.
Pominięte - liczba pozycji w pliku które zostały pominięte (nie informacje o nich nie zostały zapisane w sklepie). Ten komunikat pojawia się gdy w trakcie importu wystąpi błąd lub WooCommerce nie pozwala na dodawanie produktów. Informacja o przyczynie powinna być dostępna w okienku poniżej:
Logowanie importu - tutaj zapisywany jest dziennik zdarzeń. Wyjaśnienia komunikatów:
- Starting new import - rozpoczęcie importu z podanym indywidualnym identyfikatorem pliku,
- Downloading - rozpoczęcia pobierania pliku XML /CSV ze wskazanego URL-a,
- Downloading is finished - plik został prawidłowo zapisany na serwerze,
- Converting - rozpoczęcie konwersji pliku XML / CSV do formatu przygotowanego do importu,
- Converting is finished - proces konwersji pliku XML / CSV do formatu przygotowanego do importu,
- Import in progress - rozpoczęcie procesu zapisywania informacji o produktach w sklepie,
- Searching product by SKU - identyfikowanie produktu na podstawie wybranego identyfikatora - SKU,
- Searching product by product name - identyfikowanie produktu na podstawie wybranego identyfikatora - nazwy produktu,
- Product not found - produkt nie został odnaleziony w sklepie na podstawie wybranego identyfikatora
- Creating new product - rozpoczęcie tworzenia nowego produktu na podstawie pozycji w pliku
- Created product ID X - prawidłowo utworzono nowy produkt o wskazanym ID
- Updated product ID X - prawidłowo zaktualizowano produkt o wskazanym ID
- Found attachment in the media library, attachment X - podczas pobierania zdjęć do galerii produktu, zdjęcie o wskazanym ID zostało odnalezione w bibliotece mediów i przypisane do produktu (zdjęcie nie zostało pobrane ponownie)
- Created new attachment X - zdjęcie zostało pobrane do sklepu io zapisane w Bibliotece mediów pod wskazanym ID
Opcje zaawansowane
Edycja danych w locie
Wtyczka posiada wbudowane filtry, które pozwalają na modyfikację danych w locie, pomiędzy pobraniem danych z pliku XML/CSV, a zapisaniem ich w sklepie WooCommerce. Poniżej znajdują się przykłady wykorzystania filtrów. Poniższy kod usunie w locie znaki nawiasów klamrowych { i }. Ponadto wytnie cały tekst który nie znajduje się wewnątrz podanych tagów HTML.
Modyfikacja nazwy produktu w locie
Modyfikacja opisu produktu w locie
Modyfikacja krótkiego opisu produktu w locie
Modyfikacja znaków specjalnych w adresach obrazków
Mapowanie nietypowych stanów magazynowych
Roadmapa
W przyszłości planujemy rozwinąć wtyczkę o następujące funkcjonalności:
- Dodanie nowych metod importu plików (FTP),
- Eksport zamówień
Jeśli masz pomysł na funkcjonalności, które wtyczka mogłaby obsługiwać, napisz nam o nich.