WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Aktywne Płatności – WooCommerce

Instalacja

Instrukcja instalacji →

Aktywacja Subskrypcji

Aktywacja subskrypcji →

Aktualizacja

Instrukcja aktualizacji →

Wtyczka wspiera blokowy koszyk oraz formularz zamówienia WooCommerce, o którym możesz poczytać tutaj.

Metody płatności dla wysyłki

1. Skonfiguruj opcje wysyłki i płatności w WooCommerce (menu WooCommerce → Ustawienia).
2. Przejdź do menu WooCommerce → Aktywne Płatności.
3. Zaznacz w tabelce odpowiednie opcje płatności, które mają być widoczne dla poszczególnych opcji wysyłki.
4. Zapisz opcje i przejdź do zamówienia w celu weryfikacji czy odpowiednie opcje płatności są ukryte.

WooCommerce Aktywne Płatności – Wysyłka
Wtyczka wyświetla tylko włączone opcje wysyłki i rozpoznane przez WooCommerce metody płatności. Jeśli nie widzisz niektórych opcji upewnij się, że są włączone w ustawieniach WooCommerce.

Wyłączanie metody płatności

W ostatnim wierszu tabelki możesz dodatkowo ustawić wartość koszyka, powyżej której metoda płatności będzie wyłączona (koszty wysyłki są pomijane).

Prowizje dla metod płatności

Przejdź do zakładki Opłaty w menu WooCommerce → Aktywne płatności.

W tabeli będą dostępne wszystkie włączone w WooCommerce metody płatności.

Konfiguracja Aktywnych płatności WooCommerce – prowizje

Włącz – zaznacz aby włączyć naliczanie prowizji dla wybranej metody płatności.

Tytuł prowizji – wpisz tytuł prowizji, który zostanie wyświetlony w formularzu i podsumowaniu zamówienia.

WooCommerce Aktywne płatności – wyświetlanie prowizji

Klasa podatkowa – wybierz klasę podatkową z ustawień WooCommerce lub ustaw Brak jeśli nie chcesz obliczać podatku dla prowizji.

Min/Maks wartość zamówienia – możesz ustawić ograniczenie dla obliczania prowizji.

Wartości wpisane w Min i Maks będą kalkulowane wg. ustawień podatku WooCommerce. Jeśli ceny w WooCommerce będą wpisywane z podatkiem wówczas podane wartości będą wartościami brutto, a jeśli ceny będą wpisywane bez podatku wówczas będą to wartości netto.

Typ – możesz wybrać typ obliczanej prowizji. Może to być stała kwota lub procent obliczany z wartości zamówienia.

Wartość – wpisz wartość prowizji wg. wybranego typu. Podaj kwotę lub procent.

Jak ukryć metodę płatności dla konkretnego przedmiotu

Czasami chciałbyś ukryć przed kupującym daną metodę płatności jeżeli kupuje on konkretny produkt w Twoim sklepie. Na przykład, zdarzają się sytuacje w których chciałbyś aby klient nie mógł wybrać metody płatności Za pobraniem, jeżeli w jego koszyku znajdzie się produkt wartościowy lub o dużej masie.

Konfiguracja

Na poniższym przykładzie zobaczysz jak można skonfigurować wtyczkę Aktywne Płatności, aby ukryć daną metodę płatności dla konkretnej klasy wysyłkowej. Do zrealizowania poniższego scenariusza będzie ci również potrzebna wtyczka Flexible Shipping.

Zacznij od przypisania produktów dla których chciałbyś ukryć metodę płatności do danej klasy wysyłkowej. Kiedy już Twój produkt będzie przypisany do odpowiedniej klasy, utwórz nową metodę wysyłki przy użyciu Flexible Shipping. Ta metoda wysyłki zostanie przypisana do klasy wysyłkowej którą stworzyłeś.

Więcej informacji o dodawaniu metod wysyłki znajdziesz w dokumentacji Flexible Shipping.

W tym przykładzie przypisaliśmy metodę wysyłki do klasy wysyłkowej Wartościowe.

Przypisanie metody wysyłki do klasy wysyłkowej w Flexible Shipping

Kolejnym krokiem jest przypisanie metody płatności do nowo utworzonej metody wysyłki przy użyciu wtyczki Aktywne Płatności i ukrycie jej dla metody płatności Za pobraniem.

Ukrycie metody płatności dla metody wysyłki Wartościowe

Efekt końcowy

Jeżeli Twój klient wrzuci do koszyka produkt przypisany do klasy wysyłkowej Wartościowe, w zamówieniu nie pokaże się metoda płatności Za pobraniem. Możliwe będzie tylko wybranie metod płatności które zostały włączone dla tej metody wysyłki, czyli na tym przykładzie: Przelew bankowy, PayPal, Przelewy24 i Dotpay.

WPML

Od wersji 3.6.1 wtyczka Aktywne Płatności oficjalnie wspiera tłumaczenia za pomocą WPML.

Przy użyciu wtyczki WPML przetłumaczysz nazwę Tytułu prowizji na inne języki. Jest to jedyna fraza we wtyczce Aktywne Płatności która jest prezentowana kupującym. Do tłumaczeń użyj narzędzia String Translation:

String Translation
String Translation

W konfiguracji wtyczki Aktywne Płatności dodaj Tytuł prowizji w głównym języku strony. Przełączając się na inny język panelu WordPressa nie będziesz miał możliwości tłumaczenia kolumny Tytuł prowizji. Dodawaj tłumaczenia fraz tylko przez String Translation.

Jeżeli po skorzystaniu ze switchera języków nie widać tłumaczeń nazw tytułów prowizji, ustaw język administratora jako język edycji w profilu użytkownika:

Najczęstsze problemy

Brak metod płatności w zamówieniu

Przykro nam, ale dla Twojego regionu nie jest udostępniona żadna metoda płatności. Prosimy skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz wyjaśnień lub chcesz omówić alternatywne sposoby płatności.

Jeśli przy składaniu zamówienia pojawia się powyższy komunikat, oznacza to, że dla danej metody wysyłki nie jest przypisana żadna metoda płatności. Często ten komunikat pojawia się po zainstalowaniu wtyczki bez jej konfiguracji. Jeśli ten komunikat się pojawi, przejdź do ustawień wtyczki i upewnij się, że odpowiednie metody płatności są aktywne dla metod wysyłki.

Ponadto umieszczenie 0 (zera) w ostatnim wierszu tabelki powoduje wyłączenie metod płatności dla wszystkich zamówień o wartości wyższej od 0. Pola powinny być puste lub wskazywać maksymalną kwotę zamówienia:

Pola powinny być puste lub wskazywać maksymalną kwotę zamówienia. Nie umieszczaj tam zera.

Jeśli metody wysyłki i płatności są ze sobą poprawnie połączone, a mimo to błąd dalej występuje upewnij się jeszcze, czy przy metodzie płatności nie uzupełniłeś pola Włącz dla wysyłki. Pole te powinno pozostać puste.

aktywne płatności - włącz dla wysyłki

Płaska Stawka

Płaska stawka w WooCommerce służy do tworzenia prostych opcji wysyłki z różnymi kosztami wysyłki. Jeśli zdarza się sytuacja, że w twoim sklepie pojawiają się zduplikowane opcje wysyłki lub we wtyczce Aktywne Płatności nie widzisz wszystkich opcji z płaskiej stawki, najprostszym sposobem jest usunięcie tytułu metody dla płaskiej stawki:

wysylka-woocommerce-plaska-stawka

Dzięki temu w opcjach wysyłki pojawią się tylko opcje skonfigurowane w polu widocznym poniżej i będą dostępne we wtyczce Aktywne płatności:

wysylka-woocommerce-dodatkowe-koszty-wysylki

Dodatkowe stawki

W WooCommerce 2.4 z Płaskiej stawki zostały usunięte dodatkowe stawki wysyłkowe, które były bardzo przydatne przy tworzeniu dodatkowych cenników wysyłki. Czym zastąpić dodatkowe stawki? Z pomocą przychodzi nasza wtyczka WooCommerce Flexible Shipping.

Dzięki tej wtyczce możesz skonfigurować bardzo zaawansowane i elastyczne cenniki wysyłki (w zależności od wagi, liczby lub wartości produktów w koszyku) oraz zintegrować je z eNadawcą Poczty Polskiej i Orlen Paczka WooCommerce.

Przewodnik video

Jak skonfigurować wtyczkę Aktywne płatności, obejrzyj nasz przewodnik.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.