WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Jak w WooCommerce tworzyć i wysyłać kupony rabatowe do osób, które wystawiły ocenę w Twoim sklepie?

WooCommerce kupon za opinię

Recenzje na temat produktów są często kluczowym czynnikiem w podejmowaniu decyzji zakupowych. W poniższym poradniku opowiem Ci w jaki sposób za pomocą ShopMagic, łatwo i szybko zachęcisz swoich klientów do wystawiania pozytywnych ocen w Twoim sklepie na WooCommerce.

Dlaczego warto pozyskiwać opinie użytkowników?

W dużym uproszczeniu potencjalni klienci Twojego sklepu online dzielą się na dwie grupy. Tych, którzy mają wystarczającą wiedzę na temat produktu, by dokonać samodzielnego wyboru oraz tych, którzy tej wiedzy nie posiadają.

To właśnie dla tych drugich niezwykle ważne są rekomendacje i opinie innych użytkowników. Jeśli opinie w Twoim sklepie będą wiarygodne i pozytywne, szanse, że użytkownik zakupi dany produkt w Twoim sklepie są wyższe.

W jaki sposób pozyskiwać opinie użytkowników?

Aby jak najbardziej uprościć proces dodawania opinii, postaraj się go maksymalnie zautomatyzować. Automatyzacja powinna nie tylko zmniejszyć ilość Twojej pracy, ale również zminimalizować zaangażowanie po stronie klienta. Warto zatem zdecydować się na ShopMagic PRO.

ShopMagic w swojej rozbudowanej wersji posiada liczne dodatki pozwalające na jeszcze większą i precyzyjną automatyzację sprzedaży w Twoim sklepie. Review Requests jest dodatkiem dedykowanym właśnie pozyskiwaniu opinii użytkowników.

Dzięki Review Requests w trzech prostych krokach skonfigurujesz akcję pozwalającą na wysłanie automatycznego i spersonalizowanego maila z prośbą o wystawienie opinii w Twoim sklepie. Wystarczy, że zainstalujesz wtyczkę ShopMagic, następnie dodasz akcję zakupową jako akcję wyzwalającą wysłanie maila z prośbą o opinie oraz stworzysz treść maila. To wszystko!

www.wpdesk.pl
WooCommerce Mail Opinia

 

Już wiesz jak sprawnie pozyskiwać opinie klientów oraz dlaczego są aż tak istotne w funkcjonowaniu sklepu online. Zatem jak w łatwy i zautomatyzowany sposób docenić tych, którzy pozostawili opinie oraz podziękować im za wystawioną ocenę np. wysyłając kupony rabatowe?

Tu również z pomocą przychodzi ShopMagic!

Jak tworzyć i wysyłać kupony rabatowe do osób, które wystawiły ocenę?

Krok 1: Instalacja wtyczki ShopMagic – jaką wersję wybrać?

Pierwszym krokiem jest instalacja wtyczki ShopMagic. Co ważne, by wysyłać zautomatyzowane maile z kuponami rabatowymi do osób, które wystawiły oceny w Twoim sklepie, nie wystarczy wersja darmowa. Powinieneś zdecydować się na ShopMagic PRO.

Poza funkcją wysyłki kuponów rabatowych ShopMagic PRO posiada bardzo wiele innych dodatków, takich jak manualne maile, zaawansowane filtry, spersonalizowane kupony rabatowe czy integrację ze Slackiem.

Aby kupić wtyczkę ShopMagic PRO, skorzystaj z przycisku poniżej.

ShopMagic PRO 229  (281,67  z VAT)

ShopMagic PRO pozwala na automatyczne tworzenie i wysyłanie kuponów do klientów, którzy wystawili opinię w Twoim sklepie!

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 10 000 aktywnych instalacji
Ostatnia aktualizacja: 19.04.2024
Działa z WooCommerce 5.6.0 - 6.0.x

Następnie dodaj do wtyczek w panelu administracyjnym WordPress.

Krok 2: Tworzenie akcji wysyłki kuponu rabatowego

Aby utworzyć akcję wysyłania kuponów wybierz zakładkę ShopMagic z menu WP, a następnie wybierz Dodaj nową. Powinieneś zobaczyć następujący konfigurator:

W konfiguratorze możesz dodawać nowe automatyzacje, wybrać zdarzenie wywołujące wybraną przez Ciebie akcję oraz nazwać stworzoną automatyzację.

  1. To pole, w którym możesz nadać nazwę swojej automatyzacji.
  2. To pole, w którym możesz dokonać wyboru zdarzenia. Aby stworzyć omawianą przez nas automatyzację, wybierz: Opinia opublikowana.
  3. Filtr, to funkcja pozwalająca na określenie, czy tworzona przez Ciebie automatyzacja ma odnosić się tylko do konkretnego produktu, grupy produktów czy ma działać globalnie dla wszystkich pozycji w sklepie.

Krok 3: Konfiguracja wysyłki kuponów rabatowych w zamian za wystawienie opinii w WooCommerce.

W ostatnim kroku zajmiemy się tworzeniem szablonu e-maila wysyłanego do klienta po tym, jak wystawi on opinię w sklepie.

W trakcie tworzenia wiadomości mamy dostępnych wiele opcji personalizacji i konfiguracji wysyłanej wiadomości. Poniżej zobaczysz wszystkie dostępne funkcje oraz przeczytasz ich opis.

  1. Akcja – w tym polu wybierasz rodzaj akcji wywoływanej przez wcześniej skonfigurowane zdarzenie. W naszym przypadku wybieramy Wyślij e-mail.
  2. Opis – opis automatyzacji. Jest to opis tylko i wyłącznie na Twoje potrzeby, klient go nie zobaczy.
  3. Opóźnienie (eng. “Delay”) – opcja umożliwiająca opóźnienia wybranej przez Ciebie akcji. Jeśli zaznaczysz tę opcję, możesz zdecydować, po jakim czasie od wystąpienia zdarzenia Twój mail zostanie wysłany do klienta. Mogą to być minuty, godziny, a nawet dni czy tygodnie. W naszym przypadku nie będziemy używać tej funkcji. To znaczy, że e-mail z kuponem zostanie wysłany od razu po opublikowaniu opinii.
  4. Do – pole, w którym wskazujemy odbiorcę maila. Shortcode {{customer.email}} jest domyślny i oznacza adres e-mail podany w zamówieniu przez klientów naszego sklepu WooCommerce. Pozostawiamy tę opcję w formie domyślnej.
  5. Temat e-maila – jak sama nazwa wskazuje, jest to miejsce, w którym wprowadzisz tytuł maila. Możesz napisać coś prostego, np. “Dziękujemy za Twoją opinię – odbierz swój kupon rabatowy!” lub dać się ponieść kreatywności.
  6. Szablon – do wyboru masz dwie opcje “Szablon WooCommerce” lub “Brak”. Od tego wyboru zależy jaki styl graficzny będzie miał Twój mail.
  7. Wiadomość – pole, w które wprowadzasz treść wiadomości do klientów. Możesz je edytować zarówno wizualnie, jak i tekstowo.

To wszystko!

Po opublikowaniu opinii, Twój klient otrzyma maila z kuponem, którego przykład możesz zobaczyć poniżej:

www.wpdesk.pl

Jakie jeszcze możliwości daje ShopMagic PRO?

Jak pisałem wyżej, poza możliwością nagradzania osób wystawiających opinie kuponami promocyjnymi ShopMagic w wersji PRO oferuje znacznie więcej.

Dzięki ShopMagic PRO możesz opóźniać wysyłkę maili, prosić o opinie, tworzyć zaawansowane filtry dzięki, którym możesz np. wysyłać automatyczne maile po zakupie określonego produktu, zintegrować swój sklep ze Slackiem.

ShopMagic PRO 229  (281,67  z VAT)

Marketing automation dla WooCommerce. Również w wersji darmowej. Sprawdź!

Dodaj do koszyka lub Zobacz szczegóły
Ponad 10 000 aktywnych instalacji
Ostatnia aktualizacja: 19.04.2024
Działa z WooCommerce 5.6.0 - 6.0.x

Jeśli masz dodatkowe pytania, jak skonfigurować ShopMagic możesz zostawić komentarz pod tym wpisem lub skontaktować się z nami.

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.