WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Mój dzień pracy zdalnej w WP Desk – Marta

dzień-pracy-zdalnej-wpdesk

Ten wpis to początek cyklu opowieści o typowym dniu pracy zdalnej w WP Desk. Dziś przedstawię Wam pokrótce jak pracuję, jakie wyzwania przede mną stoją i dlaczego mogę czasami poleniuchować. Zapraszam do czytania!

???? W kolejnych artykułach dowiesz się nieco więcej o tym, jak pracują pozostali członkowie rodziny WP Desk:

Przemek P. – UX Designer
Damian – nowy Product Owner ShopMagic
Mateusz – Developer
Przemek R. – Product Owner zespołu Heroes
Mateusz O. – Lider zespołu Rangers
Marta P. – QA Engineer

Jak wygląda mój dzień pracy zdalnej w WP Desk?

Zazwyczaj mój dzień zaczyna się między 6:00, a 6:30. Bez budzika. Absolutnie nie dobrowolnie. To czas, gdy małe bose stópki zaczynają biegać po domu, a ich właściciele mieć wymagania :) Wiecie – ponoć jaki początek dnia, tak będzie upływać reszta! U mnie zazwyczaj jest dynamicznie. To lubię!

Po oddelegowaniu dzieci, mam nareszcie czas na spokojne śniadanie i przejrzenie kalendarza oraz listy zadań, które czekają na mnie w Nozbe Teams. Staram się planować nie tylko zadania typowo służbowe, ale wszystkie, które mam do wykonania w danym dniu. Zaraz dowiecie się dlaczego ;)

Nie pracuję w sztywno określonych godzinach. To właśnie podoba mi się w WP Desk. Mogę czerpać z życia ile się da, nie siedząc przy biurku 9-17. Zazwyczaj zaczynam pracę już podczas jedzenia śniadania (przepraszam Cię klawiaturo!), a kończę, gdy dzwoni budzik sygnalizujący, że trzeba odebrać dzieci z placówek. Zastanawiam się wtedy, co się stało z czasem, który upłynął! I właśnie minął mi dzień pracy ;)

Śmieszne? Przerażające? Tak właśnie jest, gdy lubisz to, co robisz. Nie uważam tego za pracę, obowiązki czy spełnianie wymagań współpracy. Uważam, że jestem częścią wspaniałego projektu i chętnie biorę za niego odpowiedzialność.

W miarę możliwości dostosowuję godziny pracy do swojego trybu życia. Czasami potrzebuję więcej swobody w ciągu dnia. Przecież też to znacie – dzieci w domu, wizyta u lekarza, cieknący prysznic ;) Samo życie. Zdarza się też, że w środku dnia po prostu mam ochotę wyjść na lunch ze znajomymi, spacer czy rower. Bardzo lubię te dni. Wtedy w zależności od sytuacji robię sobie chwilę przerwy lub biorę ze sobą komputer i pracuję w plenerze. Bez różnicy mi czy pracuję zza domowego biurka, z kawiarni czy lasu.

Inną sytuacją jest, gdy po prostu mi się…nie chce. I na to też daję sobie przestrzeń. Jeżeli mam ochotę położyć się pod kocem z książką i kubkiem herbaty, to pozwalam sobie na to. Wiem też, że zaplanowane wcześniej zadania magicznie nie znikną, więc wieczór mam wtedy pracujący.

Work-life balance

Jak widzisz, work-life balance u mnie jest dość specyficzny. Ze względu na małe dzieci, często praca rozkłada się u mnie na całą dobę. Maluchy mają także dużą zasługę dla walki z moim pracoholizmem, skutecznie wyznaczając mi czas wolny i czas na pracę :)

Praca zdalna niesie za sobą niebezpieczeństwo zatarcia całkowicie granicy między życiem a pracą. Muszę przyznać, że (póki co!) potrafię w odpowiednim momencie przystopować, odciąć się od wszystkiego, wyłączyć i po prostu odpocząć.

dzien-pracy-zdalnje-wpdesk

Planowanie

Zawsze staram się zakończyć aktualnie wykonywane zadania pod koniec dnia pracy, tak bym mogła zacząć kolejny dzień od nowej listy. Zadania zawsze planuję dzień wcześniej, żeby pozytywnie nastawić się do ich wykonywania oraz odpowiednio rozplanować czas.

Zdradzę Ci pewien sekret – często śnią mi się rozwiązania trudniejszych zadań, więc rano od razu mogę przystąpić do ich realizacji. Oto co oznacza: przespać się z problemem!
Mam to szczęście, że sama mogę decydować, co i kiedy zrobić. Pracując z domu, nie rozdzielam obowiązków na domowe i służbowe. Staram się optymalizować i łączyć zadania oraz działania. W ramach relaksu i odejścia od komputera rozwieszam pranie bądź piekę ciasto. Proza życia :)
Do planowania zadań w kalendarzu używam wielu kolorów. Osobne do zadań prywatnych, pracy, działań społecznych itd. Dzięki temu wydaje mi się, że nad wszystkim panuję ;) Kiedyś byłby to system karteczkowy (do teraz szukam niektórych!). Dziś korzystam z białej tablicy i kolorowych markerów oraz wyświetlania kilku udostępnionych kalendarzy Google w jednym miejscu. Polecam to rozwiązanie!

Czym zajmuję się w WP Desk?

W WP Desk rozpoczęłam swoją drogę jako Asystentka Zarządu, jednak już po kilku miesiącach zaproponowano mi przejęcie obszaru HR i marketingu. Powoli rozkręcam się w temacie, bo wątków do połączenia jest naprawdę ogrom. Stanowi to dla mnie wyzwanie, z którego jestem naprawdę dumna. Wciąż uczę się nowych rzeczy, a najwspanialsze jest to, że dostaję na to przestrzeń i tonę wyrozumiałości!

Zajmuję się działaniami z zakresu employer branding, rekrutacjami, onboardingiem, budowaniem strategii i wizerunku czy social mediami. Dbam także o to, by miło nam się wszystkim pracowało :)

Określiłabym moje stanowisko jako autonomiczne. Na zasadzie współpracy B2B, mamy umówiony jasny zakres obowiązków, którymi się zajmuję w ramach umowy. Tak naprawdę są to obszary odpowiedzialności, a nie tylko wypunktowane zadania. Taka forma współpracy odpowiada mi najbardziej, ponieważ nie mam nad sobą permanentnego nadzoru, a moje pomysły spotykają się z aprobatą. Cenię sobie swobodę wyborów i przedstawiania idei, organizacji rytmu pracy i jej stylu. Sama określam własne procedury i sposób realizacji zadań.

Autonomia nie oznacza jednak całkowitej niezależności i braku współpracy! Wręcz przeciwnie! Uwielbiam współpracować z resztą drużyny WP Desk, konsultować pomysły i współdzielić rozwiązania. Cieszę się także, że prowadzimy na Slacku namiastkę spotkań przy kawie :) Miło jest czasami powymieniać się śmiesznymi memami, radami czy komentować sytuacje na świecie!

Co zmieniło się w moim trybie pracy podczas pandemii?

Właściwie zawodowo to…nic. Nadal pracuję zdalnie, czerpiąc z tego ogromną przyjemność i satysfakcję. Jedynie w czasie lockdownu dwa małe rozpraszacze biegające po domu skutecznie nie pozwalają mi skupić się na pracy w takim wymiarze, w jakim bym tego chciała. Dzieci biorące udział w spotkaniach, zepsuty sprzęt czy przewracająca się kamera podczas nagrywania WP Talks w warunkach domowego remontu – było kilka mało profesjonalnych wpadek.

Wiem, że nie zawsze mogę dać z siebie 100%, ale mam poczucie, że jest ktoś, kto o mnie zadba. Brzmi to może banalne, ale naprawdę w to wierzę. Firma stanęła na wysokości zadania w tym trudnym dla wszystkich czasie i wspiera, rozumie i cierpliwie czeka na powrót normalności. W momentach kryzysowych okazuje się, gdzie i z kim warto być.

Czy są trudne chwile?

Nie oszukujmy się – nie wszystko zawsze jest kolorowe. Bywam niesamowicie zmęczona trybem pracy zdalnej. Czasami cierpię na brak kontaktu na żywo ze współpracownikami, bo uwielbiam kontakt z ludźmi. Coś za coś ;)

Także dynamika pracy w grupie wygląda zupełnie inaczej, gdy pracujemy asynchronicznie i czasami brak natychmiastowej informacji zwrotnej może irytować. Szczególnie takie charaktery jak ja!

Nie każdy przekonuje się do takiego sposobu wykonywania swojej pracy. Jest sporo cieni, ale ja nie zamieniłabym się na nic!

Co najbardziej cenię w pracy zdalnej w WP Desk?

Cenię w swojej pracy to, że mogę dać sobie ten komfort, żeby zarządzać własnym czasem i pracą. Mogę w ciągu dnia wyjść na kawę, spacer, zakupy czy pobawić się z dziećmi. Uwielbiam pracę kreatywną wykonywać nocą czy w spokojniejsze weekendy na łonie natury. W WP Desk właśnie tak mogę działać i bardzo to doceniam.

Niezwykle ważna jest dla mnie także możliwość rozwoju zawodowego. WP Desk autentycznie wspiera swoich pracowników w rozwoju i nienachalnie motywuje do działania ;)

Doceniam także to, że otrzymuję dużo ciepła i serdeczności. Z mojego doświadczenia wynika, że rzadko spotyka się firmy, które chwalą pracowników po prostu za wykonywanie swoich zadań. Uwielbiam w WP Desk to, że zawsze można liczyć na dobre słowo i pozytywną motywację nie tylko od współpracowników, ale także przełożonych.

Cieszę się, że wartości, potrzeby i oczekiwania firmy i moje, dobrze do siebie pasują.

 

Co sądzisz o moim dniu pracy zdalnej w WP Desk? Odnajdujesz się w takiej organizacji pracy?

Uwierz, że nie wszyscy w WP Desk pracują tak jak ja! Będzie można o tym przeczytać już wkrótce w kolejnym wpisie serii “Mój dzień pracy zdalnej w WP Desk”!

Rekrutujemy!

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.