WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Jak ulepszyć WooCommerce checkout kompletnie za darmo

Znaczenie dobrze dostosowanej strony checkoutu w WooCommerce jest bezsporne. To właśnie tutaj klient potwierdza zamówienie, dlatego warto dołożyć wszelkich starań, aby pozostał nierozproszony w Twoim sklepie internetowym do samego końca. W Twojej gestii leży jednak pójście o krok dalej i dostarczenie wszystkich informacji, których klient może potrzebować w tym momencie. Jak to zrobić? Wystarczy kilka kroków, aby dostosować stronę zamówienia WooCoommerce. Na dodatek, nie wydając na to ani grosza.

Dostosuj stronę checkout w WooCommerce

Po pierwsze, celem domyślnej konfiguracji strony WooCommerce nie jest zwiększenie konwersji. Jej celem jest po prostu funkcjonalność i poprawne działanie. I niewątpliwie tak jest. Mimo, że jest całkiem dobrze skonfigurowana, intuicyjna i przyjazna dla użytkownika, to używając domyślnej konfiguracji, nie zwiększysz współczynnika konwersji w Twoim sklepie.

checkout WooCommerce - strona domyślna
Strona domyślna checkoutu w WooCommerce

Odpowiednio skonfigurowany WooCommerce checkout z pewnością Ci w tym pomoże, a w rezultacie doprowadzi do zamknięcia jak największej liczby transakcji w Twoim sklepie. Szacuje się, że średni wskaźnik porzuconych koszyków oscyluje na poziomie 65,23% co oznacza, że 65 razy na 100 kupujących nie udało się ukończyć procesu zakupu (dane dostarczone przez Invesp). Oczywiście, zawsze możesz spróbować odzyskać porzucone koszyki, ale po co się męczyć, skoro możesz zrobić to dobrze od samego początku?

Warto pamiętać, że checkout w WooCommerce można dostosować np. za pomocą własnego kodu lub wtyczki. W tym artykule skupimy się jednak wyłącznie na tej drugiej opcji, co oznacza, że pokażę Ci, jak to zrobić za pomocą darmowej wtyczki dla WooCommerce.  

Postaw na odpowiednią wtyczkę…

…do zarządzania formularzem zamówienia. W repozytorium można znaleźć całą masę świetnych wtyczek dla Twojego sklepu WooCommerce. Niemniej jednak zachęcam Cię do pobrania darmowej wersji wtyczki Flexible Checkout Fields:

Flexible Checkout Fields WooCommerce

Zaprojektuj własny formularz zamówienia.Z łatwością zarządzaj polami zamówienia WooCommerce prosto z panelu. Dodawaj własne pola lub edytuj domyślne pola WooCommerce.

Pobierz lub Przejdź do WordPress.org
Ponad 90 000 aktywnych instalacji
Ostatnia aktualizacja: 09.11.2023
Działa z WooCommerce 7.8 - 8.2.x

Flexible Checkout Fields to świetna opcja, jeśli chcesz dostosować stronę checkoutu WooCommerce do swoich potrzeb. I wiesz co? Możesz to zrobić kompletnie za darmo! Nie musisz od razu pobierać wersji PRO. Na początek wypróbuj wersję darmową, która ma wiele do zaoferowania. Dostosuj formularz zamówienia WooCommerce nie wydając na to ani grosza.

Wzbogać formularz zamówienia WooCommerce

W bezpłatnej wersji wtyczki Flexible Checkout Fields możesz dodać do formularza zamówienia w Twoim sklepie WooCommerce następujące pola:

Dodatkowo, wtyczka została niedawno zaktualizowana, a jej darmowa wersja jest teraz bogatsza niż kiedykolwiek wcześniej. Wtyczka cieszy się rosnącą popularnością i aktualnie posiada ponad 90 000 aktywnych instalacji.

Zobacz wszystkie pola dostępne we wtyczce FCF (zarówno w wersji darmowej, jak i PRO):

Pola dostępne we wtyczce Flexible Checkout Fields
Pola dostępne we wtyczce Flexible Checkout Fields

Jak widać, w wersji darmowej jest w czym wybierać, zwłaszcza jeśli chodzi o pola tekstowe.

Oprócz różnorodności pól, można również zmieniać ich kolejność występowania w formularzu zamówienia:

Zmień kolejność występowania darmowych dostępnych pól
Zmień kolejność występowania darmowych dostępnych pól

…oraz wybrać odpowiednią sekcję, w której wyświetlisz dodatkowe, wybrane przez Ciebie pola. Ekstra!

FCF sekcje
Wybierz spośród sekcji Płatność, Wysyłka lub Zamówienie

Zobaczmy, jak może wyglądać Twój formularz zamówienia WooCommerce, jeśli dodasz wszystkie darmowe pola dostępne w darmowej wersji wtyczki FCF:

Formularz zamówienia FCF
Formularz zamówienia

 

Na powyższym filmiku możesz zobaczyć wspomniane przeze mnie typy pól, które dodałam do mojego checkoutu WooCommerce, używając darmowej wersji wtyczki Flexible Checkout Fields.

Jak widać, darmowa wersja wtyczki FCF jest naprawdę kompletna i może się okazać niezbędna, jeśli chcesz popracować nad zwyższeniem współczynnika konwersji w Twoim sklepie WooCommerce. Pamiętaj, że formularz checkoutu jest jednym najważniejszych kroków (jeśli nie najważniejszym!) w ścieżce klienta. Dostosuj formularz zamówienia pod potrzeby klienta, a z pewnością od razu zobaczysz świetne rezultaty. Przez świetne wyniki rozumiem oczywiście wyższy współczynnik konwersji, a co za tym idzie, większe zyski dla Twojego sklepu.

Jeśli potrzebujesz wyjaśnień, nie wahaj się zadawać nam pytań. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc!

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.