WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Statusy zamówień w WooCommerce

Zamówienia w WooCommerce są tworzone w momencie finalizacji procesu zamówienia przez kupującego. W panelu WordPressa są widoczne jedynie dla użytkowników o roli Administratora lub Kierownika sklepu. Każde zamówienie w WooCommerce posiada unikalny identyfikator.

Statusy zamówień w WooCommerce

Zamówienia posiadają statusy. Statusy zamówień informują o tym, na jakim etapie realizacji jest dane zamówienie. Oto lista statusów zamówień w WooCommerce:

  • Oczekujące na płatność – zamówienie otrzymane, ale nieopłacone
  • Nieudane – podczas realizacji płatności wystąpił problem. Ten status może nie zostać nadany od razu po utworzeniu zamówienia, a dopiero po odpowiedzi bramki płatności
  • W trakcie realizacji – płatność otrzymana, zmniejszony stan magazynowy – zamówienie czeka na realizację przez sklep. Jeżeli podczas składania zamówienia została wybrana metoda płatności Za pobraniem, zamówienie otrzymuje ten status. Aby pominąć ten status i automatycznie zmieniać status na Zrealizowane, skorzystaj z wtyczki Statusy zamówień.
  • Zrealizowane – zamówienie kompletne, nie wymaga już dalszych działań
  • Wstrzymane (oczekujące na płatność) – stan magazynowy został zmniejszony, ale obsługa sklepu musi zatwierdzić płatność
  • Anulowane – anulowane przez klienta lub obsługę sklepu – nie wymaga dalszych działań (anulowanie zamówienia nie przywraca zdjętych stanów magazynowych). Ustawiana automatycznie po braku odnotowania płatności. Czas do anulowania ustawisz w Ustawieniach magazynu.
  • Zwrócone – zamówienie zostało zwrócone przez kierownika sklepu – nie wymaga dalszych działań

Schemat statusów zamówień w WooCommerce

Statusy zamówień w WooCommerce
Statusy zamówień w WooCommerce

 

Jeżeli chciałbyś aby w sklepie następowała automatyczna zmiana statusu zamówienia na Zrealizowane po zaksięgowaniu płatności, skorzystaj z wtyczki Statusy zamówień.