WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu.

Edycja szablonu faktury – edytor Gutenberga

Lista szablonów faktury

(Beta) Gutenberg Invoice Editor – włącz, jeśli chcesz korzystać z edytora wyglądu szablonów faktur opartego o edytor Gutenberga.

Nowy edytor – mimo, że już funkcjonalny – jest wciąż w fazie rozwoju. Stąd oznaczenie go jako Beta. Jeśli masz uwagi dotyczące działania edytora, lub pomysły na jego rozwój, napisz do nas →

Włączenie opcji spowoduje (odwracalne) zmiany w sposobie zarządzania opcjami wtyczki. Ustawienia:

  • Numeracji dokumentów,
  • Opcjonalnego wyłączania widoczności numeru VAT na fakturze,
  • Opcjonalnego wyłączania widoczności pól z wartościami zerowymi,
  • Opcjonalnego włączania widoczności adresu wysyłki,
  • SKU,
  • Rabaty,
  • Podpisy,
  • Numeracji stron

Zostały przeniesione do ustawień szablonu. Kliknij na powyższe nazwy opcji, aby zobaczyć zrzut ekranu z nową lokalizacją.

Szablon faktury

Ustawienia główne

Ustawienia główne - edycja szablonu faktury

Adres odbiorcy – włącz, jeżeli chcesz ukryć pola odbiorcy, jeśli adres dostawy jest taki sam jak adres klienta.
Jeśli kwota podatku wynosi 0, ukryj NIP sprzedawcy na fakturze PDF – włącz, aby ukrywać numer VAT sprzedawcy na fakturach, jeśli podatek wynosi 0.
Jeśli kwota podatku wynosi 0, ukryj wszystkie rubryki związane z podatkami na fakturze PDF – włącz, aby ukrywać kolumny VAT na fakturach, jeśli podatek wynosi 0.
Włącz numerację stron – włącz numerację stron w prawym dolnym rogu faktury.

Ustawienia faktury

Numer następnego dokumentu – Zdecyduj, od którego numeru mają być numerowane faktury. Zazwyczaj prawo danego kraju wymaga ciągłości numeracji w danym roku. Dlatego jeśli do wystawiania faktur używałeś innego programu, wprowadź kolejny numer. Jeśli dopiero rozpocząłeś sprzedaż, pozostaw numer 1.
Reset numeru – Wybierz kiedy zresetować numer faktury do 1.
Dostępne są trzy opcje:

  • Rocznie
  • Miesięcznie
  • Nie resetuj

Prefix i Sufix – Można również wprowadzić prefiksy i sufiksy, aby dostosować nazewnictwo i numerację faktur do konkretnych potrzeb. Możesz użyć następujących skrótów dla przedrostków i przyrostków: {DD} – dzień, {MM} – miesiąc, {YYYY} – rok.

Przykład: aby uzyskać: Faktura 1/12/2020 (1 – numer faktury) należy wprowadzić:
Prefiks: Invoice Suffix: /{MM}/{YYYY}

Domyślny termin płatności – Dla faktur można wprowadzić domyślny termin płatności w dniach. Dzień płatności można również edytować dla każdej faktury.
Uwagi – Opcjonalnie można wprowadzić uwagi, które pojawią się na fakturze. Uwagi można również edytować dla każdej faktury.

Ustawienia korekty

Numer następnego dokumentu – Zdecyduj, od którego numeru mają być numerowane faktury. Zazwyczaj prawo danego kraju wymaga ciągłości numeracji w danym roku. Dlatego, jeśli do wystawiania faktur używałeś innego programu, wprowadź kolejny numer. Jeśli dopiero rozpocząłeś sprzedaż, pozostaw numer 1.
Reset numeru – Wybierz, kiedy zresetować numer korekty do 1.
Dostępne są trzy opcje:

  • Rocznie
  • Miesięcznie
  • Nie resetuj

Prefix i Sufix – Można również wprowadzić prefiksy i sufiksy, aby dostosować nazewnictwo i numerację faktur do konkretnych potrzeb. Możesz użyć następujących skrótów dla przedrostków i przyrostków: {DD} – dzień, {MM} – miesiąc, {YYYY} – rok.

Przykład: aby uzyskać: Faktura Korygująca 1/12/2020 (1 – numer faktury) należy wprowadzić:
Prefiks: Invoice Suffix: /{MM}/{YYYY}

Domyślny termin płatności – Dla faktur można wprowadzić domyślny termin płatności w dniach. Dzień płatności można również edytować dla każdej faktury.
Uwagi – Opcjonalnie można wprowadzić uwagi, które pojawią się na korekcie. Uwagi można również edytować dla każdej korekty.

Ustawienia proformy

Numer następnego dokumentu – Zdecyduj, od którego numeru mają być numerowane proformy. Zazwyczaj prawo danego kraju wymaga ciągłości numeracji w danym roku. Dlatego, jeśli do wystawiania faktur używałeś innego programu, wprowadź kolejny numer. Jeśli dopiero rozpocząłeś sprzedaż, pozostaw numer 1.
Reset numeru – Wybierz, kiedy zresetować numer proformy do 1.
Dostępne są trzy opcje:

  • Rocznie
  • Miesięcznie
  • Nie resetuj

Prefix i Sufix – Można również wprowadzić prefiksy i sufiksy, aby dostosować nazewnictwo i numerację faktur do konkretnych potrzeb. Możesz użyć następujących skrótów dla przedrostków i przyrostków: {DD} – dzień, {MM} – miesiąc, {YYYY} – rok.

Przykład: aby uzyskać: Faktura Proforma 1/12/2020 (1 – numer faktury) należy wprowadzić:
Prefiks: Invoice Suffix: /{MM}/{YYYY}

Domyślny termin płatności – Dla faktur można wprowadzić domyślny termin płatności w dniach. Dzień płatności można również edytować dla każdej faktury.
Uwagi – Opcjonalnie można wprowadzić uwagi, które pojawią się na proformie. Uwagi można również edytować dla każdej proformy.

Bloki faktur – spis bloków

Wyszukiwarka bloków - edycja szablonu faktury

Rząd – blok wierszy zawierający wszystkie elementy dokumentu. Służy do grupowania elementów w kolumnach. Zmień ilość kolumn za pomocą suwaka.
Daty – blok zawierający placeholdery dat: sprzedaży, terminu płatności, terminu wymagania płatności.
Tabela podsumowania – blok zawierający tabelę z podsumami wartości na fakturze (stawki VAT, oraz wartości netto, brutto).
Odbiorca – blok zawierający placeholdery danych odbiorcy towaru zawartego na fakturze woocommerce_shipping.
Firma – blok zawierający placeholdery danych sprzedawcy.
Numer dokumentu – blok zawierający placeholder numeru faktury.
Sposób płatności – blok zawierający placeholder z metodą płatności użytą podczas składania zamówienia.
Logo – blok umożliwiający pobranie obrazka z biblioteki mediów.
Tabela pozycji – blok zawierający tabelę produktów pobieranych z zamówienia WooCommerce.
Klient – blok zawierający placeholder danych klienta, który pobiera dane klienta z pól woocommerce_billing.
Uwagi – blok zawierający placeholder uwag zamówienia.
Numer zamówienia – blok zawierający placeholder numeru zamówienia.
Zestawienie kwot – gotowe elementy zawierające zestawienie kwot.
[feature_new]PRO[feature] Tabela walut – blok zawierający tabelę przewalutowania.
Link do płatności – blok zawierający placeholder linku kierującego do płatności.
Tablica podsum – blok zawierający placeholdery z podsumowaniem wartości Do zapłaty, Opłaconych i Sumy.
Podpis – blok zawierający placeholder z podpisami.
Status płatności – blok zawierający placeholder ze statusem płatności za zamówienie i fakturę: Opłacona, Nieopłacona.

Bloki faktur – edycja wizualna tabeli

Kolumny tabeli

Sortowanie kolumn w tabeli - edysja szablonu faktury

Ta zakładka jest widoczna tylko dla bloków obsługujących tabele.

W tej zakładce możesz zarządzać widocznością kolumn w tabelach oraz sortować ich kolejność.

  • L.p
  • Nazwa
  • J.m.
  • PKWiU
  • Rabat
  • Ilość
  • Kwota netto
  • Wartość netto
  • Stawka VAT
  • Kwota VAT
  • Wartość brutto

Wygląd nagłówka

  • Kolor tekstu
  • Kolor tła
  • Wielkość fontu
  • Pozycja tekstu
  • Style fontu
  • Kolor obramowania wierszy
  • Szerokość obramowania górnego/dolnego wiersza
  • Kolor obramowania komórki
  • Szerokość lewego/prawego obramowania kolumny

Wygląd korpusu

  • Kolor tekstów
  • Kolor tła
  • Naprzemienne kolory tła
  • Wielkość fontów
  • Pozycja tekstu
  • Styl fontu
  • Szerokość obramowania górnego/dolnego wiersza
  • Szerokość lewego/prawego obramowania kolumny
  • Kolor obramowania komórki
  • Szerokość komórki granicznej

Wypełnienia/Placeholdery tabel

{Number} – Numer zamówienia na fakturze
{ProductName} – Nazwa produktu
{ProductUnit} – Jednostka
{ProductSKU} – Kod SKU produktu
{ProductDiscount} – Rabat na produkt
{ProductQty} – Ilość produktu
{ProductNetPrice} – Cena netto jednej jednostki produktu
{ProductNetAmount} – Całkowita cena netto za produkt
{ProductTaxRate} – Stawka VAT
{ProductTaxAmount} – Całkowita kwota podatku za produkt
{ProductGrossAmount} – Kwota brutto

Bloki faktur – edycja wizualna bloków tekstowych

Poniżej opisane ustawienia są widoczne tylko dla bloków tekstowych.

Ustawienia tekstu

  • Kolor tekstów
  • Kolor tła
  • Wielkość fontów
  • Pozycja tekstu
  • Styl fontu
  • Marginesy
  • Wypełnienia

Pozycja

  • Marginesy
  • Wypełnienia

Obramowania

  • Szerokość obramowań
  • Zaokrąglenia obramowań

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.