Spis treści
Lista szablonów faktury
(Beta) Gutenberg Invoice Editor – włącz, jeśli chcesz korzystać z edytora wyglądu szablonów faktur opartego o edytor Gutenberga.
Włączenie opcji spowoduje (odwracalne) zmiany w sposobie zarządzania opcjami wtyczki. Ustawienia:
- Numeracji dokumentów,
- Opcjonalnego wyłączania widoczności numeru VAT na fakturze,
- Opcjonalnego wyłączania widoczności pól z wartościami zerowymi,
- Opcjonalnego włączania widoczności adresu wysyłki,
- SKU,
- Rabaty,
- Podpisy,
- Numeracji stron
Zostały przeniesione do ustawień szablonu. Kliknij na powyższe nazwy opcji, aby zobaczyć zrzut ekranu z nową lokalizacją.
Szablon faktury
Ustawienia główne

Adres odbiorcy – włącz, jeżeli chcesz ukryć pola odbiorcy, jeśli adres dostawy jest taki sam jak adres klienta.
Jeśli kwota podatku wynosi 0, ukryj NIP sprzedawcy na fakturze PDF – włącz, aby ukrywać numer VAT sprzedawcy na fakturach, jeśli podatek wynosi 0.
Jeśli kwota podatku wynosi 0, ukryj wszystkie rubryki związane z podatkami na fakturze PDF – włącz, aby ukrywać kolumny VAT na fakturach, jeśli podatek wynosi 0.
Włącz numerację stron – włącz numerację stron w prawym dolnym rogu faktury.
Ustawienia faktury
Numer następnego dokumentu – Zdecyduj, od którego numeru mają być numerowane faktury. Zazwyczaj prawo danego kraju wymaga ciągłości numeracji w danym roku. Dlatego jeśli do wystawiania faktur używałeś innego programu, wprowadź kolejny numer. Jeśli dopiero rozpocząłeś sprzedaż, pozostaw numer 1.
Reset numeru – Wybierz kiedy zresetować numer faktury do 1.
Dostępne są trzy opcje:
- Rocznie
- Miesięcznie
- Nie resetuj
Prefix i Sufix – Można również wprowadzić prefiksy i sufiksy, aby dostosować nazewnictwo i numerację faktur do konkretnych potrzeb. Możesz użyć następujących skrótów dla przedrostków i przyrostków: {DD} – dzień, {MM} – miesiąc, {YYYY} – rok.
Prefiks: Invoice Suffix: /{MM}/{YYYY}
Domyślny termin płatności – Dla faktur można wprowadzić domyślny termin płatności w dniach. Dzień płatności można również edytować dla każdej faktury.
Uwagi – Opcjonalnie można wprowadzić uwagi, które pojawią się na fakturze. Uwagi można również edytować dla każdej faktury.
Ustawienia korekty
Numer następnego dokumentu – Zdecyduj, od którego numeru mają być numerowane faktury. Zazwyczaj prawo danego kraju wymaga ciągłości numeracji w danym roku. Dlatego, jeśli do wystawiania faktur używałeś innego programu, wprowadź kolejny numer. Jeśli dopiero rozpocząłeś sprzedaż, pozostaw numer 1.
Reset numeru – Wybierz, kiedy zresetować numer korekty do 1.
Dostępne są trzy opcje:
- Rocznie
- Miesięcznie
- Nie resetuj
Prefix i Sufix – Można również wprowadzić prefiksy i sufiksy, aby dostosować nazewnictwo i numerację faktur do konkretnych potrzeb. Możesz użyć następujących skrótów dla przedrostków i przyrostków: {DD} – dzień, {MM} – miesiąc, {YYYY} – rok.
Prefiks: Invoice Suffix: /{MM}/{YYYY}
Domyślny termin płatności – Dla faktur można wprowadzić domyślny termin płatności w dniach. Dzień płatności można również edytować dla każdej faktury.
Uwagi – Opcjonalnie można wprowadzić uwagi, które pojawią się na korekcie. Uwagi można również edytować dla każdej korekty.
Ustawienia proformy
Numer następnego dokumentu – Zdecyduj, od którego numeru mają być numerowane proformy. Zazwyczaj prawo danego kraju wymaga ciągłości numeracji w danym roku. Dlatego, jeśli do wystawiania faktur używałeś innego programu, wprowadź kolejny numer. Jeśli dopiero rozpocząłeś sprzedaż, pozostaw numer 1.
Reset numeru – Wybierz, kiedy zresetować numer proformy do 1.
Dostępne są trzy opcje:
- Rocznie
- Miesięcznie
- Nie resetuj
Prefix i Sufix – Można również wprowadzić prefiksy i sufiksy, aby dostosować nazewnictwo i numerację faktur do konkretnych potrzeb. Możesz użyć następujących skrótów dla przedrostków i przyrostków: {DD} – dzień, {MM} – miesiąc, {YYYY} – rok.
Prefiks: Invoice Suffix: /{MM}/{YYYY}
Domyślny termin płatności – Dla faktur można wprowadzić domyślny termin płatności w dniach. Dzień płatności można również edytować dla każdej faktury.
Uwagi – Opcjonalnie można wprowadzić uwagi, które pojawią się na proformie. Uwagi można również edytować dla każdej proformy.
Bloki faktur – spis bloków

Rząd – blok wierszy zawierający wszystkie elementy dokumentu. Służy do grupowania elementów w kolumnach. Zmień ilość kolumn za pomocą suwaka.
Daty – blok zawierający placeholdery dat: sprzedaży, terminu płatności, terminu wymagania płatności.
Tabela podsumowania – blok zawierający tabelę z podsumami wartości na fakturze (stawki VAT, oraz wartości netto, brutto).
Odbiorca – blok zawierający placeholdery danych odbiorcy towaru zawartego na fakturze woocommerce_shipping.
Firma – blok zawierający placeholdery danych sprzedawcy.
Numer dokumentu – blok zawierający placeholder numeru faktury.
Sposób płatności – blok zawierający placeholder z metodą płatności użytą podczas składania zamówienia.
Logo – blok umożliwiający pobranie obrazka z biblioteki mediów.
Tabela pozycji – blok zawierający tabelę produktów pobieranych z zamówienia WooCommerce.
Klient – blok zawierający placeholder danych klienta, który pobiera dane klienta z pól woocommerce_billing.
Uwagi – blok zawierający placeholder uwag zamówienia.
Numer zamówienia – blok zawierający placeholder numeru zamówienia.
Zestawienie kwot – gotowe elementy zawierające zestawienie kwot.
[feature_new]PRO[feature] Tabela walut – blok zawierający tabelę przewalutowania.
Link do płatności – blok zawierający placeholder linku kierującego do płatności.
Tablica podsum – blok zawierający placeholdery z podsumowaniem wartości Do zapłaty, Opłaconych i Sumy.
Podpis – blok zawierający placeholder z podpisami.
Status płatności – blok zawierający placeholder ze statusem płatności za zamówienie i fakturę: Opłacona, Nieopłacona.
Bloki faktur – edycja wizualna tabeli
Kolumny tabeli

W tej zakładce możesz zarządzać widocznością kolumn w tabelach oraz sortować ich kolejność.
- L.p
- Nazwa
- J.m.
- PKWiU
- Rabat
- Ilość
- Kwota netto
- Wartość netto
- Stawka VAT
- Kwota VAT
- Wartość brutto
Wygląd nagłówka
- Kolor tekstu
- Kolor tła
- Wielkość fontu
- Pozycja tekstu
- Style fontu
- Kolor obramowania wierszy
- Szerokość obramowania górnego/dolnego wiersza
- Kolor obramowania komórki
- Szerokość lewego/prawego obramowania kolumny
Wygląd korpusu
- Kolor tekstów
- Kolor tła
- Naprzemienne kolory tła
- Wielkość fontów
- Pozycja tekstu
- Styl fontu
- Szerokość obramowania górnego/dolnego wiersza
- Szerokość lewego/prawego obramowania kolumny
- Kolor obramowania komórki
- Szerokość komórki granicznej
Wypełnienia/Placeholdery tabel
{Number} – Numer zamówienia na fakturze
{ProductName} – Nazwa produktu
{ProductUnit} – Jednostka
{ProductSKU} – Kod SKU produktu
{ProductDiscount} – Rabat na produkt
{ProductQty} – Ilość produktu
{ProductNetPrice} – Cena netto jednej jednostki produktu
{ProductNetAmount} – Całkowita cena netto za produkt
{ProductTaxRate} – Stawka VAT
{ProductTaxAmount} – Całkowita kwota podatku za produkt
{ProductGrossAmount} – Kwota brutto
Bloki faktur – edycja wizualna bloków tekstowych
Ustawienia tekstu
- Kolor tekstów
- Kolor tła
- Wielkość fontów
- Pozycja tekstu
- Styl fontu
- Marginesy
- Wypełnienia
Pozycja
- Marginesy
- Wypełnienia
Obramowania
- Szerokość obramowań
- Zaokrąglenia obramowań