WP Desk Care - zadbaj o swój biznes online!

Sprawdzona opieka techniczna dla Twojego sklepu

Podsumowanie roku 2019 w WP Desk

Rok 2019 w WP Desku to przede wszystkim budowanie zdalnej Drużyny na następne lata, przejęcie wtyczki ShopMagic, mocna obecność na WordCampie w Łodzi, choć nie obyło się bez kilku wpadek. Zapraszam na podsumowanie roku 2019.

Drużyna

W 2019 roku powitaliśmy w naszej drużynie 6 nowych osób, a rozstaliśmy się z dwoma. Jest nas teraz 14, a za chwilę uruchamiamy 3 kolejne rekrutacje.

W zeszłym roku postawiliśmy również bardziej na zacieśnianie więzi. Zorganizowaliśmy 3 zjazdy firmowe oraz ustaliliśmy, że w kolejnych latach będziemy trzymać się minimum jednego zjazdu na kwartał.

Czerwcowy zjazd odbył się w Tychach, w których mieszkam.

Tychy
Witamy w Tychach!
kolacja
Zaczęliśmy od niedzielnej kolacji na luzie.
warsztaty2
Ale głównym celem tego zjazdu było usprawnienie naszej drużynowej komunikacji.
Obejrzeliśmy też mecz Polski z Izraelem…
laserowy paintball
… i postrzelaliśmy do siebie na laserowym paintballu.

W październiku spotkaliśmy się głównie w celach integracyjnych. Zjazd odbył się pod hasłem FRISTAJLO!

Twarda rywalizacja zakończyła się zwycięstwem zaledwie jedną bramką, choć niektórzy nadal twierdzą, że był remis ;)

Było też trochę innej rywalizacji:

Zwieńczeniem naszych zjazdów było spotkanie na WordCampie w Łodzi.

Drużyna WP Desk
Zdjęcie i tak jest już nieaktualne, bo mamy w drużynie nowe osoby :)

Zespoły

W minionym roku dokonaliśmy również jednej z największych zmian organizacyjnych w naszej historii. Do tej pory mieliśmy 1 zespół produktowy, który tworzył wtyczki. Jednak ponieważ mamy już ponad 40 wtyczek oraz działamy na wielu rynkach, uznaliśmy, że warto utworzyć również drugi zespół, który przejmie część wtyczek.

Tym sposobem mamy teraz 2 zespoły produktowe o rewelacyjnych nazwach: Predators i Heroes. Predatorsi skupiają się na rozwoju naszej flagowej wtyczki Flexible Shipping, z której korzysta już ponad 100 000 sklepów na całym świecie oraz pozostałymi wtyczkami wysyłkowymi. Herosi skupiają się głównie na rozwoju naszej oferty w Polsce oraz mają pewną przestrzeń na eksperymentowanie z innymi rynkami.

W 2020 planujemy wydzielić nowy zespół (Hunters), który przejmie rozwój naszej najnowszej wtyczki do marketing automation: ShopMagic.

Aktualizacje i nowe wtyczki

W 2019 roku wydaliśmy kilkaset aktualizacji naszych wtyczek, najważniejsze z nich wybraliśmy i opisaliśmy w poniższej tabelce.

MiesiącWtyczkaWydarzenie
StyczeńInPost, DHLAktualizacja, usprawnienie wyszukiwania punktów odbioru
StyczeńCeneoDuża aktualizacja, m.in. obsługa atrybutów produktu WooCommerce
MarzeciFirmaDuża aktualizacja, m.in. przepisaliśmy wtyczkę i przygotowaliśmy do wdrażania nowych funkcjonalności
MarzecInFaktAktualizacja, m.in. obsługa zwolnienia z VAT
KwiecieńiFirmaDuża aktualizacja, m.in. obsługa nowych typów dokumentów
MajUPSPremiera wersji PRO
CzerwiecAllegroDuża aktualizacja, dostosowanie wtyczki do zmian w API
Czerwiec FakturowniaPremiera wtyczki
CzerwieciFirmaDuża aktualizacja, m.in obsługa kursów walut NBP dla faktur walutowych
LipiecFakturowniaAktualizacja, m.in. obsługa magazynu
SierpieńFlexible ShippingZamykamy Flexible Shipping Connect
WrzesieńFedExPremiera wtyczki
PaździernikUPSDuża aktualizacja, m.in. algorytm pakowania
PaździernikInPostAktualizacja, obsługa nowej mapy punktów
ListopadFaktury WooCommerceDuża aktualizacja, dostosowanie wtyczki do prawa Unii Europejskiej
ListopadWszystkie wtyczkiPrzerobiliśmy cały system subskrypcji, czego efektem jest m.in. brak konieczności instalowania wtyczki WP Desk Helper
ListopadWszystkie integracje wysyłkoweDodaliśmy możliwość wykorzystania danych przesyłki np. punktu odbioru w zewnętrznych serwisach
GrudzieńAllegroDuża aktualizacja, m.in. integracja z wtyczkami do faktur
GrudzieńFakturowniaDuża aktualizacja, m.in. obsługa nowych typów dokumentów
GrudzieńFedExAktualizacja, nowe funkcjonalności i serwisy FedEx
GrudzieńWszystkie wtyczkiWdrożyliśmy testy automatyczne do wszystkich naszych wtyczek

ShopMagic, wtyczka do marketing automation

Jednym z najważniejszych wydarzeń w 2019 roku było przejęcie wtyczki ShopMagic od Ristretto Apps, developera z Teksasu.

Już od dłuższego czasu marzyło nam się mocniejsze zaakcentowanie naszej obecności w marketingu dla WooCommerce i ta wtyczka, która na starcie ma ponad 1000 aktywnych instalacji, da nam taką możliwość. Zainwestowaliśmy tutaj właśnie w bazę użytkowników, markę oraz bardzo fajną koncepcję wtyczki darmowej z płatnymi dodatkami.

Więcej o przejęciu wtyczki możesz przeczytać na blogu ShopMagic →

WordCamp Łodź

Kochamy WordCampy, bierzemy udział i występujemy na nich od 2014 roku. Dodatkowo wierzymy w siłę Społeczności, dlatego nie mogło nas zabraknąć na WordCampie w Łodzi!

Zostaliśmy sponsorem Contributor Day, na którym dodatkowo nasz były pracownik zorganizował warsztaty kawowe.

Przygotowaliśmy konkurs związany z marketplace.

Poza dronem, który był nagrodą główną, dla kilku kolejnych osób przygotowaliśmy pyszną kawę

W ramach Grupy Inspire Labs, wydaliśmy książkę “WordPress, E-commerce, Biznes – Czyli jak dzięki WordPress i WooCommerce rozwinąć biznes online”, która była nagrodą gwarantowaną dla wszystkich uczestników w konkursie.

Miesięczne płatności

Jednak 2019 rok to nie tylko blaski, ale również cienie. Nie wszystko wyszło nam idealnie i zaliczyliśmy również kilka bolesnych porażek.

Pierwszą z nich były miesięczne płatności, które wprowadziliśmy, aby zmniejszyć barierę wejścia w świat WooCommerce. Dzięki miesięcznym płatnościom można było kupić nasze wtyczki w rocznej subskrypcji, ale płatnej miesięcznie. Analogicznie jak ma to miejsce w Adobe Creative Cloud.

Dość szybko okazało się, że ten model sprzedaży nie ma większego sensu, ponieważ bardzo duża grupa klientów (w momencie wyłączenia, w Polsce 40%, a za granicą 30%) klientów nie respektowało konieczności płatności przez rok od zakupu. Na różne sposoby próbowali (zwykle skutecznie) płacić tylko za pierwszy miesiąc, a następnie używać wtyczek dalej, mimo, że nie taką zawierali umowę.

Dlatego już po kilku miesiącach wycofaliśmy się z tej formy płatności i wróciliśmy do klasycznych opłat rocznych, które sprawdzają się najlepiej.

Flexible Shipping Connect

Drugim wyzwaniem, które chcieliśmy zrealizować w 2019 roku to uruchomienie własnej usługi SaaS dla usług kurierskich na bazie wtyczki Flexible Shipping. Niestety popełniliśmy błąd w pełnej integracji Connecta z wtyczką Flexible Shipping, przez co dla większości klientów niezrozumiałe było co robią usługi kurierskie we wtyczce do tworzenia cenników wysyłki.

Wyciągnęliśmy wnioski, wycofaliśmy się na razie z Connecta, ale jestem przekonany, że jeszcze o nim usłyszymy :)

Podsumowanie

Myśląc o minionym roku mam praktycznie same pozytywne wspomnienia. Miesięczne płatności były eksperymentem, z którego wycofaliśmy się w porę. Tworząc Flexible Shipping Connect nauczyliśmy się jak inny jest świat poza WordPressem i otworzyło nam to nowe perspektywy na przyszłość.

Jestem dumny z naszej Drużyny i uważam, że ludzie, którzy tworzą WP Deska, z którymi mam przyjemność pracować są najlepszą ekipą, jaką mogłem sobie wymarzyć dla swojej firmy. 2019 rok zapamiętam głównie jako czas, gdy uczyliśmy się pracować efektywniej w większej grupie i zacieśnialiśmy nasze więzi, również na bardziej prywatnym gruncie. Wierzę, że da nam to ogromną moc na przyszłość!

Drużyna WP Desk
Drużyna WP Desk

Zobacz inne artykuły

Dołącz do ponad 10 000 czytelników

Poradniki WooCommerce i nowości –
wprost na Twój e-mail.